Geen inspiratie meer

Gestart door ThierryDS, 15 december 2014, 21:44:50 PM

raf

ja zo hier ook om zo weinig mogelijk sporen te hebben liggen maar wel veel landschap
het is wat je der zelf van verwacht.ben een rijder en zie je graag veel treinen rijden leg dan een plaat vol sporen
ben je wat gematigder en wil je bv op tijd rijden (lukt de nmbs toch nooit)dan heb je veel aan een groot schaduwstation waar je lekker veel treinen op kwijt kunt.
wil je rangeren dan heb je veel aan een klein station maar met veel rangeer sporen .
maar het belangrijkste van alles is dat het voor U goed is en dat je er vooral veel amuzement aan hebt

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

OlivierV

Citaat van: Metpetergaathetbeter op 08 januari 2015, 22:02:56 PM
Citaat van: Michiel op 08 januari 2015, 21:58:51 PM
Bjorn, er zijn grandioos mooie modelbanen met enkel een dubbelspoor tussen twee tunnelopeningen, zonder station, enkel landschap. Sober? Ja. Knap ja!
Mr doomslu zijn baan!  ;)
Dat is enkel dat segment met die brug. ;)

Een voorbeeld van een baan met enkel dubbelspoor (wel met halte) is de modulebaan van amsak in aanbouw. Hopelijk valt die een beetje mooi uit wanneer ze ooit klaar zal zijn.

En het is wat Raf zegt, het is maar wat je zelf wilt.

Hou je van treinen samenstellen en rangeren, leg u dan een groot rangeer emplacement aan. Hou je van bedieningen nabootsen, bouw dan een stukje haven of iets dergelijks. Hou je van een combinatie, dan moet je wel ergens compromissen sluiten. en kijken wat er kan op de mogelijke ruimte.

Zelf hou ik wel van een beetje rangeren, maar ook van het rijden met lange goederen en reizigerstreinen. (voor de moment heb ik enkel een rangeer emplacementje, maar er ligt ook een hoofdlijn langs die verbonden is met dat emplacementje, voor de moment kan ik naar "hartenlust" rangeren en later wanneer ik nog modules bijmaak ook met lange treinen rijden, tevens komt er dan een groot schaduwstation onder de baan).
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

raf

ha nog vergeten als je modulles bouwd heb je nog meer vrijheid
je kan BV een station met aangelande hebben en dan als je wil rangeren sluit je een module aan met een rangeer toestand er op
wil je gewoon baantje rijden en kijken naar de voorbij rijdende treinen dan schakel je in plaats een mooie module aan met veel landschap
de extra module kan je eventueel kwijt rechtop onder de baan geschoven zodat ze geen extra plaats in neemt

gr raf 
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

Metpetergaathetbeter

Citaat van: OlivierV op 09 januari 2015, 12:37:32 PM
is de modulebaan van amsak in
MR OLIVIERV, AMSAC MET C en hoofdletters ;D

groeten Peter ;)

La Bosse was ook zo'n prachtige baan zonder al te veel huizen !

OlivierV

Citaat van: Metpetergaathetbeter op 09 januari 2015, 21:45:47 PM
Citaat van: OlivierV op 09 januari 2015, 12:37:32 PM
is de modulebaan van amsak in
MR OLIVIERV, AMSAC MET C en hoofdletters ;D

groeten Peter ;)

La Bosse was ook zo'n prachtige baan zonder al te veel huizen !
Ja snorry, ik had me mistypt en was aan het wachten hoe lang het zou duren eer het je zou opvallen.

Banen met weinig huizen zijn mooi, laat de natuur maar heersen en er een trein zijn weg door zoeken! De modulebaan van de club zal ook niet al te veel huisjes kennen, behalve op bak 1 dan een enkele rij.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Metpetergaathetbeter

moest wel werken tot 21.00 vandaar je het nu maar op je boterham kreeg ;D


ThierryDS

Hello iedereen,
'lichte' wijzging van mijn idee.  Mijn vrouwke stelde zonet voor dat ik de zolder in de lengte zou gebruiken: 10,50 m op 80 cm tot 1 m...  Dit werpt natuurlijk een heel ander licht op de planning! :) Thema blijft hetzelfde, zijnde tijdperk IV in de ardennen met dubbel spoor.  Veel bos en groen. Het wordt spannend! Met dank aan mijn vrouwke...  Ze wil hier en daar zelfs wat helpen.

OlivierV

80cm tot 1m breed is wel een beetje problematisch qua breedte om eventueel een klimspiraal naar beneden te maken...
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

ThierryDS

Dag Olivier,
Ja, vergat ik nog te zeggen in de linker- en rechterhoek gaat het tot max 1m40 breedte om inderdaad gedraaid te geraken.

raf

ik spiraal op 1.20 naar beneden in een ovale spiraal en langs de binnen kant omlaag en de buiten kant omhoog
daar moet je wel rekening mee houden

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

OlivierV

Citaat van: ThierryDS op 18 januari 2015, 21:51:04 PM
Dag Olivier,
Ja, vergat ik nog te zeggen in de linker- en rechterhoek gaat het tot max 1m40 breedte om inderdaad gedraaid te geraken.
Dan kan je inderdaad makkelijk ofwel aan elke kant een dubbelsporige spiraal neerzetten, ofwel 1 viersporige spiraal neerplanten langs een kant en daar telkens naar terugkeren, dan doe je er nog eens een dik derde bij in rijafstand, waardoor je treinen dus langer onderweg zijn.

Spiraal of spiralen kan je duidelijk ruim genoeg nemen, indien dubbelsporig, 1m20 naar beneden rijden en 1m26 om naar boven te rijden is al redelijk ideaal en daar gaan lange treinen ook redelijk moeiteloos door.

Als je een dubbelsporige hoofdlijn wil, kan je alvast van links naar rechts over de gehele zichtbare kant deze hoofdlijn tekenen, wel niet kaarsrecht evenwijdig met de rand, laat het spoor een lichte slingerbeweging maken. Denk dan wat je verder wilt, een aansluiting met industrie, een station, een aftakking. en plan dat op een logische manier in. ;)

Groet.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

ThierryDS

Ja, ben alweer aan het tekenen. ;) ben al maanden bezig, met als doel mijn droom eindelijk te kunnen maken en vroegere fouten te vermijden. Bedankt voor de raad!

raf

als je achterlangs naar je spiralen gaat kun je reeds rijden zonder de spiralen
die kun je dan nog altijd er nadien onder schuiven
gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

HYA

In afwachting van een spiraal, en gwoon om te kunnen testrijden of gewoon om t e kunnerijden kan je aan de uiteinden een lus leggen ... . Als die telkens een straal heeft van pakweg 1 meter, heb nog steed 8,5 meter dubbelspoor fun.