Nieuwste scenery aanwinst

Gestart door Peter, 13 december 2014, 14:29:59 PM

Peter

Horen automodelletjes bij scenery....Ja natuurlijk, want ze maken er tenslotte deel van uit.

Mijn nieuwste aanwinst, hedenmorgen geleverd door een vriendelijke pakjes dienst

Peugeot 304  1 x Berline, 1 x Ralley



Renault Dauphine  1 x Berline  1 x Police




Dus deze twee komen op mijn baan (je ziet veel Franse wagens in het zwarte woud)



De twee anderen staan te koop.
Met vriendelijke groeten
Peter

Quadran

Mooie aanwinst!!!

Begrijp het niet goed, staat die Renault Dauphine "PIE" 1960 te koop?
 

Herwig

Dat zijn die Peugeot H0-ertjes uit de rubriek  "gezocht"  ?  Zien er redelijk uit  ( Atlas / Norev ? )

De 304 en de Dauphine horen wel op de weg in een andere periode, maar dit wist je... .  Maar de Dauphine kan best een goedbewaard ouwertje zijn geweest als de 304 net splinternieuw uit de toonzaal kwam.

Peter

De modellen zijn GEEN Atlas of Norev, maar modellen van het Chinese merk Universal models. Volgens mij zijn ze beter afgewerkt., en vergelijkbaar met de nieuwe Norev modellen, zoals bv. mijn 403 Cabrio.
Ook de druk is zeer goed leesbaar, en laat ons eerlijk zijn, ze kosten maar de helft van een Norev, Busch, Brekina of Herpa.

Wat het tijdperk betreft:  Onze goede kennis met zijn garage heeft verschillende van die types (de ECHTE" hé) staan waar nog regelmatig mee gereden word, ook met zijn 402 (en ja ook een 204 natuurlijk) Heb van de zomer nog een rondje gereden met een 404 (rijdt toch verdomd soepel en rustig)
Met vriendelijke groeten
Peter

Herwig

Peugeot 404 sedan:  zou Brekina toch 's ooit een goudgele Antwerpse ATM-taxi uitbrengen  ?   (of is dit al gebeurd ?)

Peter

Brekina verkoopt soms "blanco" modellen, d.w.z. gewoon in witte kunststof met de chroom en doorzichtige delen.
Het is dan een kleintje om die in het geel te spuiten en zelf decals te drukken voor de beschrifting op bv. blanco decal papier van Paul Bellon
Alternatief is natuurlijk een model overspuiten (zorg dat je een cremekleurige vind dan dekt de gele verv makkelijker
Met vriendelijke groeten
Peter

Herwig

Moet kunnen.
Dat gouden tintje, van die toenmalige diesel-rammelkarren, was wel iets aparts.

marc goovaerts

Van mij mochten ze alle wagentjes in ongeschilderd bouwpakket leveren. In N is het een ellende om Wiking zonder beschadiging uit elkaar te krijgen. En wie een huisje ineen kan zetten kan toch geen probleem hebben met die paar onderdelen die een wagentje maken ?

loebaske

Vandaag aangekomen...kunnen weer kleven & schilderen






Rangeerduivel

Er is blijkbaar ook ne velo bij om tegen de gevel te smijten,
leuk detail,een bordje voor het raam van het naburige huis;
"Verboden fietsen tegen de muur te plaatsen"
en ook "verboden te wateren"
't is geen lolleke om vlak naast ne café te wonen! ;D

;)

DelticPower

Hallo Loebaske, misschien vind je hier nog wat informatie.
http://www.hetgroterdamproject.nl/index.php/projecten-stad/1200-statie 

Succes en groeten Jan

marc goovaerts

Knap gebouwtje ! Ook de uitstekende houder voor de elektriciteits/telefoonkabels is een mooi detail.
Maar als je dat gebruikt, moet je konsekwent blijven en heb je er een hele boel van nodig...

loebaske

Ben zeer tevreden, vooral omdat er deze keer een deftige handleiding bij is, bij men vorige aankopen bij Artitec was het een zoveelste kopie van kopie bij, want sommige gebouwen  kan meerdere samenstelling hebben en daar is gewoon een lelijke foto bij hoe het er zou moeten uitzien en de rest......trek uw plan  :( :(

Van die elektriciteits/telefoonkabels heb ik geen schrik Marc, daar ik het al toepast bij men gebouwen (zie draadje "ooit klaar >dagelijkse kost )

Het is idd. zeer leuk die geetste onderdelen, kan zeggen dat het een op en top model is, als alles nu ook perfect past....zonder al teveel vijlen!!!!om het te doen passen!!!

Jan, bedank voor de link, is altijd tof om wat handleiding te hebben...

Indien jullie het willen maak ik een reportage bij de samenbouw??




marc goovaerts

Dat moogt ge gerust doen ! Dus, de kabels komen aan bij het café en gaan verder over de gevels...