Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

AM 96

Gestart door TBCédric, 08 december 2014, 14:25:35 PM

bekie

 

vanmiegroet

Ziet er niet slecht uit  :)
Ik ben terug, maar ik meen het deze keer

TBCédric

Bedankt!!

Door de examens me zelf verboden en weerhouden om te tekenen. Eens je bezig bent, verlies je de tijd in het oog.
De examens zijn zo goed als gedaan en vrijdag is mijn vaste uitrust-moment van de week.

Dus vandaag terug eventjes verder gedaan.
Zit te denken om mijn GF-koppeling en mijn "koevanger" als aparte onderdelen te maken en via de gekende pinnetjes e.d. op het chassis te bevestigen.

Treinbestuurder bij de Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen.

Peter

Ziet er al heel goed uit Cedric.
Blijf dit draadje dan ook volgen
Met vriendelijke groeten
Peter

Metpetergaathetbeter

wanneer komt hij uit Cedric ? :-\ ;)

ward

Citaat van: Metpetergaathetbeter op 18 juni 2016, 09:59:21 AM
wanneer komt hij uit Cedric ? :-\ ;)

Volgens mij sneller dan LSM ooit..  ::)
AC, Belgisch materiaal tijdperk V / VI

--> https://www.flickr.com/photos/90049814@N02/  <--

2012

amai, ziet er goe uit, als em deftig rijd op marklin rails mag je voor mij ook wel exemplaarke maken :-)
Ik probeer mijn collectie NMBS materieel waar mee rij (of gereden heb) bij te houden  ::)

TBCédric

#82
Bedankt allemaal voor de complimenten.
Het treinstel is zeker nog niet klaar, hij ontbreekt nog wat details op het dak en op sommige ruiten etc...

Voor aandrijving was ik van plan om het onderstel,wel zonder rok, van Electrotren te gebruiken. De DMU 594 van Renfe. Deze was dan handig om zowel AC als DC te gebruiken én de bogies konden ook met "façade" gebruikt worden. Héél wat werk besparend en wetende dat je zeker al een goed werkende aandrijving had. Maar helaas kan geen enkele Belgische handelaar aan de onderdelen geraken. Of op zijn minst niet met zekerheid. Bij de vraag naar een offerte zeiden ze allemaal (diegene die toch al hadden gereageerd) dat ze ons niet konden helpen.

Het is op dat vlak nog zoeken naar een oplossing.

MetPeterGaatHetBeter, ik ga niets beloven, maar ik hoop tegen eind juli, ten laatste midden augustus een werkend zo-niet afgewerkt model te hebben en dat ook dan tentoon stellen. Hopelijk bevalt het de mensen en kunnen er met zekerheid treinen gemaakt worden. Het startkapitaal is toch wel redelijk groot bij zo'n stelletje.
En niet om reclame te maken maar de stellen worden standaard uitgerust met stroomafname over heel het stel, front en sluitverlichting, afwisselend en apart schakelbaar, een uitschakelbaar stuk bij het bagagegedeelte, en over heel het stel interieurverlichting. Sound komt er wel niet, maar er zou wel de keuze zijn uit DC, DCC en AC(C).

Kurt, Ik heb geen Marklin-rails maar zodra ik een aandrijving heb voor beide systemen zal ik deze zeker uitgebreid testen en er een filmpje van plaatsen.

Maar updates zullen binnenkort hier regelmatig verschijnen!  ;)
Treinbestuurder bij de Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen.

2012

Citaat van: LS Models op 18 juni 2016, 15:59:08 PM
....
Kurt, Ik heb geen Marklin-rails maar zodra ik een aandrijving heb voor beide systemen zal ik deze zeker uitgebreid testen en er een filmpje van plaatsen.

Maar updates zullen binnenkort hier regelmatig verschijnen!  ;)

Ik heb naast mijn baan ook een testbaan om rondjes te rijden :-)
C rails

TBCédric

Citaat van: 2012 op 18 juni 2016, 18:41:15 PM
Citaat van: LS Models op 18 juni 2016, 15:59:08 PM
....
Kurt, Ik heb geen Marklin-rails maar zodra ik een aandrijving heb voor beide systemen zal ik deze zeker uitgebreid testen en er een filmpje van plaatsen.

Maar updates zullen binnenkort hier regelmatig verschijnen!  ;)

Ik heb naast mijn baan ook een testbaan om rondjes te rijden :)
C rails

Ze zullen uitgebreid getest moeten worden op de C- en K-rails. Dus eventueel bij jouw testbaantje en de club.  8)  ::)
Treinbestuurder bij de Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen.

vanmiegroet

IK zou zeggen C: blijft verder doen en wie weet zul je ons wel verrassen  :D
Ik ben terug, maar ik meen het deze keer

TBCédric

Ruben, wie weet!

Het blijft me verbazen dat een kleine aanpassing een hele operatie wordt dat niet echt makkelijk verwerkbaar is.
Even het raampje van de stuurpost verkleinen? No way gossee! Uiteindelijk heel het ding hertekend en ook direct hem gedetailleerder gemaakt. Was dat toch al van plan. Ook vlug nog snel een livreitje aangetrokken zodat je al een goede weergave hebt van hoe het er uit zou zien.





Treinbestuurder bij de Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen.

Svendw

Ho NMBS tijdperk V en VI met uitschieters in DC 2rail - ESU ecos2 - Koploper.
The Book Of Souls World Tour freak 😎

Davy

Knap getekend Cedric, doe zo verder ;)

Michael

Cedric, mooi werk, zou mooi zijn als je dit daadwerkelijk kan realiseren in een rijdend model. Over de stapt die daarop volgt zullen we het nog maar niet hebben.
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154