Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

3D printer

Gestart door Huugooke, 19 december 2014, 12:22:58 PM

MARKLINRIJDER

Frans,

Voor velen is 3D printing een game.

Ik wil echter fijn printwerk aan een zo goed mogelijke prijs.
Hoe kleiner hoe liever ik de uitdaging aanga.

Grote objecten vragen meestal minder detail.

Nog zo een uitdaging zijn overhangende delen.

Een stukje Belgische trots op de printer.

Raden wie raden kan ;-)



Grtjs,

David


SuSke

Je bouwt je zaak dan ook "porfessioneel" uit en daar staan nu eenmaal noodzakelijke investeringen tegenover.
Het is dan ook logisch voor jou dat je naar het "nec plus ultra" streeft, omdat dat ook je business model is.

Die figuur is toch wel echt niet Reddy Kilowatt  ;)

Maar de "overhang" is ook degelijk ondersteund  :)
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

itchy

Rollend materieel in België anno 1995-2004 • 2-rail

MARKLINRIJDER


gardevil

Manneke pis in de winter ?
Als liefde blind is, waarom is lingerie dan zo belangrijk?

marc goovaerts


conducteur

Voor een klein beetje meer geld dan de Velleman heb je al een veel betere printer... Is echt kostelijk speelgoed. In 2015 koop ik me een degelijke 3d printer en het wordt geen k8200... Heb er nog niet mee gewerkt, maar wel al zien werken en dan zie je duidelijk de gebreken.... Mensen die plezier hebben aan hun k8200, des te beter, maar zou het ding nooit aanraden aan iemand...
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

MARKLINRIJDER

Fantastisch werk.

Van jullie althans ;-)

Hier vlot het ook wel , maar er moet 0.05mm geprint kunnen worden.

We zitten aardig in de buurt.

Grtjs,

David

marc goovaerts

Met filament ? Da's 0,8 cm in N. Komt inderdaad aardig in de buurt.

Uitdaging: print eens een knikker met een doormeter van 1 mm of zo  ;)

dani

Citaat van: conducteur op 05 januari 2015, 21:34:38 PM
De K8200 is dan ook speelgoed, daardoor zo goedkoop!
Ik ben zeker dat de mensne van Velleman er lichtjes anders over denken dan jij.  Kijk naar hun verkoopscijfers.

Het is een  INSTAP model voor mensen die willen op verkenning gaan in de 3D printing wereld.
Treintjes zijn OOK SPEELGOED  toch ?  Zo zijn ze in elk geval ontstaan.


als je dan toch professioneel wil gaan dan moet je geen appels met peren vergelijken, en dan zou ik je aanraden om nog enkele jaren door te sparen voor een ECHTE 3d printer, geen filamentsmelter/extruder maar eentje die met liquid technologie werkt met lasers in een vloeistofbad of met UV of poeder.  Dan heb je pas kwaliteit.
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

MARKLINRIJDER

Dani,

Dat zit je wel dadelijk in de prijsklasse met een nulletje of vier achteraan, niet verantwoord voor hobbygebruik.
De hobby range SLA machines, met een resolutie van 0.25 komen toch ook al aan een 3000-3500€   een degelijk laser kost geld.

De kracht van de Velleman is de naam en tegelijk de zelfbouw.    Daar kunnen we niet tegen op.

Er zijn er veel gekocht, maar er zijn er ook veel kort nadien in een hoekje komen te staan.  Deze mensen overtuigen dat er wel degelijk wat anders is, is niet gemakkelijk.
Ik ben benieuwd of hun 8400 het zelfde cijfer gaat halen, ik twijfel.

Grtjs,

David

dani

Citaat van: MARKLINRIJDER op 05 januari 2015, 23:46:28 PM
Dat zit je wel dadelijk in de prijsklasse met een nulletje of vier achteraan, niet verantwoord voor hobbygebruik.


Citaat van: dani op 05 januari 2015, 23:37:48 PM
als je dan toch professioneel wil gaan


I rest my case
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

Bolje

Citaat van: MARKLINRIJDER op 05 januari 2015, 22:30:20 PM
Raden wie raden kan ;-)



Grtjs,

David
Deze morgen direct gezien.
Het 'staartje' van de smurf is de weggever.

Toch lekker 'gesmuft' ;)
Vele groeten,
Ronald

Paulogic

Als de Smurf gewoon met filament is gedaan (zoals ik veronderstel aan het toestel te zien) dan is dit knap fijn.

Is uw resin printer dan niet nog fijner, David? Trouwens die valt voor de spec's doch deftig mee qua prijs. Net niet het dubbele toch?

grapje : ik zal mijne kop eens laten 3D scannen, dat krijgt geen enkele 3D printer deftig afgeprint.  ::) ;D
mvg,
Paul(ogic)

sn00zerman

Paul, komt maar af, ik zal Uwe kop wel 3D scannen dan ...
(ik dacht dat het bij mij ook niet zou lukken, en heb uiteindelijk minder dan een rol nodig gehad.
(nuja, de "binnenkant" is met het printen "maar" 20% gevuld, dat scheelt, haha)

groeten,
Kris
-=[www.digitalplayground.be]=-
Where fun meets technology ...