Ook aangestoken door de microbe van "het natuurlijke vuil"

Gestart door SuSke, 12 december 2014, 13:48:47 PM

SuSke

#330
Covid-19 en dus de club gesloten. Dan gaan we maar aan de slag om een rongenwagen type Ks met houtbelading een beetje leven te geven.

een maagdelijke wagon



en dan er aan beginnen





en een beetje stoeien met AK weathering pencils







En tot slot de lading er in leggen, maar waar heb ik die dunnen draad weer gelegd...  ??? ???







Edit: Typering van de wagon aangepast van Rs (4-asser) naar Ks (2-asser) op aangeven van Chrisrail
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

mark7758

BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.


Herwig

#333
aan Suske,
Prima gepruts met verfsausjes en aanverwante ...
( de titel van uw geëerd draadje oogt nu wel een heel klein beetje giftig, in deze tijden van échte rotmicroben ......)

mahtoska1

Zeer realistisch, Frans Je bent een perfecte vuilmaker.

stoomlokje

#335
foei, foei , ;D( echt prachtig gedaan hoor  :)) nu terug de wasstraat in zodat hij ( toch tijdelijk werkloos ) voorlopig terug proper in de loods kan rusten. ;)

svvander

Sven Vandersmissen HO - AC - Belgisch (en al wat op het Belgische net verschijnt) - Tijdperk IV - V -VI
Voorzitter MSC De Locloods VZW (https://www.de-locloods.be/) - info@de-locloods.be

SuSke

Deze namiddag was het geen weer om in de tuin te zitten, dus maar weer een paar wagons onder handen genomen.

1. Remms van Oskar, waarbij je nog zowat alle kentekenplaten moet monteren met een zeer onduidelijke handleiding. bij het zoeken naar verweringsvoorbeelden opgemerkt dat je die platen gewoon ergens aan die wagon mag vast maken, als ze er maar aan hangen. Het enige belangrijke is de rem die in de buurt van de cilinder moet hangen.
Voorlopig is alleen de houten vloer gedaan. De rest is voor later.

Het basismodel, compleet in bruine plastiek  :(



grondlaagje op de vloer en een wash met donkere kleur, gevolgd met de andere kleurtjes die nat-in-nat verder verwerkt worden







Na nog een paar washes en een drybrush is dit het resultaat




2. Slmmps van Oskar. Hier moeten alleen de borden met de wagennummer nog geplaatst worden. Leuk aan deze wagens is de ze geen zijschorten hebben. Ook hier een soortgelijke behandeling van de vloer die hier ook gewoon in eenzelfde bruin gekleurde plastiek was uitgevoerd.

grondlaag



Na drogen, een donkere transparante laag er over heen



Daarna met dezelfde kleurtjes als de Remms de planken accentueren, wat witte sporen en olievlekken aanbrengen







En een lichtgrijze drybrush maakt het geheel af.



De rest van de wagens wordt gedaan nadat alle onderdelen netjes op hun plek hangen...  ;D
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

OlivierV

Bodems zijn zeer goed gelukt, als ik dat zo zie ga ik mijn Remms en Rmms van Os.Kar eens mogen herbekijken.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Chrisrail

#339
.
http://amsac.be/     
Ho / DC     NMBS - CFL
zelfbouw { bijlange nog niet werkloos }  { Terug naar start ( u ontvangt geen geld }

SuSke

De boel een beetje verder afgewerkt.
De Slmmp's en de Remms hebben hun "vlekkenpatroon" gekregen. Daarna was het de beurt aan de regen en de roest om hun ding te doen en als laatste kwam de stoffilm.
Rest nog te doen: vet en olie aan de veren in de bogies, het vrij deel van de buffers in een glanzend kleurtje zetten en het buffervet op de buffers. En dan een par mooie ladingen verzinnen om er op te leggen.











En heb ook mijn dunne koord terug gevonden, dus het hout op de Ks wagon ligt ook vast.





Die gaan niet misstaan op "Den Overslag"  8) 8)
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

modelbaanHO

Luc.
2R DC, analoog DB tp 3&4 - 2R DC Digitaal (Minibaantje Das Depot / HGK) - Verzamelaar Belgische modellen. Lid MTD.
http://www.modelbaanho.be

Powered By Diesel

Zeer geslaagd ! Zeker de stukken schors op de wagons zijn een mooi detail dat bijdraagt tot het realisme.
running on heavy fuel

Paulogic

Yep super knap.

Mijn moeder zou gezegd hebben : Ge zijt ne professionele vuilaard... (goed bedoeld hier he)
(op zijn Gents dan !)
mvg,
Paul(ogic)

Martin Welberg

Ziet er goed uit, alleen de drybrush strepen in de lengte richting storen me wat..zou daar misschien eens een andere kwast voor proberen..