Nieuws:

Nu in MSM 244 BAAN: Boulevard du Fort

Hoofdmenu

Windigipet + PC en twin-center

Gestart door Iebor, 10 mei 2006, 15:25:55 PM

Iebor

Ik heb sinds kort dus een Twin-center. Die moet ik met een modenkabbel aan de PC aansluiten op een Com poort, dat is duidelijk maar hoe en waar maak ik nu die instellingen op de PC van startbits, stopbits, parity enz...Als laatste wil ik graag weten hoe ik het programma Windigipet laat praten met het twin-center. Ik heb op een duitse DVD gezien dat het Twin-center uitstekend kan praten met Win-digipet maar helaas wordt niet uitgelegd hoe. Nu kan ik wel gaan zitten prutsen maar ik hoop dat iemand weet hoe het zit. Alvast bedankt voor de genomen moeite.

INFO

citaat:
Geplaatst door Iebor

Ik heb sinds kort dus een Twin-center. Die moet ik met een modenkabbel aan de PC aansluiten op een Com poort, dat is duidelijk maar hoe en waar maak ik nu die instellingen op de PC van startbits, stopbits, parity enz...Als laatste wil ik graag weten hoe ik het programma Windigipet laat praten met het twin-center. Ik heb op een duitse DVD gezien dat het Twin-center uitstekend kan praten met Win-digipet maar helaas wordt niet uitgelegd hoe. Nu kan ik wel gaan zitten prutsen maar ik hoop dat iemand weet hoe het zit. Alvast bedankt voor de genomen moeite.



Daar hoef jij als onwetende gebruiker ook helemaal niets van af te weten, dat doet het programma voor je. Dus stekker erin, TC aan, programma opstarten, opgeven op welke comport de tc is aangesloten bij de instellingen in het programma, eventueel een baudrate opgeven, is misschien ook wel overbodig met WinDigiPet. En het programma verder aanzetten. Instellingen in de computer worden overruled door de instellingen van het programma.


Alleen de waarheid ligt in het midden.

n/a

Hou me op de hoogte van je bevindingen Iebor - ik wil nl. ook aan de slag met Windigipet maar in kombinatie met de Intellibox.

Peter

Iebor

Ik heb net 1 lokje omgebouwd naar digitaal. Je zult nog even geduld moeten hebben en dan laat ik via het forum alles weten over het programma.

Iebor

Beste Peter, ook door jouw interesse heb ik vanmiddag de stoute schoenen aangetrokken en de zaak aangesloten. Ik had een nogal nieuwe laptop en daar zat uiteraard geen Sub-D connector meer op maar twee USB aansluitingen. Nadat ik een kabel van USB naar serieel had gekocht kon het onderzoek beginnen. Nu, ik kan je laten weten dat je eerst de instellingen zoals in de gebruiksaanwijzing (Intellibox)staan over moet nemen voor de betreffende com poort(bij mij com4)in de Intellibox. Als dat is gebeurt sluit je de intellibox/twincenter aan en stel je de compoortinstellingen zoals voorgeschreven in de manual van intellibox/twincenter op je PC of laptop. Het gekke is alleen dat ik het zogenaamde startbit op de Laptop niet kon instellen maar goed, dat is voor latere zorg. Inmiddels had ik mijn uitstekend rijdende locomotief al op de rails staan op een proefbaantje en als Win-digipet verbinding maakt (dat kun je zien aan een voortgangsindicator) dan gaat het feest pas echt beginnen. Met je PC kun je dan al jouw locomotieven laten rijden. De bediening via de PC gaan wat makkelijker dan met de Intellibox, je hoeft immers niet meer aan de knoppen te draaien en alle bedenkbare functies ook want dat doe je met de muis en het werkt ook nog eens sneller. Het programma Win-digipet bevalt mij dus uitstekend. Dat wil natuurlijk niet zeggen dat andere gelijksoortige programma's minder zijn, zeker niet maar dit programma heb ik met heel veel voordeel kunnen kopen. Succes dus en beschrijf jouw ervaringen in het forum

INFO

Iebor,

Nogmaals het instellen van de computer op de zogenaamde instellingen van de Twin-Center, is totaal overbodig!!!!!!!
Dit wordt allemaal door het besturings programma zelf gedaan.

Ook het instellen van WinDigiPet volgens de instellingen van de Twin-Center is een overbodige handeling. Het enigste wat je moet doen is het opgeven van de juiste Compoort in jouw geval dus poort 4.

Alleen de waarheid ligt in het midden.

Iebor

Dank je voor de aanwijzing maar ik dacht dat dit een voorschrift was, alhoewel er in de PC niets te wijzigen viel. Hier hebben andere gebruikers ook weer wat aan.

INFO

citaat:
Geplaatst door Iebor

Dank je voor de aanwijzing maar ik dacht dat dit een voorschrift was, alhoewel er in de PC niets te wijzigen viel. Hier hebben andere gebruikers ook weer wat aan.



Geen dank, maar het stond ook al in mijn allereerste antwoord op je openings vraag.
Alleen de waarheid ligt in het midden.

Iebor

Tja, je hebt gelijk. Alle begin is moeilijk.