Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

Semi-scratchbuild: Belgische Staat stoomloc type 10 in N

Gestart door Michiel, 05 december 2014, 19:28:18 PM

doomslu

luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Michiel

Schat, je bruine stift is...euh.. is... naar de stiftenhemel. Maar groen + rood is ook bruin. Probeer dát eens.  ;D
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Metpetergaathetbeter


Michiel

 ;D Peter toch!

Bon, weer even tijd om te prutsen, dus even de vorm van de kegel (overgangsdeel tussen ketel en vuurhaard) uitgezet met wat meetkunde, die van ver tussen de stoffige hersenkronkels werd gehaald. Hopen dat het past...

groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Michiel

En na uitknippen, oprollen en dicht solderen lijkt het erop dat het past.  Oef!



groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Steam.N

Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Gerolf

Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

arnaud

Citaat van: Michiel op 07 december 2014, 11:57:29 AM
Hallo Arnaud,

Ik heb een BR011 gebruikt omdat deze heel goedkoop te vinden is (oude modellen +40jaar). Echter de S3/6 heeft een betere verhouding kwa asopstelling, maar onmogelijk voor een habbekrats te vinden. De BR011 is iets te lang en de Heusinger is ietsjes anders dan de Walschaert. Maar mist wat knutselen zou het met deze 011 ook moeten kunnen... hoop ik.

Bedank voor deze inlichtingen Michiel ;). Ik zal een oogtje werpen op e-bay dus ...
Kitbashing - NMBS tijdperk III - Studies van bouwmaterialen

Chrisrail

#38
.
http://amsac.be/     
Ho / DC     NMBS - CFL
zelfbouw { bijlange nog niet werkloos }  { Terug naar start ( u ontvangt geen geld }

Rangeerduivel

Citaat van: Chrisrail op 08 december 2014, 15:01:21 PM
Citaat van: arnaud op 08 december 2014, 12:14:11 PM
Ik zal een oogtje werpen op e-bay dus ...
Opletten met dat oogtjes werpen,
als ik het goed voor heb
heb je er daar maar twee van gekregen..... :o   ;D ;D ;D ;D ;D ;D

Liefst niet wegwerpen!!! :(

;)

krisds

Prachtig hoor, ik zie dit toch evolueren in de goede richting, op een korte tijdspanne en met goedkope middelen. De basisvorm zit goed, zeker niet opgeven.

Michiel

Bedankt Kris. Ik verwacht elk moment de dubbelzijdige printplaat in de bus te vinden. Dan kan ik verder met de ketel een definitieve plek te geven, vast te zetten, en er omheen de rest op te bouwen. Binnenkort dus het vervolg...
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Michael

Michiel bewonderenswaardig project, volg in stilte. Ziet er goed uit. Petje af.
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

erik de noorman

Arnaud,

Inderdaad S3/6 in H0 zijn daarvoor geschikt maar exact kloppen de wielafstanden ook niet. Zowel voor het type 10 als 36. Er is een on-line winkel waar deze nieuw soms tegen sterke promo prijzen (digitaal uitgevoerd) worden verkocht. Ik heb me daar zo'n voorraadje aangeschaft.

Erik.

Michiel

#44
De S3/6 is niet perfect, maar beter dan de BR01 kwa asopstelling.  ;)

Het type 36 was nogal speciaal waarbij de voorloper en voorste drijfwiel samen in 1 dissel zaten. Ik denk niet dat dit in model haalbaar is. Dus doen alsof het een klassieke 2-10-0 is, lijkt me het beste. Dus, Erik, voor het type 36, welk chassis van welke loc gebruik je om deze te maken?
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)