Ook aangestoken door de microbe van "het natuurlijke vuil"

Gestart door SuSke, 12 december 2014, 13:48:47 PM

Jef

Ik durf er niet aan te beginnen. Ik ben bang dat ik er te ver in zou gaan, want eens ik aan iets begin...  ::)
Tuut zei de trein en de statie vertok.

55erke


Persoonlijk zou ik hem eens poetsen,
Zo krijg ik de beste resultaten , vuil maken , terug poetsen , vuil maken , terug poetsen ,.....
Net zoals de echte ,   en terug vuiler maken kan altijd natuurlijk  ;)

Groetjes

modelbaanHO

De vervuiling is beter vergeleken met de eerste keer.

Maar ik blijf het voor deze schildering te fel vinden. Het is de zgn Expo schildering waarin de lok heeft gereden
- in het oorspronkelijke tijdperk (3), waar ze volgens mij de locs beter onderhielden dan vandaag.
- als museumloc in het huidige tijdperk, maar dan blinkt die als een spiegeltje.

Wanneer het een 59 in een "gewone" schildering zou zijn geweest dan zou ik zeggen : schitterend !

Luc.
2R DC, analoog DB tp 3&4 - 2R DC Digitaal (Minibaantje Das Depot / HGK) - Verzamelaar Belgische modellen. Lid MTD.
http://www.modelbaanho.be

ERVIN

Deze is toch properder hoor.  ;)
Maar die van jou mag er ook zijn.

Reeks 59 by Erwin Janssens, on Flickr

Thommy

Citaat van: modelbaanHO op 18 augustus 2019, 08:20:30 AM
De vervuiling is beter vergeleken met de eerste keer.

Maar ik blijf het voor deze schildering te fel vinden. Het is de zgn Expo schildering waarin de lok heeft gereden
- in het oorspronkelijke tijdperk (3), waar ze volgens mij de locs beter onderhielden dan vandaag.
- als museumloc in het huidige tijdperk, maar dan blinkt die als een spiegeltje.

Wanneer het een 59 in een "gewone" schildering zou zijn geweest dan zou ik zeggen : schitterend !

Klopt. Ik had een roco 59, gewone gele, en ergens ook in die aard vervuild (ook om dat plastieklook kwijt te geraken). Maar vooral omdat ik die foto's gevonden heb.
De Expo schildering is idd een model die volgens mij altijd properder gaat geweest zijn. Vind ik ook geen 'vuile' foto's van.

Maar begrijp me niet verkeerd, vind hem machtig vervuild  ;) iets wat ik niet over m'n hart krijg op dat model. M'n roco-modellen ed doen minder pijn, prijsgewijs als het mislukt
Greetz

Thommy

OlivierV

Heel realistiche verwering Frans voor een 59, al zou ik niet zo ver gaan met mijn museumloc. :D Echter zijn er wel foto's te vinden in dat boekje van Marklin over de 59  waarbij locs in deze schildering aan de vuilere kant rondrijden.
Maar zoals Rudy nog toevoegt, de ruitenwisserstrepen zouden het afmaken.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

SuSke

Waar een weekendje braderij in de lokale gemeenschap al niet goed voor is.

Het was mooi en goed weer dus ...

Die Piko HLR 7384 kreeg de nodige gebruikssporen met behulp van de MIG oilbrushes en een acrylverfje op resinbasis van True Earth















Maar ook enkele de zo veel gebruikte gesloten bakwagens moeten er aan geloven...





Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

modelbaanHO

Luc.
2R DC, analoog DB tp 3&4 - 2R DC Digitaal (Minibaantje Das Depot / HGK) - Verzamelaar Belgische modellen. Lid MTD.
http://www.modelbaanho.be

just4fun

Citaat van: SuSke op 02 september 2019, 20:46:13 PM
Waar een weekendje braderij in de lokale gemeenschap al niet goed voor is.
How, en waar stonden jullie dan?
Ik was daar ook een heel weekend en heb wat (erg zeldzame) tijd gevonden om toch rond te lopen (en jullie dus niet gezien).
Mooie vuiligheid trouwens.
Paul

SuSke

Bedankt Paul en Luc   :D

Paul, we hadden een 9m lange stand in de Hovestraat ter hoogte van De Standaard Boekhandel aan de kant van de Match.
Zaterdag nog onder een grote groene tent, zondag gewoon in open lucht de weergoden tarten :) ;D
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

just4fun

Citaat van: SuSke op 03 september 2019, 14:01:24 PM
Paul, we hadden een 9m lange stand in de Hovestraat ter hoogte van De Standaard Boekhandel aan de kant van de Match.
Zaterdag nog onder een grote groene tent, zondag gewoon in open lucht de weergoden tarten :) ;D
Tiens, niet gezien, elke keer ik onze opbrengst naar de bank bracht.
Maar ja, we waren daar precies niet alleen  ;)
Paul

SuSke

Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Gerolf

Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw


Pierre

Groet Pierre.