Geen inspiratie meer

Gestart door ThierryDS, 15 december 2014, 21:44:50 PM

raf

als ja langs achter (eventueel onder een heuvel )omlaag rijd over de volle lengte dan verlies je haast niets
treinen die van links komen rijden Bv langs de rand van de baan
die van rechts komen rijden dan een 20 cm verder op de bak
ben je lager dan de konstruktie (houtwerk)dan kan je langzaam ook met die sporen naar de rand van de baan gaan
de spiraal links is dan voor de treinen die van rechts komen en de rechter spiraal voor de linkse treinen
zo heb je meer lengte om treinen te zetten en nog eens de twee spiralen
maar voorlopig om te kunnen rijden sluit je de omlaag/omhoog geen de sporen op elkaar aan
ik heb nu geen tijd maar k'maak straks eventjes een tekening en dan ga je zien dat je niet veel ruimte verliest  op deze manier want ik het midden ga je die 80 cm houden want daar zitten de treinen reeds onder je tafelblad

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

OlivierV

Citaat van: HYA op 23 januari 2015, 23:59:53 PM
In afwachting van een spiraal, en gwoon om te kunnen testrijden of gewoon om t e kunnerijden kan je aan de uiteinden een lus leggen ... . Als die telkens een straal heeft van pakweg 1 meter, heb nog steed 8,5 meter dubbelspoor fun.
Als je er wissels insteekt (indien gelijkstroom), dan krijg je wel te maken met keerlussen...
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

ThierryDS

#47
dag allen
heb weer wat getekend in de nieuwe omstandigheden.  Momenteel ligt het station nog in rechte lijnen maar ik ga met flex werken en een lichte buiging voorzien in de stationssporen.  Ik heb (voorlopig) geen klimspiralen of schaduwstation voorzien. De hele baan wordt vooral voorzien van veel groen.  De bogen zijn R3 en R4 en flex.

@Olivier en andere collega's: bedankt voor de tips  :)[][/img][/img]

ThierryDS

#48
En nog een foto van de linkerzijde, inrij station [][/img]

De opstelsporen zou ik voorzien voor locomotiefloods, tankplaats... 

[][/img]

Dit is de rechterzijde... 

[][/img]
En dan een overzicht, foto is klein, maar de baan is 10,50 meter, moeilijk om in zijn geheel te plaatsen... :-\  De perronlengte zou om en bij de 2,50 meter zijn...

Nog info: de achterste sporen zouden grotendeels achter scenery weggewerkt worden, bos, berg,...  zodat het 'ovaal' niet opvalt...

OlivierV

Thierry, ik zou alle zichtbare bogen met flex doen... een R3 en R4 is doenbaar (alles kan er probleemloos door), maar in het zicht is het nog altijd niet echt om aan te zien.

Ik zal vanavond misschien eens wat voor je tekenen, eerst mijn labo's van linux in een bestand gieten en nog wat studeren.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

ThierryDS

Dag Olivier, bedankt, doe maar op het gemak  :)

TBCédric

En ik zal straks na mijn huiswerk (heb momenteel maar één labo ,op school dan toch) ook eens een schetsje maken. Dan kan je de twee naast elkaar leggen en kiezen welke je het best aanstaat of welke delen je goed vind en combineren.  ;) 
Treinbestuurder bij de Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen.

TBCédric

Voila, het baanplan is getekend naar mijn interpretatie van jouw omschrijving en vorig baanplan.

Het is met veel natuur en rotsen, heuvels en veel groen. Er zit zelfs een rivier bij met een loopje gelijk de grotten van Han. Voor het station, dat een mooie lengte heeft van 2,5 à 3 meter met maar 3 sporen (is groot genoeg voor een station in de volle natuur) dat lang genoeg is voor IC, Internationale en lokale IR/L treinen te ontvangen en bedienen. Voor het station heb ik twee situatie's getekend. Het eerste houd in dat er gewoon een station is met het gebouw vooraan de baan en daarachter een stadje of wat dan ook. Het tweede is dat er een mooie opstelbundel is om eventueel te rangeren of  mooie (lange?) goederentreinen te vormen en zelfs een kleine lokloods voor onderhoud e.d.

Uiteindelijk eindigt het zichtbare gedeelte met een tunnel een een mooie berg die eigenlijk heel de baan doorloopt en ervoor zorgt dat je een typisch Ardens gevoel hebt en er ook voor zorgt dat je redelijk makkelijk een schaduwstation of een spiraal kwijtgeraakt en geen scherpe bochten hebt die zichtbaar zijn

Ik heb met kleurtjes gewerkt en met een paar getalletjes om te laten zien hoe de baan langs zijaanzicht of toch een deel van de baan er uit zou kunnen zien. dat vind je met de laatste foto en de getalletjes.

baanplan voor X by LSModels, on Flickr

baanplan voor X by LSModels, on Flickr

Het alternatief voor deel 2 van de tekening:
De sporen van het station zijn wat snel getekend en daarom een beetje wiebelwabbel.  :P
baanplan voor X by LSModels, on Flickr

baanplan voor X by LSModels, on Flickr

baanplan voor X by LSModels, on Flickr
Treinbestuurder bij de Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen.

OlivierV

Wat waren de wensen ook alweer ongeveer?

Station + aftakkende nevenlijn + opstelterreintje/locdepot?
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

ThierryDS

@cedric: dat ziet er ook ferm uit. Bedankt!
@olivier: dubbelsporige hoofdbaan in de Ardennen, opstelterreintje en loods en een station met perrons van ong 2,50m, tijdperk IV, diesel en elektrisch met passage internationale treinen (reeks 15, 16). Lengte van de baan is 10,50 m en de breedte is 80cm maar op de linkse en rechtse hoeken kan ik naar 1m20 om te kunnen draaien.

Nevenbaan zou ik eventueel vervangen door een verder afgelegen loods of fabriek. Op mij pc tekeningen kan je zien dat ik een spoor vanuit het station heb laten doorgaan tot onder de hoofdbaan door

Groeten

OlivierV

#55
Niet mijn allerbeste sporenplan ooit, maar soit, treinen tot 2.5m kunnen stoppen, je hebt een mooie brug, station ligt in een boog (de spiralen naar beneden heb ik niet getypt, wel zijn ze zo dat bij links rijden, de trein telkens kan stijgen in de ruimste bocht(57 cm moet mogelijk zijn binnen 110cm).

Klik er eens op dan vergroot het.
Schaal 1:10 van de 1:87 variant van de realiteit.

Persoonlijk vind ik het al redelijk wat zichtbaar spoor. Maar soit. je kan er wel redelijk wat op doen.




Klik er eens op dan vergroot het.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Chrisrail

#56
.
http://amsac.be/     
Ho / DC     NMBS - CFL
zelfbouw { bijlange nog niet werkloos }  { Terug naar start ( u ontvangt geen geld }

Rangeerduivel

Citaat van: Chrisrail op 26 januari 2015, 16:20:04 PM
misschien een idee voor de Rudy?  :-\  ;D

;)

Ik ganiet 'rijden' op het bed van Olivier zulle! ;D

;)

Chrisrail

#58
.
http://amsac.be/     
Ho / DC     NMBS - CFL
zelfbouw { bijlange nog niet werkloos }  { Terug naar start ( u ontvangt geen geld }

ThierryDS

Olivier, ook dank aan jou om wat mee te zoeken, ben nog altijd aan de verdere uitwerking bezig
Groeten