Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

AM 96

Gestart door TBCédric, 08 december 2014, 14:25:35 PM

OlivierV

Citaat van: vanmiegroet op 16 september 2017, 13:02:05 PM
Citaat van: Michael op 31 juli 2017, 19:32:38 PM
maar dit soort projecten maanden stilleggen en dan door een paar positieve reacties  weer zin krijgen, nee daar win je geen zieltjes mee.
Kiezen of delen.
Ik neem aan dat u bijzonder véél ervaring heeft op het vlak van het produceren van modeltreinen?  ;)

Cedric, doe wat je wil doen is mijn advies  :)
Dat zal geen AM96 zijn, eerder iets met zijn vriendinneke.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

philippe_007

tja, je bent jong en je wilt wat...

bollen neus

Citaat van: philippe_007 op 16 september 2017, 19:50:33 PM
tja, je bent jong en je wilt wat...

Of was het niet " je bent wild en je jongt wat?"
Den Eric.

Mootje86

Citaat van: TBCédric op 14 oktober 2016, 20:31:10 PM
Ik werk eerst de AM 96 deftig af alvorens aan het nieuwe te beginnen. Dit had ik al getekend terwijl ik aan het printen was of aan het wachten op onderdelen.
En het type 620 maak ik op dit moment enkel voor mezelf.  ;)

Heb je wel eens geprobeert of over nagedacht je AM96 te laten printen met een SLA Printer (form 2 etc.) Het kwaliteit wat daarvan uitkomt is vele malen beter dan met de huidige printers die per lagen print.
en komt zelfs goed in de buurt van Spuitgiet mall kwaliteit zo niet even goed zelfs.




loco

Heb je daarbij een bepaalde printer op het oog die qua prijs en kwaliteit aanvaardbaar is voor hobbydoeleinden? De markt evolueert zo snel, dat wat je vandaag zou kopen, morgen reeds achterhaald is door een ander merk en model. Ik heb het aanbod ongeveer een jaar geleden opgevolgd, en toen vond ik de kwaliteit en prijs en al wat erbij komt kijken echt niet interessant was voor een doorsnee hobbyist.  Misschien is dit intussen stukken beter geworden?

node

Hallo,

LS models heeft de am96 op haar site aangekondigd,
weet er iemand toevallig wanneer deze zullen geleverd worden?

Alvast bedankt

doomslu

Citaat van: node op 26 mei 2018, 16:56:08 PM
Hallo,

LS models heeft de am96 op haar site aangekondigd,
weet er iemand toevallig wanneer deze zullen geleverd worden?

Alvast bedankt
Aangezien ze die al zo'n 10 jaar aankondigen denk ik dat je mag rekenen op 2028 of zo iets.  ;)
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

node

Bedankt doomslu!
Ik kijk ernaar uit om hem in 2028 te gaan afhalen :)
Ik had inderdaad al gehoord dat het niet snel uit zou komen.

RoDY

UPDATE!!!

Sinds kort ben ik met Cedric en nog enkele forum leden terug aan dit projectje begonnen.
Rustig aan gaan we dit project proberen op een goed einde te brengen met als resultaat: Een aantal prachtig afgewerkte rijdende AM96's ! ;D
Dit gaan we proberen door het toepassen van verschillende materialen en technieken.

Hieronder al enkele sfeer beeldjes van het eerste prototype van de neus.







RoDY

Een kleine update!

Omdat de laser even buiten dienst is heb ik het front maar even geprint.
Natuurlijk niet met de kwaliteit als normaal, maar het is nog maar een test natuurlijk. ;D

Heb de gele verflaag inderdaad een beetje verpest daar de zwarte wash. :-\

Nog een lange weg te gaan!


loebaske

straf...en weer toch wel goed nieuws...

Alan On Track

Mooi project, alleen zijn de laagjes nog wel zichtbaar jammer genoeg...
Als ik een tip mag geven over 3D- printen: Er zijn tegenwoordig qua 3D-printers ook modellen die niet in 'laagjes' printen, maar met resin en UV-licht. Het verschil is dat de prins met dat type veel egaler zijn, in kleinere details kan printen en er geen laagjes zichtbaar zijn.  Een bekende Australische modelbouwer gebruikt zo'n model voor verschillende bouwsels. In dit filmpje maakt hij bijvoorbeeld onder andere een mooie container in H0, die precies door een professionele fabrikant zou kunnen gemaakt zijn: https://www.youtube.com/watch?v=1tnDItw0ZLc

Ik weet niet of het ideaal is voor een groter model zoals de AM96 (misschien bestaan er ook wel grotere 3D printers van dit type die dergelijke grote prints aankunnen), maar misschien dat de ge3D-printe stukken hiermee wel mooier en realistischer worden. Ik geef het maar mee  ;) . Zelf ben ik namelijk aan het denken om hiermee een Brusselse PCC te laten printen bijvoorbeeld. 
Modelbouw is een kunst