Nieuws:

Nu in MSM 244 ACTIEMODEL 2024

Hoofdmenu

Piko lok openen.

Gestart door Peter, 06 december 2014, 15:35:31 PM

Peter

Heb, zoals reeds gemeld gisteren mijn Piko 146 ontvangen (zie foto) hieronder.
Nu wil ik er vandaag een decoder in steken doch...ik krijg de lok niet open, ondaks het volgen van de gebruiksaanwijzing, ttz. een schroefje losdraaien en de kap 'licht' spreiden en van het onderstel nemen.
Het is me nog niet gelukt.
Weet iemand raad??

Met vriendelijke groeten
Peter

dani

bij sommige modellen zit de kap vast op het chassis met de 4 buffers als "prikkertjes"
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

Huugooke

en als het dat niet is: die kap kan soms "kleven" als de loc nog niet is open geweest. Enige gedoseerde brute kracht, gecombineerd met de tandenstokermethode, is dan wel nodig.

Peter

Of het inderdaad verf was, kan ik nergens zien. Vermoedelijk wel. Een bijkomend probleempje was dat de printplaatjes met de led's voor de front en sluitverlichting uit de houders geschoven waren en die zullen ook mee geklemd hebben.
Hij is elk geval open geraakt.
Decoder in geplugd (een Uhlenbrock die ik nog had liggen) decoder op lang adres 247 (246 was al in gebruik bij mijn 246 met Triberger waterval beschildering)
En voor de eerste maal reed hij praktisch geruisloos op mijn baan (de vorige test was op rollentest en analoog)
Met vriendelijke groeten
Peter

OlivierV

Had hetzelfde probleem bij mijn 2802 van piko als jij met je br146, het geheel was een beetje geklemd door de lichtprintjes.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Rangeerduivel

Citaat van: Peter op 06 december 2014, 18:00:02 PM
En voor de eerste maal reed hij praktisch geruisloos op mijn baan...

De Piko's zijn daar ondertussen beroemd door geworden,althans toch dit type loc's,
Ik heb nu een Piko-hondenkop in bestelling(normaal maandagavond in mijn bezit)
Ik zal jullie dinsdag een verslagje uitbrengen over hoe hij rijdt!

;)

janieburton

Citaat van: Rangeerduivel op 07 december 2014, 12:56:48 PM
Citaat van: Peter op 06 december 2014, 18:00:02 PM
En voor de eerste maal reed hij praktisch geruisloos op mijn baan...

De Piko's zijn daar ondertussen beroemd door geworden,althans toch dit type loc's,
Ik heb nu een Piko-hondenkop in bestelling(normaal maandagavond in mijn bezit)
Ik zal jullie dinsdag een verslagje uitbrengen over hoe hij rijdt!

;)

Is ook een miserie om hem open te krijgen, zie mijn draadje van een lange tijd terug.