Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

AM 96

Gestart door TBCédric, 08 december 2014, 14:25:35 PM

OlivierV

Citaat van: centauri167 op 05 juli 2016, 21:33:11 PM
Citaat van: vanmiegroet op 05 juli 2016, 21:24:18 PM
Ik zal graag wel een rijdend model willen zien ja  :D

Ik ook, al moet het zelf nog niet rijdend zijn, gewoon afgewerkt zonder motorisatie zou al mooi zijn.
Moest Cedric dit lukken zou dit echt een super verwezenlijking zijn voor hem, wens hem alle geluk en succes toe !
Hij zal zich wel met de juiste mensen omringen zeker om dit tot een goed einde te proberen brengen denk ik.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

TBCédric

Citaat van: OlivierV op 05 juli 2016, 21:41:14 PM
Citaat van: centauri167 op 05 juli 2016, 21:33:11 PM
Citaat van: vanmiegroet op 05 juli 2016, 21:24:18 PM
Ik zal graag wel een rijdend model willen zien ja  :D

Ik ook, al moet het zelf nog niet rijdend zijn, gewoon afgewerkt zonder motorisatie zou al mooi zijn.
Moest Cedric dit lukken zou dit echt een super verwezenlijking zijn voor hem, wens hem alle geluk en succes toe !
Hij zal zich wel met de juiste mensen omringen zeker om dit tot een goed einde te proberen brengen denk ik.

Ruben, dan zal je wat geduld moeten hebben. Een rijdend model zal er zeker komen, anders is het niet echt nuttig hé.  ::)

Paul, ik hoop het ook dat het mij zal lukken, zeker dan als eerste model. Bedankt!!
Olivier, daar mag je zeker van zijn!!!  ;)

Ps: ik denk dat dit stel zeker niet zou misstaan in Erwin's koepel. ::)
Treinbestuurder bij de Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen.

Metpetergaathetbeter

Citaat van: LS Models op 05 juli 2016, 21:54:07 PM
in Erwin's koepel. ::)
daar het hier niet gaat om een vliegtuig kan ie niet in Erwin's koepel zitten, ik veronderstel dat je het treinstel onder zijn koepel het liefst zou zien ? ;)

TBCédric

Citaat van: Metpetergaathetbeter op 05 juli 2016, 22:04:01 PM
Citaat van: LS Models op 05 juli 2016, 21:54:07 PM
in Erwin's koepel. ::)
daar het hier niet gaat om een vliegtuig kan ie niet in Erwin's koepel zitten, ik veronderstel dat je het treinstel onder zijn koepel het liefst zou zien ? ;)

Erwin's Antwerpen Centraal koepel hé. Voor je weeral verkeerd begint te denken  :P
Treinbestuurder bij de Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen.

Houdini

Citaat van: LS Models op 02 juli 2016, 16:33:44 PM
Ik ben ook van plan om een dummy-versie uit te brengen zonder motor, wat toch weeral rond de 70 euro zou schelen op de kostprijs.
En daarmee ook op de verkoopprijs.

Denk je dat deze dummy-stellen ook vlot gaan verkopen? Want als ik heel eerlijk mag zijn, is 70 euro voor mij te weinig verschil.
Daarmee bedoel ik: ik weet zeker wel dat de grootste kost het ontwerp en de detaillering is, maar pakweg 330 euro (in het beste geval) voor een niet-gemotoriseerd stel, is voor mij toch te veel.
Die zouden misschien beter "op afroep" gemaakt worden? Of zijn er anderen die er (tegen die prijs) wel interesse in hebben?


ward

Hangt er wat van af wat hij juist met dummy bedoelt..
Een dummy met juist geen motor in en voor de rest alles van werkende functies is die prijs wel waard.
Een dummy die gewoon de kast is zonder elektronica, binnenverlichting enzo.. Dan is die 70 euro te weinig idd.. Maar ik dacht dat het dummystel ook met binnenverlichting, eindseinen enzo zou uitgerust worden.. Vraag is dan enkel of het ene stel het kan opbrengen beide stellen in hellingen te trekken zonder al te veel problemen.

Mvg
AC, Belgisch materiaal tijdperk V / VI

--> https://www.flickr.com/photos/90049814@N02/  <--

loebaske

Wat ik overhoud van tot dummi omgevormde loc/stellen is de motor, is al meteen een reserve onderdeel, als er verlichting enzo bij hoort heb je een al een decoder nodig...

TBCédric

Citaat van: ward op 06 juli 2016, 10:55:32 AM
Hangt er wat van af wat hij juist met dummy bedoelt..

Als ik spreek over een dummy bedoel ik inderdaad een compleet stel, maar wel zonder motor. Ik denk dat deze dan ook een apart chassis en interieur zal krijgen. Deze zonder verhoog voor de motor. Deze heeft dan een mooi egale en gelijklopend interieur, gelijklopend chassis en bij de "rokken" zal er geen opening voor de cardanassen aanwezig zijn.

Of één aangedreven stel, één of twee dummy's kan trekken/duwen, ook over hellingen, zullen we moeten testen. Hangt er van af of de motor sterk genoeg zal zijn.

@Eric, hoe bedoel je juist? Als je van een gemotoriseerd stel een dummy gaat maken om dan enkel een reserve-onderdeel te hebben, klinkt me een beetje vreemd. Denk dat een reserve-onderdeel veel goedkoper is dan een extra gemotoriseerd stel te kopen.  :o ;)
Treinbestuurder bij de Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen.

TBCédric

Citaat van: Houdini op 06 juli 2016, 09:12:23 AM
Denk je dat deze dummy-stellen ook vlot gaan verkopen? Want als ik heel eerlijk mag zijn, is 70 euro voor mij te weinig verschil.
Daarmee bedoel ik: ik weet zeker wel dat de grootste kost het ontwerp en de detaillering is, maar pakweg 330 euro (in het beste geval) voor een niet-gemotoriseerd stel, is voor mij toch te veel.
Die zouden misschien beter "op afroep" gemaakt worden? Of zijn er anderen die er (tegen die prijs) wel interesse in hebben?



70 euro voor een stel. Heb me eigenlijk over de kostprijs gesproken. Als dat resulteert naar een verkoopsprijs, zal je zeker toch rond de 100 euro vermindering hebben. En als je dan twee dummy's zou kopen, dan kan je met dat verschil toch al een mooi VBV-lokje kopen!!!
Als één motor dat allemaal kan trekken natuurlijk!

Hangt er ook inderdaad als interesse af. Het eerste stel, dus de eerste 50, zullen waarschijnlijk voor enkel gebruik zijn. Eenmaal we onze materialen hebben en wat vertrouwen met alles, ga ik experimenteren met een rubberen neus dat kan "indeuken" in een bocht of wissel en dat deze terug naar oorspronkelijke vorm komt als deze terug op recht spoor zit. Dit om gekoppeld te kunnen rijden.  ;)
Anders zou het niet realistisch en afgewerkt zijn als je een grote opening tussen twee stellen zou hebben. :D
Treinbestuurder bij de Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen.

Houdini

Citaat van: LS Models op 06 juli 2016, 18:39:00 PM

Hangt er ook inderdaad als interesse af. Het eerste stel, dus de eerste 50, zullen waarschijnlijk voor enkel gebruik zijn. Eenmaal we onze materialen hebben en wat vertrouwen met alles, ga ik experimenteren met een rubberen neus dat kan "indeuken" in een bocht of wissel en dat deze terug naar oorspronkelijke vorm komt als deze terug op recht spoor zit. Dit om gekoppeld te kunnen rijden.  ;)
Anders zou het niet realistisch en afgewerkt zijn als je een grote opening tussen twee stellen zou hebben. :D

Dat lijkt me pas een grote uitdaging!  :o

centauri167

Een dummy met werkende frontlichten, binnen verlichting en een bijhorende decoder voor 100 euro minder zal zeker verkopen en voor een kleinserie fabrikant kan dit zeker een goede winstmarge zijn.
Je zou er natuurlijk wel voor moeten zorgen dat een gemotoriseerd stel een dummy stel kan trekken.

Echtwaar veel succes met je project, hoop dat we in Leuven er iets concreter van kunnen zien  en bewonderen.

TBCédric

Citaat van: Houdini op 06 juli 2016, 19:27:37 PM
Dat lijkt me pas een grote uitdaging!  :o

Wel, ik ga er zeker mee experimenteren. Net als de chassis's in metaal te printen. Zo bespaar ik nog een bladloodje uit! En met twee printerkoppen kan ik de zijkanten in fijn of fijner gedetailleerd plastic printen.  ;)

Paul, Echt veel winstmarge is er niet. Alléz, het verschil tussen gemotoriseerd en dummy althans.
Dat gaan we testen eenmaal we de aandrijving hebben. Het hangt er van af of de ene handelaar Electrotren kan bereiken. Deze heeft blijkbaar echt wel wat moeite gedaan en doet er zijn best voor om mij te helpen. Indien we een reactie krijgen van Electrotren en de prijzen zijn te pruimen (wat trouwens zeer handig zal zijn i.v.m. de bogies etc.), zal ik dat eerder opteren dan de Gozonder-bogies en mashima-motor.
Alhoewel, indien de Electrotren-motor niet sterk genoeg is, kan ik nog altijd andere motor bestellen.

Ik hoop dat ik in Leuven, en daarvoor liefst ook al, zeker een twee-drietal modellen volledig afgewerkt heb. Waarvan eentje hopelijk op een baan die hier op het forum staat, zal rijden.  ::)
Treinbestuurder bij de Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen.

centauri167

winstmarge was het verkeerde woord, juist ook gelezen, moest zijn:
" Een dummy met werkende frontlichten, binnen verlichting en een bijhorende decoder voor 100 euro minder zal zeker verkopen en voor een kleinserie fabrikant kan dit zeker een goede extra afzet zijn waardoor de algemene kosten zakken per stuk.
Je zou er natuurlijk wel voor moeten zorgen dat een gemotoriseerd stel een dummy stel kan trekken."

Oud worden ..., mijn excuses voor het misverstand

TBCédric

Citaat van: centauri167 op 06 juli 2016, 21:19:33 PM
winstmarge was het verkeerde woord, juist ook gelezen, moest zijn:
" Een dummy met werkende frontlichten, binnen verlichting en een bijhorende decoder voor 100 euro minder zal zeker verkopen en voor een kleinserie fabrikant kan dit zeker een goede extra afzet zijn waardoor de algemene kosten zakken per stuk.
Je zou er natuurlijk wel voor moeten zorgen dat een gemotoriseerd stel een dummy stel kan trekken."

Oud worden ..., mijn excuses voor het misverstand

Nu je het zo zegt, heb je zeker 200% gelijk. Het is voor mij als "fabrikant" en als klant zeker een voordeel. Een win-win-situatie dus.
En iedereen kan eens mis zijn, zoals ik bij mijn abstract deel.  :-X  ;)
Treinbestuurder bij de Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen.

vanmiegroet

Ik blijf dit volgen.
Leuven zal ik alvast in mijn agenda noteren  :)
Ik ben terug, maar ik meen het deze keer