Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

Arduino aanbod

Gestart door Huugooke, 11 december 2014, 11:44:41 AM

Huugooke

bij Franzis verlag de drie Arduino basispakketten voor 89 euro.
Maar de handleiding zal wel in het Teutoons zijn waarschijnlijk?

dani

bij Arduino heb je geen handleiding nodig, je kan alles (in het engels) vinden op www.arduino.cc


De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

PietB

Wat zit er allemaal in voor die 89Euro, hugo?
Want als je een beetje selectief op ebay.com winkelt heb je vaak bij de gratis thuisbezorg chinees de zelfde spullen voor een fractie van de prijs.
kijk maar eens naar deze aanbieding.

grt Piet.


dani

Niet doen.... Veel te duur
Beter de platines apart kopen in uk of china

En dan de rest van de centen spenderen aan add ons en sensoren of shields
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

PietB

Helemaal met Dani eens.
Een leonardo kost rond de $10,00
Een Mega is ietsje duurder plm $12,00 - 15,00
Miet je kijken wat je overhoudt aan geld om aan uitbreidingen te spenderen.
Ja je hebt niet die boekwerken, maar alles wat daar in staat is op het internet te vinden, zoals Dani schreef.

grt Piet.

Sattrickske

En waarom enkel maar telkens het basisbord?  't Zijn er wel drie, maar de basisborden op zich doen niet veel.  Veel interessanter zijn de kitjes die een resem 'shields' meeleveren...

PietB

Hi Patrick,
je moet ergens beginnen hé?
Dus wat is er dan verstandiger om met de 'basis' te beginnen.  ;)

grt Piet.

Sattrickske

Citaat van: PietB op 11 december 2014, 20:49:42 PM
je moet ergens beginnen hé?
Dus wat is er dan verstandiger om met de 'basis' te beginnen.  ;)
Akkoord, maar wat heb je eraan om enkel maar een paar ledjes te laten aan en uit floepen?

PietB

Nou ik kan er mijn zelfgebouwde seinpaaltjes mee testen, dat doe ik dan ook.

Zo maar een bordje en een handje led's of een buzzer of een servo kopen, dat is gedoemd de kast in te gaan en er nooit meer uit te komen, dat ben ik met je eens.
Je zult je éérst moeten afvragen wat je wilt gaan automatiseren en daar baseer je je inkopen op.

grt Piet.

minitreintje

Ik heb nooit een set gekocht maar gewoon op Ebay een Arduino gekocht en dan wat weerstanden, LED's, condensatoren, 78XX voedingkjes, PCB stekkers, transistoren, darlingtons.
Dat zijn zo de voornaamste zaken die je echt nodig hebt. De overschot bestel ik zo af en toe is als ik iets ontbreek voor een specifiek project

Op den duur heb je een heel assortiment en dus een halve winkel bijna :O

groeten Dylan
Märklin C-rail modulebaan met Arduino

PietB

Citaat van: minitreintje op 12 december 2014, 07:33:09 AM
De overschot bestel ik zo af en toe is als ik iets ontbreek voor een specifiek project
Het nadeel van die methode is weer, dat je vaak heel lang zit te wachten op de levering.
En het is goed waardeloos, heb ik zelf ondervonden, dat je project 4 weken stil staat omdat het wacht op een paar essentieële onderdelen.

grt Piet.

minitreintje

Meestal bestel ik al de onderdelen voor ik aan iets begin. Als ik echt iets nodig ga ik gewoon naar de locale elektronicawinkel om dat component te halen... Slechts een paar stuks zodat ik verder kan ontwikkelen, veel te duur anders :O
Ondertussen kan je je printje tekenen, programma schrijven, ...

groeten Dylan
Märklin C-rail modulebaan met Arduino

philippe_007

Als je met een Arduino wilt starten kan je beginnen met een kleine startset.
je start toch met wat leds, dan enkele buttons, nadien een servo of stappenmotor.
Als je dat hebt gedaan ben je al een eindje verder en kan je extra componenten bestellen.

Bij aliExpress heb je voor een 7 a 8€ reeds een Arduino uno board, USB kabel, dupon stekkers en een breadbord.
daarbij bestel je nog wat leds en schakelaars/drukbuttons, een servo en stepper.

Voor een beetje meer geld kan je stratsert kopen met tal van componenten in, maar denk dat er in zuulke sets veet te veel materiaal zit dat je niet gaat gebruiken.

Zoek eens op de site van aliExpress.com naar "Arduino start kit", veel keus een leuke prijzen. Als je geen importkosten wil betalen, zorg dan dat je onder de 20€ blijft
 

Huugooke

Die namaak Arduino's hebben gewoonlijk de chip gesoldeerd, bij de "echte" zit die op een voet.
Ik steun de Europese economie  ;D
Kopen jullie maar in China, en klaag dan maar hoe slecht het hier gaat! :(