Ook aangestoken door de microbe van "het natuurlijke vuil"

Gestart door SuSke, 12 december 2014, 13:48:47 PM

mark7758

Normaal gesproken heb ik hekel aan dit soort plaatsje.
Maar voor jou maak ik een uitzondering. Je heb het mooi en realistisch gedaan. Complimenten.
BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.

SuSke

Bedankt Marc.
Dat het niet iedereens favoriet is, besef ik maar al te goed. Ook ik vind het niet kunnen maar vermits we onze banen zo realistisch mogelijk willen maken en met zo realistisch mogelijk geweatherde wagens willen rondbollen, dan horen die "ondingen" er ontegensprekelijk ook bij voor die tijdperken. 8)
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

RD25

Citaat van: SuSke op 25 juli 2017, 09:13:56 AM
Citaat van: mark7758 op 25 juli 2017, 06:18:00 AM
Normaal gesproken heb ik hekel aan dit soort plaatsje.
Maar voor jou maak ik een uitzondering. Je heb het mooi en realistisch gedaan. Complimenten.
Bedankt Marc.
Dat het niet iedereens favoriet is, besef ik maar al te goed. Ook ik vind het niet kunnen maar vermits we onze banen zo realistisch mogelijk willen maken en met zo realistisch mogelijk geweatherde wagens willen rondbollen, dan horen die "ondingen" er ontegensprekelijk ook bij voor die tijdperken. 8)

+ 1   8)
excuseer mijn slecht Nederlands.
mijn oud werkplaats ....
'Het is gelukkiger te geven dan te ontvangen.'

loebaske

Grafiti is niet ieder zijn ding, begrijpelijk...als je eenmaal dagelijks wil doen hoort het erbij.  :(

SuSke

Een volgend onderdeel van de verzameling rijdend materiaal is aan de beurt om de vuiligheid te ontvangen  :) ;)

Hoewel het hier een heel groot beetje minder vuil moet zijn, of mijn Preiserianen gaan lopen van het perron  8)

20170726_002244 by Frans Peeters, on Flickr

20170726_002317 by Frans Peeters, on Flickr

20170726_002355 by Frans Peeters, on Flickr

20170726_002337 by Frans Peeters, on Flickr

Zou ik deze ook tooien met ongewilde tekeningen ??  :o ::) :-\    dus toch maar niet  ;)
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

chef garde

Mooi gedaan Frans, reizigersmaterieel vervuilen blijf ik een kunst vinden.  Goederen is vergevingsgezind, reizigers is rap te vuil.  Heb je de kopse kanten en de vouwbalgen ook gedaan??  Die zijn meestal ook bruin-zwart smerig.

Misschien een kleine ongewilde tag zetten op één van die bakken zetten onder de rijtuigkast?

Floris


SuSke

Citaat van: Floris op 26 juli 2017, 10:29:07 AM
mooi die subtiele tinten op t dak!

Bedankt Floris

Citaat van: chef garde op 26 juli 2017, 10:27:04 AM
Mooi gedaan Frans, reizigersmaterieel vervuilen blijf ik een kunst vinden.  Goederen is vergevingsgezind, reizigers is rap te vuil.  Heb je de kopse kanten en de vouwbalgen ook gedaan??  Die zijn meestal ook bruin-zwart smerig.

Misschien een kleine ongewilde tag zetten op één van die bakken zetten onder de rijtuigkast?

zeker, zelfs de sluitlichten terug proper gemaakt  ;)

20170726_002325 by Frans Peeters, on Flickr

Ik was ook aan het denken in de richting van een verloren tag links of rechts op de bakken, in het zwart of wit, maar in ieder geval een stuk "wegvervuild"  8) (arme graffiti-haters)
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

OlivierV

Dak en kopse kanten lijken me wel ok Frans.
Enkel onderaan de bakken aan het rijtuig zou ik minder roestig maken. Dat is meestal gewoon smerig bruingrijs-achtig en eerder aan de donkere kant. Dit is een van de stukken die je best met de luchtkwast doet na een paar wasjes, eventueel plak je de rest van het rijtuig gewoon af zodat het er niet geheel smerig uitziet.

Je bent in ieder geval goed op weg!
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

mark7758

BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.

Gerolf

Citaat van: OlivierV op 26 juli 2017, 11:03:33 AM
Dak en kopse kanten lijken me wel ok Frans.
Enkel onderaan de bakken aan het rijtuig zou ik minder roestig maken. Dat is meestal gewoon smerig bruingrijs-achtig en eerder aan de donkere kant. Dit is een van de stukken die je best met de luchtkwast doet na een paar wasjes ...

Je bent in ieder geval goed op weg!

Vind ik ook !
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

SuSke

De opmerking over de onderkant was ook al gekomen van Martin (milocomarty) op het BNLS-forum.
Wordt nog aangepast, samen met hier of daar een verloren gelopen tag  ;)

Over de zijkant ben ik nog niet helemaal tevreden. Die Lima's moeten wel degelijk eerst een vernislaagje krijgen want de bedrukking is gewoon te glad om met acryls of poeders te werken.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

railtravelmanager

erg mooi gedaan je wordt de weather kampioen hier bij MTD :)

nu nog een carwashinstallatie op Vaerwegh Dock  ;D ;D ;D
met kleine & grote treintjes rijden toch zo fijn
lid MTD treinenclub Edegem
MTD Vaerwegh Dock staat op Modelspoor Expo !

Floris

Citaat van: SuSke op 26 juli 2017, 10:37:33 AM

Ik was ook aan het denken in de richting van een verloren tag links of rechts op de bakken, in het zwart of wit, maar in ieder geval een stuk "wegvervuild"  8) (arme graffiti-haters)
hm, misschien een overgebleven stukje tag op een van de kasten onder de bak? vaak maken ze dan alleen de wagenbak schoon, de randjes van de tag op dak en onderkasten blijven staan... maar of dat in model mooi overkomt, nouja, tis in elk geval realistisch. Deurrubbers en verdiepte treden onder deuren zijn ook altijd van die plekken waar nog halve graffiti zit.

SuSke

Citaat van: railtravelmanager op 26 juli 2017, 12:42:29 PM
erg mooi gedaan je wordt de weather kampioen hier bij MTD :)

Binnen MTD zijn er nog hoor. Ik ben misschien goed onderweg maar nog verre van volleerd. Ik kan alleen hopen dat er nog anderen zijn die door dezelfde microbe gebeten worden en gelijke vaardigheden ontwikkelen.

Citeer
nu nog een carwashinstallatie op Vaerwegh Dock  ;D ;D ;D

Dan mag ik stoppen met verweren want dan rijden er terug alleen propere wagens rond op Vaerwegh Dok  ;) 8) ::)
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.