Nieuws:

Nu in MSM 244 ACTIEMODEL 2024

Hoofdmenu

MSM 49

Gestart door Gerolf, 09 mei 2006, 18:56:57 PM

Gerolf

citaat:
Geplaatst door doomslu

@ Gerolf : je gebruikt daar veerdraad. Waar is dat te vinden ?

Gewone staaldraad, stukken van 1 meter, onder andere te koop bij Verschooten, maar ongetwijfeld ook in andere modelbouwspeciaalzaken.
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

bartie

Voila, uitgelezen.
De hoogtepunten waren voor mij de loctest, een bos bouwen in model en goederen op het spoor deel 14.

Bart.

Gerolf

Het artikel over de airbrush mag er ook best zijn. Het ruikt wel een tikje naar reclame, maar er staat veel nuttige info in.
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

bartie

Het artikel over airbrush is grotendeels een herhaling van vorige artikels in MSM over airbrush.
Maar goed, diegene die nog niet zo lang MSM kopen, zullen er wel wat van kunnen opsteken.[:)]

Bart.

55erke

Hoy

Ik vond al de artikels goed en boeiend.
Vooral , Goederen op het spoor deel 14 vond ik een zeer goed artikel omdat goederntreinen en de sammenstellingen me zeer intreseren.

Groeten
Johan

modelbaanHO

Ik heb alle artikels gelezen en herlezen. Zoals gewoonlijk prima van kwalititeit en informatief. Alleen het artikels over goederentreinen had ik het praktischer gevonden als deze info in tabelvorm zou hebben  gestaan, en de hoofdcategorien van de goedernwagons nog even zou herhaald zijn: nu moet ik in de voorbij MSM's gaan zoeken welke letter er voor een bepaald type goederenwagon staat. Misschien een suggestie voor een klein afsluiterje van dit artikel in het volgend nummer: ??n overzicht op ??n bladzijde.
Luc.
Luc.
2R DC, analoog DB tp 3&4 - 2R DC Digitaal (Minibaantje Das Depot / HGK) - Verzamelaar Belgische modellen. Lid MTD.
http://www.modelbaanho.be

rixke rail

Hallo modelbaan HO,

Kan dit soms helpen ? [;)]
Modelspoorse groeten,
Eric.



http://photobucket.com/albums/h13/rixkezrail/
Stel een vraag en je bent dom gedurende vijf minuten. Stel er geen en je blijft het heel je leven.
U vindt mij ook hier : fotoalbum mijn buis ARCHIEVEN

Gerolf

citaat:
Geplaatst door rixke rail
Kan dit soms helpen ? [;)]
ik heb da tabelleke in ieder geval opgeslagen ...
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

janjozef

ja dat is wel makkelijk.

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

modelbaanHO

Dag Eric,
Bedankt!
Luc
Luc.
2R DC, analoog DB tp 3&4 - 2R DC Digitaal (Minibaantje Das Depot / HGK) - Verzamelaar Belgische modellen. Lid MTD.
http://www.modelbaanho.be

ronny-vdv

Ik vind het artikel over de wissels heel interessant, maar er wordt nooit een mening gegeven door de kenners welke de beste zijn in welke situatie.

Bijvoorbeeld. Tillig biedt wissels aan met verende wisseltongen. Maar waarom dient de rail voor het hartstuk doorgeslepen te worden. Werken ze anders ook niet goed ? De spanningsomschakeling gebeurd die via een gewone relais ?

Ik zou een baan willen aanleggen maar weet niet goed welke rails te gebruiken ? Kan er mij iemand op weg helpen ?

Mvg,

Ronny[8)][8)][8)][:)][:)]
Mvg,

ronny-vdv

Tom

Het is te zien wat je verkiest, slanke rails bv. code 75 voor als je met vrij nieuw materieel rijd, de hoge code 100 waneer je oudere modeltreinen hebt, goedkopere rals zoals die van piko (maar daarom niet slechtere!), duurdere zoals die van peco of roco die ingewikelde wisselstraten toelaten, of je wisselstroom rijdt kan je het best rails van Marklin gebruiken, of je verkiest rails met balastbed, ...
Kortom het hangt van uw wensen af.
Tom

Gerolf

citaat:
Geplaatst door ronny-vdv

Ik vind het artikel over de wissels heel interessant, maar er wordt nooit een mening gegeven door de kenners welke de beste zijn in welke situatie.
Bijvoorbeeld. Tillig biedt wissels aan met verende wisseltongen. Maar waarom dient de rail voor het hartstuk doorgeslepen te worden. Werken ze anders ook niet goed ? Ik zou een baan willen aanleggen maar weet niet goed welke rails te gebruiken ? Kan er mij iemand op weg helpen ?
Code 83 vind ik een goed compromis. Roco line, Tillig, ... [:p]
Wissels? Bouw je toch zelf ... niet zo moeilijk, hoor! Binnenkort maak ik mezelf er weer enkele.
Het artikel in deze MSM heeft me daarover weer wat tips gegeven.
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

ronny-vdv

Het materiaal dat ik in de loop der jaren verzameld en is van allerlei pluimage. Bovendien is alles gelijkstroom met de bedoeling om digitaal te gaan.

Dus, code 75 lijkt mij misschien wat nipt. Code 100 daarentegen lijkt nogal wat grof. Dus, code 83. Welke merken hebben deze en zijn deze samen te gebruiken ?

Kunnen jullie mij hierover adviseren ?

Ronny[8)][8)][8)][:)][:)]
Mvg,

ronny-vdv

Tom

- Roco line
- tillig pilz elite
- peco

Ik weet verde niet welke merken er nog rails met code 83 aanbieden.
Tom