Aude outo's (of zo iets...) naturel geweatherd...

Gestart door Paulogic, 06 december 2014, 13:02:49 PM



Chrisrail

#2
.
http://amsac.be/     
Ho / DC     NMBS - CFL
zelfbouw { bijlange nog niet werkloos }  { Terug naar start ( u ontvangt geen geld }

59erke

als ik zo een collectie zou hebben, zou ik er toch een deftige staanplaats voor zoeken ipv een paar oude metalen platen.
jammer ....
Project La Gleize TP IV in 1:160, NMBS, Dieseltractie
Collector NMBS type 59 HO, MSM N Forumbaan

Dirky

is nog altijd een massa geld waard. Zeker weten!

Kleine anekdote: In de US vliegt een "originele" Messerschmitt Bf109 E" waarvan ik de restauratie in England van dichtbij gevolgd heb. Het enige dat nog origineel is aan gans het toestel, is het typeplaatje! Al de rest is om veiligheidsredenen vervangen door andere stukken...

Met die wagens hier is dat net zo. Unieke modellen kunnen perfect gerestaureerd worden rond hun typeplaatje. De kost zal wel hoog zijn maar de waarde na restauratie zal enorm zijn!

Jammergenoeg staan vele van die verzamelingen bij mensen die helemaal geen nood hebben aan een extra centje. En veelal ook geen interesse! :(

bollen neus

Citaat van: Dirky op 07 december 2014, 11:31:49 AM
is nog altijd een massa geld waard. Zeker weten!

Met die wagens hier is dat net zo. Unieke modellen kunnen perfect gerestaureerd worden rond hun typeplaatje. De kost zal wel hoog zijn maar de waarde na restauratie zal enorm zijn!

Jammergenoeg staan vele van die verzamelingen bij mensen die helemaal geen nood hebben aan een extra centje. En veelal ook geen interesse! :(

Omgekeerd is het ook waar, er zijn nog meer mensen die zoiets willen maar helaas er geen geld voor over hebben laat staan om het te restaureren, das hetzelfde bij de hobby modeltreinen te zien, alles willen maar geen ..............
Den Eric.

Herwig

't Geeft een heel klein beetje de indruk dat er zowel bij de auto's als bij de (ex-)verzamelaar méér dan één schroefje loszat .... .
(er hangt tussen de    -ooit-     prachtkarren zelfs een recente Taunus...)

SirGresley

Da's zoals bij American Pickers: ouwe vent van +75 met loodsen vol (meestal nog rommel) die niks wil wegdoen omdat hij het nog ergens kan gebruiken of wil repareren terwijl het onder rotzooi ligt!!  ::)
Leef niet te materialistisch, want alle bezit is ballast. Dalai Lama