Arduino aanbod

Gestart door Huugooke, 11 december 2014, 11:44:41 AM

PietB

Citaat van: Huugooke op 12 december 2014, 13:32:34 PM
Kopen jullie maar in China, en klaag dan maar hoe slecht het hier gaat! :(
Ik koop inderdaad in China.
En ik klaag niet over het economisch klimaat in Europa.
Trouwens Arduino is van origine een Italiaans concept, maar ze worden allemaal in Azie gefabriceerd hoor.
En dat verschil tussen een SMD of een socket chip is niet uit te drukken in een Europees of een Aziatische versie.
Ik heb hier een Chineese Mega met een chip op een socket en een 'Europeese' Mega met een smd chip.

grt Piet.

Huugooke

Op de mijne staat nochtans "Made in Italy"
Maar ja, de Hollandse Gouda komt blijkbaar ook uit Nieuw Zeeland.

minitreintje

Er zijn minimale verschillen in uiterlijk bij de fakes maar ze werken allen even goed.
Ze mogen deze trouwens namaken door de opensource licentie... Alhoewel, ze gebruiken de naam Arduino als of het hun merk, dat is weer andere koek.

Ma bon, één goede raad: begin met een UNO aan een MEGA heb je niet zoveel als een UNO.
Zelf ontwikkel ik altijd op een UNO omdat deze kleiner is. Ik vergis me steeds van pins bij de MEGA door het grote aantal.
Bovendien als je de standalone versie Atmega328 gaat toepassen in afgewerkte projectjes, dan behoud je de functies zoals I2C, SPI, ... op dezelfde pins als bij de UNO.

groeten Dylan
Märklin C-rail modulebaan met Arduino

PietB

Citaat van: minitreintje op 12 december 2014, 19:25:10 PM
Alhoewel, ze gebruiken de naam Arduino als of het hun merk, dat is weer andere koek.
Nou op de mijn staat Funduino, op alle 3.
Citaat van: Huugooke op 12 december 2014, 18:38:43 PM
Op de mijne staat nochtans "Made in Italy"
Hebben de Japanners ook een tijdje gedaan met hun horloges.
Stond de tekst 'Made in Switzerland' op de wijzerplaat, bleek op de gevel van het horlogemakers atelier een groot bord op de gevel te zitten met de text Switzerland.
Citaat van: Huugooke op 12 december 2014, 18:38:43 PM
Maar ja, de Hollandse Gouda komt blijkbaar ook uit Nieuw Zeeland.
Je kunt eigenlijk nergens meer op vertrouwen.

grt Piet.

philippe_007

#19
@Hugo,

Dan zal je toch beter moeten informeren.
De "Echte" Arduino zoals je zegt zijn evengoed gesoldeerd, heb er verschillend liggen thuis.
En als je op de site  arduino.cc kijkt naar de foto`s dan zie je dat deze ook gesoldeerd zijn.

Trouwens maak u geen illusie, de zogezegd echte arduino zal vermoedelijk ook in.China geproduceerd zijn. En is deze niet in China geproduceerd, dan zijn de componenten dit wel :-)

minitreintje

Citaat van: PietB op 12 december 2014, 20:33:43 PM
Citaat van: minitreintje op 12 december 2014, 19:25:10 PM
Alhoewel, ze gebruiken de naam Arduino als of het hun merk, dat is weer andere koek.
Nou op de mijn staat Funduino, op alle 3.

grt Piet.

Op mijn clones niet :)

groeten Dylan
Märklin C-rail modulebaan met Arduino

PietB

Voor de liefhebbers van meer info over deze bordjes en hun toepassingen.
http://arduino-info.wikispaces.com/

grt Piet

Frank_N

Interessante link, Piet ;)
Thx for sharing!
Groet van Frank

conducteur

Ik was een tijdje geleden ook op zoek naar een "platform" waarmee ik snel kleine toepassingen mee kon ontwikkelen, zonder daarbij zelf elke keer een printje te moeten etsen of opbouwen op gaatjesprint. Heb zelf Arduino overwogen, hoewel ik normaal  wel met PIC controllers werk. De voornaamste reden om dat niet te doen waren die connectoren. Dat blijft op lange tijd toch niet goed zitten? Om die reden heb ik de overstap naar Atmel/Arduino niet gemaakt...


Ik heb dan maar m'n eigen "µPLC" gemaakt. Een printje met de controller er op, headerconnector voor de voedingsspanning. Paar drukknoppen, leds, ULN2803, connectoren voor I/O lijnen, LCD interface...




Niets houd je tegen om zelf zoiets in elkaar te steken... Dat kan uiteraard ook voor Atmel/Freescale/.... processoren... Ik heb al alle 5 printjes een zinnige toepassing gegeven en ben nu bezig aan V2.0. De functies die ik niet heb gebruikt vliegen eruit, andere komen erbij... complete redesign dus!
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

PietB

Citaat van: conducteur op 14 december 2014, 15:48:48 PM
De voornaamste reden om dat niet te doen waren die connectoren. Dat blijft op lange tijd toch niet goed zitten?
Dat heeft helemaal te maken met de kwaliteit van de stekkerpennen die je in de connectors steekt.
Als je daar van die goedkope troep

in steekt kun je net zo goed spijkertjes(nageltjes) gebruiken.
Maar maak je gebruik van dit soort headers

Dan heb je echt geen contact problemen hoor.

grt Piet.

philippe_007

de "goedkope troep" zoals je zegt is goed om een testopstelling te maken.

Een definitieve opstelling maak je  best met een deftig dupon-connector, of zelf met een shield zodat je rechtstreeks kan solderen.
Als je de Micro Arduino gebruikt, dan je rechtstreeks op de printplaat solderen.

minitreintje

Zelf gebruik ik de UNO met zo'n breadboard draadjes die worden afgeschreven als goedkope troep :O
Werkt perfect! Daarna port ik deze code gewoon naar een Atmega 328P @8Mhz, weinig componenten nodig en de processor is makkelijk goedkoop te krijgen bij onze Chinese vrienden.

groeten Dylan
Märklin C-rail modulebaan met Arduino

conducteur

Die stukjes draad zijn allicht goed voor prototyping, maar ik had het over lange termijn... een schakeling die ergens onder een modulebaan hangt die af en toe naar een tentoonstelling moet wil je denk ik niet met die dingen uitvoeren.
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

minitreintje

Neen want anders gaat het niet lang mee :p
Printjes frezen met de CNC doe ik als het projectje af is.

groeten Dylan
Märklin C-rail modulebaan met Arduino

conducteur

Heb zelf ook een CNC staan, maar printjes frezen is een van die dingen die mij niet zo goed lukken...
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum