Ook aangestoken door de microbe van "het natuurlijke vuil"

Gestart door SuSke, 12 december 2014, 13:48:47 PM


TBCédric

#46
Iets anders te werk gegaan deze keer. (Nu content Peterke?  :P   ;D ) Voor het type vervuiling heb ik Suske's Fas'en als kort memoriserend voorbeeld gebruikt.  De Rils moet eigenlijk gewoon wat stoffig en beetje vuil zijn.










Treinbestuurder bij de Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen.

Gerolf

Zeker niet slecht, Cédric  :)
Tip: probeer eens na te gaan waar het vuil vandaan komt, en waar het naartoe gaat (en waar het blijft hangen)   ;)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

TBCédric

Dank je Gerolf!
Ik probeer zoveel mogelijk via foto te werken. Helaas had ik van de Rils en Eanos niet echt direct een goed (grootbedrijf) voorbeeld.  :-\ 

Intussen krijg ik de smaak goed te pakken en begin het leuker en leuker te vinden. Wegens niet echt veel goederenwagens heb ik zelf bijna al mijn vloot cargo vuil gemaakt.  ;D





Treinbestuurder bij de Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen.

OlivierV

Die zijn al weer wat beter geslaagd Cedric, wel nog even de wielen schilderen. ;)
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Metpetergaathetbeter

beter maar die achterkant heb je vergeten vuil te maken ! :-\ ;)

ERVIN

Containers zien wel heel erg vuil , volgende keer misschien iets minder drastisch?? ;)
Zo rijden ze hier bij mij rond.








TBCédric

Citaat van: Metpetergaathetbeter op 13 juli 2015, 16:43:48 PM
beter maar die achterkant heb je vergeten vuil te maken ! :-\ ;)

Peter, ik zal speciaal voor jou zijn achterste eens wat vuil maken.  ::)  ;)
Citaat van: ERVIN op 13 juli 2015, 18:20:41 PM
Containers zien wel heel erg vuil , volgende keer misschien iets minder drastisch?? ;)
Zo rijden ze hier bij mij rond.




Ik zat blijkbaar in de zéér vuile vervuiling modus Erwin.  ;D

Bij de volgende aankoop container(wagen)s zal ik proberen de containers wat properder te houden.  Ik zit voorlopig zonder container(wagen)s. Heb nog een gelede containerwagen van A.C.M.E . Alleen is metaal wat moeilijker te vervuilen met een wash dan de kunststof van de B-models.   ;)
Citaat van: OlivierV op 13 juli 2015, 15:58:44 PM
Die zijn al weer wat beter geslaagd Cedric, wel nog even de wielen schilderen. ;)

Daar ben ik voorlopig nog niet echt een favoriet van, van dat deel. Maar ik zal me er toch wel in de zéér nabije toekomst me er eens aan wagen.  :o  ;)
Treinbestuurder bij de Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen.

OlivierV

Heb ik geleerd op de cursus wheatheren die bij ons in den Amsac werd gegeven door Bert en Cees. Ik vervuil nu wel met poeders en goedkoop spul dat hier ligt, maar wel met daar aangeleerde methoden. Volgende cursus neem ik dan al die verweerde wagens mee om de weilen eens te schilderen. :D Alsook nog een laatste rondje met de airbrush.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

SuSke

Op een testwagon een beetje spielerei gemaakt om een mooie goudkleurige vervuiling te krijgen. Geen airbrush, dus alles uit de spuitbus van Modelmates weathering spray dye, matte vernis, wet wash en poeierkes.

Nu nog een eindlaagje matte vernis en dan nog wat "vettigheid" :-)









De andere kant heeft naast een zandkleurtje van Modelmates ook en grijs tintje gekregen en dat maakt het een heel pak donkerder (en naar mijn mening minder mooi)









Ook het "koppeke" heeft een beurt gehad  ;)






Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

modelbaanHO

Macro foto's zijn dodelijk. Ik vind het een beetje te gespikkeld (5de foto). Van de koppekes vind ik dat de 2de foto het beste resultaat weergeeft.

Knap. Mag ik die van mij langsbrengen ? Die staan hier nog fabrieksnieuw te blinken.
Luc.
2R DC, analoog DB tp 3&4 - 2R DC Digitaal (Minibaantje Das Depot / HGK) - Verzamelaar Belgische modellen. Lid MTD.
http://www.modelbaanho.be

SuSke

Waar een beetje vakantie al goed voor is  ;)  Geen scenery dit maal, wel een aantal wagons die onder handen genomen zullen worden.

Na op Ontraxs een paar van de knepen en finesses van Martin te hebben aanschouwd, zelf ook maar eens begonnen aan een 2-tal graanwagens.

Een "normale" Trancéréales C.T.C." in zijn grijze livrei die het eerst te verduren krijgt:

20170313_133545 by Frans Peeters, on Flickr

Na een stevige behandeling met washes, dry-brushes en een poedertje is dit het resultaat

20170314_104620 by Frans Peeters, on Flickr

20170314_104648 by Frans Peeters, on Flickr

20170314_104709 by Frans Peeters, on Flickr

20170314_104819 by Frans Peeters, on Flickr


En omdat die droogtijden toch wel altijd onze grootste struikelblok zijn, gelijk maar een collega van een iets ander kaliber onder handen genomen - Een zwarte "Nescafé" die ook een beetje meer geleefd moet hebben

20170313_133610 by Frans Peeters, on Flickr

20170314_104346 by Frans Peeters, on Flickr

20170314_104431 by Frans Peeters, on Flickr

20170314_104519 by Frans Peeters, on Flickr

20170314_104557 by Frans Peeters, on Flickr

Nu nog een reeksje ertswagens die ook een stukje "leven" en lading krijgen ;)
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

mark7758

BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.

mahtoska1

Zelfs de detail opnames zijn prachtig. Zeer fijn uitgevoerd. Doe zo voort zou ik zeggen.