Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

Kees en het vrouwenbeen

Gestart door Fastfly, 17 december 2014, 20:30:33 PM

Fastfly

Om te lachen en ... eigenlijk ook niet echt om te lachen.

https://www.youtube.com/watch?v=c8hNClpyNns


zoek anders ook eens op Kees en de Duitsers, Kees en de bladblazer, ....


Pol

Ik heb jaren leerlingen met autismespectrumstoornissen in m'n klas gehad en wat ik hier zie is echt wel herkenbaar. Vaak waren bepaalde situaties inderdaad hilarisch als buitenstaander, maar als je er even wat verder bij nadenkt is het voor de persoon in kwestie vaak schrijnend.
Mensen met ASS begrijpen de wereld niet zoals al die "normale" mensen, maar als je het goed bekijkt, gedragen wij ons ook vaak helemaal niet zo normaal als we denken hoor!  ;) ;D ;D ;D
H0, tijdperk II, Deutsche Reichsbahn: diorama in aanbouw ...

vanmiegroet

Ik ben zo iemand met ASS en in de klas hadden we de humor om buitenstaanders die ons stereotiep zagen dat we ook alles letterlijk zouden nemen en ons stereotiep zouden gedragen  ;D ;D ;D ;D
Ik ben terug, maar ik meen het deze keer

Pol

Citaat van: vanmiegroet op 17 december 2014, 21:40:36 PM
Ik ben zo iemand met ASS en in de klas hadden we de humor om buitenstaanders die ons stereotiep zagen dat we ook alles letterlijk zouden nemen en ons stereotiep zouden gedragen  ;D ;D ;D ;D

Hihi! Ik ken ook heel wat mensen met ASS die een enorm gevoel voor humor hebben! ;)
Nu ja ... de ene persoon met ASS is de andere niet natuurlijk hé, maar dat geld toch voor alles!

Groetjes,

Pol
H0, tijdperk II, Deutsche Reichsbahn: diorama in aanbouw ...

PietB

Dit is een stukje uit een zeer integer gemaakte documentaire Het beste voor Kees.
En hier, in dit clipje, wordt Kees belachelijk gemaakt.
Ik vind het stuitend om te zien.

grt Piet.

Pol

Ik vind vooral dat de man een enorme fantasie heeft en een fantastisch literair taalgebruik! Bewonderenswaardig.
Let er op hoe hij op het moment dat er naar een "vriendinnetje" gevraagd wordt, gewoon verdergaat in zijn eigen verhaal.
Ik had destijds ook zo'n leerlingen waarmee je een gewoon gesprek kon hebben, maar uiteindelijk kreeg hij het altijd zo ver dat het uiteindelijk uitdraaide op dinosaurussen en ik ... ging daar telkens onbewust in mee om achteraf pas te beseffen dat "het weer zo ver was"!

Zoals ik eerder al opmerkte is bepaald gedrag van sommige mensen met ASS naar de buitenwereld bizar en soms zelfs grappig, maar als je er verder over nadenkt is het eigenlijk vaak enorm logisch en zitten er vaak heel knappe constructies van zelfbescherming in: zoals enkel praten over dingen waar je zeker van bent dat je er iets van weet.

Groetjes,

Pol
H0, tijdperk II, Deutsche Reichsbahn: diorama in aanbouw ...