Modelspoorwinkel

Gestart door Peter, 21 december 2014, 12:13:13 PM

Peter

Kreeg gisteren (samen met een kleine bestelling, een kerstkaar van Modellbahncenter Hünerbein in Aachen.
Bijgevoegd was een foto van alle medewerkers, en dat was toch even schrikken.
22 (tweeentwintig) medewerkers (hoofdzakelijk winkel personeel, administratie en de paar die herstellinge, ombouw enz. doen.

Nee, ik wil geen reklame maken, maar waar vind je hier een modelspoorwinkel met zoveel personeel?
Met vriendelijke groeten
Peter

centauri167

Deze winkel is in mijn ogen dan ook DE winkel. Je snuift daar echt de sfeer op van onze hobby.

Wel leuk om te zien hoe goed onze hobby toch is voor de tewerkstelling, zij het dan wel bij onze buren ...

Rochevalien

Ben je wel zeker dat die ook allemaal betaald worden door hen? Enkele bekende Belgische detailhandelaars hebben ook redelijk wat "personeel" maar dat zijn toevallig ook clubleden, fans en zelfs familieleden van hen.
Een staf van 22 medewerkers is toch onbetaalbaar voor zo'n zaak???

NielsVV

Dat verklaart misschien waarom ze zo duur zijn.
H0 - AC - Digitaal - iTrain ====>>>> Lego City

centauri167

Citaat van: NielsVV op 22 december 2014, 12:39:44 PM
Dat verklaart misschien waarom ze zo duur zijn.

Modellbahncenter Hünerbein in Aachen is mijn inziens toch een pak goedkoper dan onze winkels, snap niet dat jij die duur vindt ?

thor

Nu we het toch over Hunerbein in Aken hebben, meende ooit ergens gezien te hebben, dat er in Aken nog een tweede modeltrein winkel is.
Doch ben die info kwijt, weet iemand van jullie hier iets meer over?
Groeten
Thor
hO, 2-rail, digitaal
Intellibox, Power 3, Win-Digipet 2009, v 5

fredje

Een 2-tal weken geleden kerstmarkt en de winkel bezocht , er was een massa volk aanwezig zowel op de markt als in de winkel .om al die mensen te bedienen/in het oog houden is er wel wat personeel nodig . Qua prijzen denk ik hetzelfde als de meeste winkels hier , de " DAF " vrachtwagen van Artitec ( mijn nieuwjaarscadeau samen met de vrachtwagen van Kruger pils ) was hetzelfde geprijsd als hier in Blankenberge . Een pluspunt is dat veel van de personeelsleden je bedienen in je moedertaal .

NielsVV

Citaat van: centauri167 op 22 december 2014, 13:01:59 PM
Citaat van: NielsVV op 22 december 2014, 12:39:44 PM
Dat verklaart misschien waarom ze zo duur zijn.

Modellbahncenter Hünerbein in Aachen is mijn inziens toch een pak goedkoper dan onze winkels, snap niet dat jij die duur vindt ?

Een kleine vergelijking wat er op mijn verlanglijstje staat :

Marklin 37695 => €145 (Belgie), €199 (Hünerbein)
Esu Ecos II => €575 (Belgie), €639 (Hünerbein)
Marklin 24360 => €5 (Belgie), €5.69 (Hünerbein)
Marklin 39672 => €239 (Belgie), €299,95 (Hünerbein)

En zo kan ik nog wel even door. Moet wel toegeven dat voordat ik ergens iets bestel, ik eerst heel wat webshops vergelijk en controleer op andere gebruikers ervaringen. De prijzen hierboven zijn vergeleken met die van Modeltrain-paradise en treinshop Olaerts.
H0 - AC - Digitaal - iTrain ====>>>> Lego City

doomslu

Citaat van: fredje op 22 december 2014, 13:31:22 PM
.. . Een pluspunt is dat veel van de personeelsleden je bedienen in je moedertaal .
En hier niet?  ;D
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

bellejt

zaterdag naar de kerstmarkt geweest en het was er een overompeling.Zoals vermeld zijn de prijzen nagenoeg gelijk als in Belgie.Enkele mooie koopjes en oude modellen staan wel laaggeprijsd.Bediening is er wel uitmuntend.Als ik echt koopjes wil doen dan bestel ik bij de andere grote duitse winkel waar dikwijls voor 3 rail superkoopjes te doen zijn en ze verzenden nog gratis ook
Ps :dacht dat er vroeger rechtover het station ook een winkel (tje ) was.Kleine ingang maar dan een reuze ruimte erachter.Is wel al 30 jaar geleden dat ik er geweest was.Had toen voornamelijk 2dehands materiaal maar heel goedkoop

Peter

Om te beginnen, ik ken de eigenaar, Kurt en zijn zoon Michael heel goed.
Vroeger was het een heel kleine winkel aan de overkant van de straat De gewone artikelen waren gelijkvloers te koop maar voor okkasies of speciallekes moest je (als Kurt je kende) mee naar de kelder.
De prijzen zijn volgens mij nu duurder vergeleken met een aantal winkels in Belgie. Het grote voordeel is de enorme keuze, zowel van rollend materiaal als van scenery en literatuur en rechts achteraan in de winkel de grote kast met allemaal schuifjes met heel veel onderdelen van de meeste merken, 'Mä, Fl, Ro, Tr enz.
De reden dat ik Kurt goed ken is omdat ik opgegroeid ben in Düren, en daar was slechts een speelgoedwinkel (in de passage van de Wirtelstrasse) en dus was Aachen het dichstbij.
Vroeger waren er inderdaad meer winkels in Aachen ( Hünerbein, Schefer-Prinz, Hobby-Ponten en Danhausen. De drie laarste zijn al verschillende jaren geleden verdwenen.
Er is er inderdaad nog een nieuwe bijgekomen, maar die is niet in Aachen zelf, maar net buiten de stad in Aachen-Brand, op de baan naar Roetgen en Monschau
Nog nooit geweest, maar wat ik van mijn Duitse modelspoorvrienden hoor, nogal duur en beperkte keuze
Met vriendelijke groeten
Peter

fredje

Natuurlijk Luc , maar ga bij ons eens over de taalgrens , vele willen of kunnen ons Vlaams niet praten . Snappie  ;)

wilgo

ik kom ook regelmatig bij Hünerbein in Aachen,
men wordt er altijd vriendelijk geholpen ook al is het maar voor een kleinigheid.
hier in limburg is bijna niets te vinden wat Scenery en modelauto aan gaat of ze hebben het niet op stock en dan is het ook nog duurder, wat treintjes betreft kan ik niets zeggen wat prijs betreft.

doomslu

Citaat van: fredje op 22 december 2014, 15:01:32 PM
Natuurlijk Luc , maar ga bij ons eens over de taalgrens , vele willen of kunnen ons Vlaams niet praten . Snappie  ;)
Ik snap het en het is niet goed te praten, maar als ik ergens in een ander taalgebied ben, dan spreek ik hun taal (voor zover mogelijk natuurlijk).
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Peter

Om eerlijk te zijn, vind ik dat ze in Wallonie meestal hun best doen om Nederlands te praten/verstaan.
Andre Witmeur (helaas te vroeg gestorven) sprak heel goed Nederlands, net zoals in die winkel in Luik (ook al was het daar een mengelmoes Frans/Nederlands)

Je mag Hünerbein niet als voorbeeld nemen, qua taalgebruik.
Kurt en Michael wonen in Belgie (La Calamine) en Aachen is zowieso een meertalige stad. Vroeger reed er bv een tram van het centrum naar Vaals (NL) en zowel Belgie als Nederland zijn bijna binnen wandelafstand
Met vriendelijke groeten
Peter