Dieselmotorwagen 600

Gestart door Huugooke, 16 december 2014, 22:30:54 PM

Huugooke

Ik zou die type 600 graag in beige-blauw spuiten. Uiteraard zijn er geen kleurfoto's van. Het beige en blauw is geen probleem, maar welke kleur had het dak, was die zwarte band tussen beige en blauw er ook? Was die bel er nog op (op de foto's die ik heb zie je ze niet)
Stonden er ergens reeksnummers? Wie weet meer?

Huugooke

Niet deze groene, een "overschotje" van een Duitse.  ;D
Op de foto's zie je ook dakventilatoren die je op het model niet ziet.

Herwig

Maybach:

Hugo,
Heb je (ook) die zw/w foto in "De Belgische Trein bij leven en Welzijn"  blz. 91   ( AndrĂ© ver Elst ) ?

stevend

hoy Hugo

Als je traintamarre op na leest , is dit model uitgebracht door Jocadis.
Een herschilderde marklin/trix in beige en blauw .
Op de foto kan je zien dat bij dit model het dak zwart is , een zwarte aflijning tussen
de kleuren als ook een bel zijn aanwezig.
Ik vermoed dat de heer Jocasis wel enig kennis had !?

Mvg

Huugooke

Citaat van: Herwig op 17 december 2014, 13:44:18 PM
Maybach:

Hugo,
Heb je (ook) die zw/w foto in "De Belgische Trein bij leven en Welzijn"  blz. 91   ( AndrĂ© ver Elst ) ?
Inderdaad, dat is de foto die je ook in het boek van Max Delie ziet. En er zijn duidelijk dakventilatoren te zien die op het Trix model niet aanwezig zijn, en geen spoor van een bel

loco

Ik ken de geschiedenis van deze motorwagen niet. Ze zijn in 1930 geleverd. Ik weet niet in welke kleuren. En ook niet wanneer en hoe lang ze daarna de blauw/beige kleuren hebben gehad.
Van een zwartwit foto van de motorwagens 606 en 608 leid ik af dat er wel een zwarte band was tussen de twee kleuren. Dus die zal dan ook wel op de 600 aanwezig geweest zijn.
De kleur van het dak kan ik niet afleiden. Maar met zwart of vervuild zwart doe je niets verkeerd. De zijkanten werden doorgaans  gepoetst, het dak daarentegen zal waarschijnlijk zwart worden en blijven.

Van het treinstel AM35 bestaan wel foto's van het gerestaureerde stel naar aanleiding van 150 jaar spoorwegen. Hierop zie je geen scheiding met zwarte band tussen beide kleuren. De scheiding ligt boven de band. De band is eveneens blauw. Het dak is zwart.