Bjorn, er zijn grandioos mooie modelbanen met enkel een dubbelspoor tussen twee tunnelopeningen, zonder station, enkel landschap. Sober? Ja. Knap ja!
Mr doomslu zijn baan! 
Dat is enkel dat segment met die brug.

Een voorbeeld van een baan met enkel dubbelspoor (wel met halte) is de modulebaan van amsak in aanbouw. Hopelijk valt die een beetje mooi uit wanneer ze ooit klaar zal zijn.
En het is wat Raf zegt, het is maar wat je zelf wilt.
Hou je van treinen samenstellen en rangeren, leg u dan een groot rangeer emplacement aan. Hou je van bedieningen nabootsen, bouw dan een stukje haven of iets dergelijks. Hou je van een combinatie, dan moet je wel ergens compromissen sluiten. en kijken wat er kan op de mogelijke ruimte.
Zelf hou ik wel van een beetje rangeren, maar ook van het rijden met lange goederen en reizigerstreinen. (voor de moment heb ik enkel een rangeer emplacementje, maar er ligt ook een hoofdlijn langs die verbonden is met dat emplacementje, voor de moment kan ik naar "hartenlust" rangeren en later wanneer ik nog modules bijmaak ook met lange treinen rijden, tevens komt er dan een groot schaduwstation onder de baan).