Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

Kerstdiorama

Gestart door Valentijn, 19 december 2014, 16:22:27 PM

Valentijn


Net terug uit Praag waar in de lobby van het hotel deze treinbaan stond opgesteld.
Dit helemaal passend in de kerstsfeer met eigengemaakte huisjes uit de keuken.



Jammer genoeg verder geen modeltreinen gezien.

Valentijn
Groeten Valentijn - Loskaai - Okegem - Innes Mill - Luxor Sugarcane Valley - Cubana

Jurgen

Dan heb je toch niet goed gezocht. Er is een modeltreinwinkel(tje) in Praag en onder die winkel is een ruimte met een grote modeltreinbaan. Toen ik er was, was men bezig met de bouw van een nieuw gedeelte, ondertussen ook al enkele jaren geleden.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

Valentijn


Weet je nog waar de winkel zich bevond?  Dan ga ik er volgende keer eens naar op zoek.
Groeten Valentijn - Loskaai - Okegem - Innes Mill - Luxor Sugarcane Valley - Cubana

Jurgen

De straat heet "Stroupežnického", vlakbij het Andel's Hotel in Praag (5). Dit is een straat in het verlengde van het station. Op Google Maps kan je de winkel zien, maar door de bomen kan ik niet zien hoe hij heet. Het inkomticketje heb ik al lang weggesmeten, dus ik kan het niet meer nakijken.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

MARKLINRIJDER


Snobby Crash

Ziet er inderdaad de moeite uit om daar eens een bezoek te brengen !

Mooie website ook trouwens !

Geert

Jurgen

Merci David voor de link, dat is inderdaad de winkel die ik bedoel.  ;)
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

doomslu

Ik haak af als ik een tentoonstellingsbaan zie met zichtbare wisselaandrijvingen...  ???
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

loebaske


Jurgen

Citaat van: doomslu op 21 december 2014, 12:01:35 PM
Ik haak af als ik een tentoonstellingsbaan zie met zichtbare wisselaandrijvingen...  ???


Misschien ben je de laatste jaren gewoon te verwend geweest? :)
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

doomslu

Dat zou kunnen, Jurgen...  :-\
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Huugooke

Citaat van: doomslu op 21 december 2014, 12:01:35 PM
Ik haak af als ik een tentoonstellingsbaan zie met zichtbare wisselaandrijvingen...  ???
Dat is daar in 't echt ook zo!

Jurgen

Wel, eerlijk is eerlijk, verwacht geen hoogstaand niveau zoals je op sommige mini-baantjes ziet.
Je kan de baan een beetje vergelijken met het niveau van Euro-Tecnica op de Belgisch-Duitse grens, alleen is de Tsjechische baan groter en meer gericht op de Tsjechische bezienswaardigheden uiteraard.

Ik heb er in ieder geval een uurtje of 2-3 rondgelopen en ik was tevreden. Tot op vandaag had ik die wisselaandrijvingen zelfs niet opgemerkt, maar dat is ieder zijn ding uiteraard. Zo heeft ieder zijn interessegebied en ik kijk meer naar de omgeving dan naar de techniek.

Daarnaast was ik in Praag om Praag te zien en niet zozeer voor die modelbaan, maar ze was wel een leuk extraatje.  :)
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

SuSke

Citaat van: Jurgen op 21 december 2014, 18:11:41 PM
Citaat van: doomslu op 21 december 2014, 12:01:35 PM
Ik haak af als ik een tentoonstellingsbaan zie met zichtbare wisselaandrijvingen...  ???


Misschien ben je de laatste jaren gewoon te verwend geweest? :)

Maar we hebben voorbeelden bij de forumleden hoe je Profigleis met bedding wel mooi kan afwerken  ;)

Dus ja, we zijn een beetje verwend, maar leggen onze eigen latten ook vrij hoog  ;) 8)
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.