Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

MSM 143

Gestart door philippe_007, 13 december 2014, 07:57:10 AM

reeves

Zeer goede keuze!
Prettig eindejaar iedereen!

Groet Tom

philippe_007

#241
Dit wordt mijn 3 msm  loc   ;D

dieselfreak

Goeie keuze en het zou fijn zijn mocht VBV de andere versies van de 201/59 die MaTrix ooit heeft aangekondigd ook uitbrengen, maar ik heb een vermoeden dat dit vroeg of laat wel zal gebeuren.
MC

loebaske

Goede morgen allemaal.... merci Luc om te wachten tot ik was uitgelogd, straf van u...

eigenlijk had ik dus van in de beginne gelijk dat het een reeks 59 loc ging worden ;)
toch begon ik te twijfelen aangezien er al zoveel de revue zijn gepasseerd...

Nu is de vraag welke schaal het gaat worden ???
Indien 1/87 exact ga ik die wel bestellen voor in de vitrine, want de expo schildering heb ik nog niet op de kop kunnen tikken (Roco versie)


stevend

Hoi Eric

Die livrei met ster op de neus is niet gelijk aan de "expo" livrei .
Deze met ster is de oorspronkelijke kleurstelling en aanzien als embleem van de expo.
Toch werd de 201001 voorzien van een speciale schildering ( "expo" schildering), die afgeleverd werd op 28 feb '58.
Vermoedelijk is is dit zo gebleven tot jan. '68.
Ook de 201002 en 201011 zou de expo livrei gekregen hebben.
Deze info komt uit het boekje "diesellocomotief reeks 59 ex-type 201" van Marklin.

Maar zoals Bolje schrijft zitten wij met een marklin-trix variante.
Voor MIJ persoonlijk had ik liever de vereenvoudigde livrei gezien.
Maar d's dan enkel tp 3.
Maar ik begrijp de keuze wel van deze actie. En vbv kenende...

doomslu

De schaal wordt uiteraard 1/87e. Waarom niet??
Men kan het een vreemde keuze vinden van VBV om een 59 te maken, wetende dat er al zo veel Roco's op de markt zijn.
Doch, kijk eens naar de 62. Die was er ook (en bovendien een goed model van Roco), maar hij verkoopt goed, omdat hij nog beter is.

De schildering met ster kregen alle types 201 bij aflevering.
Märklin heeft die ook op de markt gebracht, maar dat was de 201.001. Onze versie zal ook bruikbaar zijn als museum-locomotief en aldus zeer ruim inzetbaar.
Bovendien had de Trix een minder goede motor zodat er heel weinig van rondrijden op onze 2-rail banen. 2-railers houden niet echt van de modellen van Trix/Märklin...
En het kleine foutje van Märklin, met de handgreep onder de voorruiten zal ook niet te zien zijn op de VBV.  ;)

Het spreekt voor zich dat ze in Ingelmunster alle versies wel zullen uitbrengen, en de reeks 59 heeft er wel verschillende gehad.  :)
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

loebaske

Steven, bedank voor de info, weeral iets dat ik weet....

En ja Luc, het klopt dat DC rijders niet zozeer tevreden zijn over het rijgedrag in het algemeen van Trix modellen, wat we van VBV modellen wel tevreden zijn..

Idd. de 62 was een goed idee van VBV en heb er ook modellen van, want die zijn perfect inzetbaar met de oude 62 van Roco en hoe meer variatie er is hoe beter voor ons en de producent  ;) ;)

Bij deze een goede keuze van MSM proficiat

NielsVV

Wat is het grote verschil tussen een 'budget' ??? model en een normaal model?
H0 - AC - Digitaal - iTrain ====>>>> Lego City

doomslu

Bedoeling van de 'budget'-reeks was de prijs laag te houden door misschien wat minder details, doch in werkelijkheid mogen deze modellen zeker naast de 'gewone' modellen staan.
Door een populair model te kiezen dat ze in vele livreien en versies kunnen uitbrengen wordt een grotere oplage bereikt en dat levert zeer scherpe prijzen.
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

loebaske

gooh er staat al meer dan voldoende op die "low budget" dat men al gauw het geen low budget kan noemen, is mijn mening hé

Sicco

Inderdaad kan VBV met hun 59 een markt voorzien die Märklin (weeral) eens heeft laten liggen: correcte kleur- en nummervarianten. Märklin heeft (weeral) nooit de meer gebruikelijke versies uitgebracht, zoals elke versie met vijf seinen, de standaard gele versie (dankzij een volledig fout geschilderde 5917) en het grootste deel van de vele varianten die er waren in tijdperk III en IVa.

dieselfreak

Het beste nieuws dat ik hier lees is dat VBV nog andere varianten gaat uitbrengen, dus ook degene die MaTrix lang geleden had aangekondigd. Ik denk dat veel modeltreinliefhebbers blij zullen zijn om dit te horen.
MC

Geert

Mooie lok,

wordt het stilaan geen tijd om er een ander draadje over op te starten "MSM actie 2015" of zo iets?

Geert
Schaal HO - digitaal zelfbouw - Favoriete Lok: V200 DB
Huidig project: LocoNet 16 poorten ingangen/uitgangen

Peter

Dat is heel goed nieuws voor modelspoorders naar Belgisch voorbeeld. Het Roco model was inderdaad te groot (maar wat waren we blij met dat model) later gevogd door het Märklin/Trix model dat er al veel beter uitzag maar oei, oei wat een lawaaierige aandrijving.
En dan nu VBV kennende, eindelijk het perfekte model.
Bravo

PS: Helaas geen MSM in de brievenbus vandaag (snik, snik :-X :-X)
Met vriendelijke groeten
Peter

Sicco

Citaat van: Geert op 31 december 2014, 10:02:59 AM
wordt het stilaan geen tijd om er een ander draadje over op te starten "MSM actie 2015" of zo iets?
Goed punt!