Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

MSM 49

Gestart door Gerolf, 09 mei 2006, 18:56:57 PM

loco

De V36 (type 231) was donkergroen of in twee kleurengroen. Het zou kunnen dat jocadis (Jocadis 99009  en Jocadis 99004) dit groen heeft, maar je kunt ook Humbrol nr 3 (donkergroen) en 2 (lichtgroen) gebruiken. Decals kun je wel bij Jocadis kopen. maar de laatste reeks decals die hij ter beschikking heeft (had) zijn niet zo goed. Dat lijkt me wel een probleem. Ze komen moeilijk los en er zit een soort vernisfilm rond elk cijfertje dat mee afgewreven wordt. Misschien vind je nog ergens de oude decals die waren beter.
Verder moet je eens naar foto's kijken en misschien hier en daar een kleine aanpassing doorvoeren. Maar veel zal dat niet zijn. Volgens mij heeft het model ook tijdelijk in tweekleurengroen gereden. Maar dat zou je moeten afleiden van de zwart/wit foto's.
Succes gewenst.
Loco

Rochevalien

Zo zou dat dan er uit kunnen zien.Dit model (Trix Express?) staat momenteel te koop op E-bay


Gerrit

Rochevalien

Deze versie heb ik voor het eerst ,in kleur dan,op het net gezien en is onlangs via e-bay verkocht.
Dit model is van de hand van onze Waalse collega Laurent Fraikin "qui aime bien les deux ton de vert". Als Martrix niet meer weet welke lok ze hier op de markt moeten gooien is deze misschien een ideetje.  







Gerrit

Rochevalien

En deze ook nog :



Laurent heeft duidelijk ook enkele fotoboeken van Ediblanchart.

Gerrit

Ludwig

Rochevalien,mooie foto's maar weet iemand soms meer foto's van deze kleurstelling op het net staan ??
Of misschien meer info over type 231
Groeten
Ludwig

3 rail k rails, Ecos 2

Dieter

Modeltreintjes zijn zoals een vrouw! Ge steekt er veel geld en liefde in!

locomotion

Ik weet niet waar ik het ooit gelezen heb, of waar ik het gehoord heb, maar midden jaren negentig zou ooit aan M?rklin zijn voorgesteld om de Belgishe variant uit te brengen. M?rklin Belgi? heeft toen gereageerd met te zeggen dat ze dit al uitgebracht hadden. !!! Einde verhaal.
We kunnen nog eens een tweede poging wagen om Marklin te overtuigen, of we kunnen alle geintereesseerden aan het werk zetten door zelf het model te laten omschilderen en zelf te laten hernummeren. Het zou inderdaad een goed beginnersartikel kunnen zijn voor MSM.
Locomotion

janjozef

Dit model is effectief ooit door lima uitgebracht, Ik ben trouwens de trotse bezitter van zulk een stuk. Het is wel de duitse versie zoals ze na de oorlog in begi? is achter gebleven en geschilderd in het NMBS groen. Later hebben ze in Belgi? de achterdeur dicht gemaakt.

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

Johnnytrein

M?rklin bracht deze loc uit in een set met cement wagons catalogusnummer 2848 in 2 verschillende versie's zie ebay http://cgi.benl.ebay.be/2848-MARKL-Cementtrein-vd-Compagnie-des-Ciments-Belges_W0QQitemZ7418026281QQcategoryZ9076QQssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem . Johnny
groetjes Johnny

oh lord, help me to shut my big mouth, until I know what im talking about

Ludwig

LOCOMOTION
Misschien kunnen we met enkele mensen die intresse hebben een projectje voor beginners opzetten omtrent deze loc.
Alleen ben ik een beginnende modelspoor fan dus veel hulp zou je niet hebben aan mij vrees ik.
JOHNNY TRAIN
Zo'n loc staat nu te koop voor een 50? OP EBAY maar dan zonder de wagons.
Maar op ebay duitsland vind je ze soms voor rond de 60? maar wel digitaal.
Schilderen zou ik ze toch doen dus het geeft niet of het een DB versie is of de cementtrein versie is.
Groeten
Ludwig

3 rail k rails, Ecos 2

Johnnytrein

Cota, heb je misschien een link of een catalogusnummer van de digitale versie? En het is johnnytrein en niet train .[:)] Johnny
groetjes Johnny

oh lord, help me to shut my big mouth, until I know what im talking about

Ludwig

Oeps johnnytrein  sorry[:D[:D]
De delta versie= 3446
DE DIGITALE VERSIE= 3646
Maar kan niet direkt zeggen dat deze nog in aanbod zijn
Bestaat mogelijk ook in trix misschien ??
Groeten
Ludwig

3 rail k rails, Ecos 2

Johnnytrein

Cota, jammer geen hoogvermogens versie dus. In elk geval bedankt voor de catalogusnummers. Johnny
groetjes Johnny

oh lord, help me to shut my big mouth, until I know what im talking about

locomotion

Cota, jouw idee om hier een gezamenlijk project van te maken lijkt me wel wat. Maar ik heb het model reeds gemaakt, en heb niet direct de intentie hier nog eentje aan toe te voegen. Maar misschien is er wel iemand anders die aan deze kar wilt trekken. Misschien iemand van de MSM redactieleden hier op het forum?
Locomotion

Gerolf

Ik hoor je, Locomotion. Ik reageer misschien wat ego?stisch nu, maar dit is geen prioriteit voor mij op dit moment: ik heb nog teveel locs en wagens klaarliggen voor de operatietafel [:(]
Als ik er aan zou beginnen, zou het mogelijk zelfs niet meer voor dit jaar zijn.
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw