Ook aangestoken door de microbe van "het natuurlijke vuil"

Gestart door SuSke, 12 december 2014, 13:48:47 PM

SuSke

Van een uniek belichtingsmoment met een echte gedempte zon op RAMMA geprofiteerd om de vervuilde HLR7384 nog eens op de plaat te zetten op Vaerwegh Dok.







Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.


steamdriven

Planning Officer Diensttabel Besturing Brussel en Ex-Jockey Bestuurder HST Brussel Zuid-Vorst IBRU.
LMS Lierse Modelspoorwegen info@liersemodelspoorwegen.be
Saint-Ivar, mijn shelfbaantje in opbouw:
https://forum.modelspoormagazine.be/index.php/topic,30414.0.html

mark7758

BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.

Dirky

Mooi Frans! :)

Als ik dan zoals gewoonlijk  ;) op/aan-merkingen mag geven:
> drijfwerk/wielen veel te proper...
> binnenkanten rode bufferplaat zwart schilderen...
> scheve koplamp beetje rechtzetten...




Herwig

#275
En als je eens vijf minuten tijd zou overhebben,  misschien voorzichtig een poging ondernemen aan bak- en stuurboord   plus   achterzijde (kant korte 'kap') de relingen terug verticaal te krijgen, indien mogelijk
Op zo'n prima belichte foto zie je (bijna) àlles ....

Peter

Ondanks de (rechtvaardige) kleine opmerkingen vindt ik het fantastisch gedaan en een van de betere
verweerde modellen.
Goed gedaan Frans
Met vriendelijke groeten
Peter

Metpetergaathetbeter

het is het lot van een loc die met een modulebaan on the road is en daar durft al eens iets mis met te zijn ! :)

Rangeerduivel

#278
Citaat van: Herwig op 15 oktober 2019, 09:33:41 AM
En als je eens vijf minuten tijd zou overhebben,  misschien voorzichtig een poging ondernemen aan bak- en stuurboord   plus   achterzijde (kant korte 'kap') de relingen terug verticaal te krijgen, indien mogelijk
Op zo'n prima belichte foto zie je (bijna) àlles ....

Die relingen zijn bij alle loc's van dit type een probleem, maar nooit zal het zo erg zijn als bij de Mehano 77/78.
Doet er mij trouwens aan denken dat Paul Bellon een kit heeft in messing met relingen daarvoor.
Ik heb ze echter nog nooit ergens gemonteerd gezien, dus als iemand daar eens een foto van plaatsen zouden wij kunnen uitmaken of het sop de kool waard is... :-\
Wat ik wel weet is dat je dan de bedrukking/beschrifting (ook al is die nog zo miniem) kwijt bent...of wordt die er ook bij geleverd? ::) 8)

;)

SuSke

Alle opmerkingen zijn juist, maar die zie je inderdaad maar als je die foto's neemt. de vervuiling moet nog verder afgewerkt worden maar daarvoor ontbreekt me voorlopig de tijd door andere aangelegenheden zoals een tentoonstelling op poten krijgen bijvoorbeeld.
En zoals Peter het aanhaalt, die kleine dingen zien ontzettend af bij het in- en uitpakken om mee te gaan naar een tentoonstelling maar ook daar is een oplossing voor op komst.


@rangeerduivel
Op de terugweg van Ramma hebben we daar ook een beetje over "gepalaverd" en enkele mogelijkheden bekeken.
Dat gesprek zou wel eens een vervolg kunnen krijgen en resulteren in een aantal workshop ten huize MTD waarbij de reeks 77/78 volledig onder handen genomen zal worden, ook intern en richting verlichting.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

ERVIN

Citaat van: SuSke op 15 oktober 2019, 16:53:00 PM



@rangeerduivel
Op de terugweg van Ramma hebben we daar ook een beetje over "gepalaverd" en enkele mogelijkheden bekeken.
Dat gesprek zou wel eens een vervolg kunnen krijgen en resulteren in een aantal workshop ten huize MTD waarbij de reeks 77/78 volledig onder handen genomen zal worden, ook intern en richting verlichting.

En daar mag je dan altijd eens een draadje hier ergens voor openen hé Suske , want daar wil ik dan graag meer over weten. Ik zou mijn 77/78ers ook eens deftig moeten pimpen. ;)

SuSke

#281
Op assignment naar Zweden voor de job, en wat doe je dan op de donkere avonden alleen op je appartement in een doodse stad...

Je neemt wat materiaal en materieel mee en slaat aan het vervuilen.
Een HLD 6101 van VBV moet er deze keer aan geloven.

Eén kop en een zijkant hebben hun laagjes er al opzitten na 2 avondjes stoeien  ;) ;)











Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

chef garde

Mooi Frans!  Uw buitenlandse missie werpt zijn vruchten af!!

Gerolf

Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

RD25

excuseer mijn slecht Nederlands.
mijn oud werkplaats ....
'Het is gelukkiger te geven dan te ontvangen.'