AMSAC Modulebaan - "Lemur"

Gestart door OlivierV, 05 december 2014, 15:07:14 PM

OlivierV

#345
Het monteren van de verlichting is eindelijk in een finaal stadium aangekomen.

Hier een frontaal zicht op de modelbaan (2 middelste bakken). De hemels dienen nog gemonteerd te worden. Dit moet voor de opendeur van 8 oktober gebeuren opdat de baan nu heel wat netter zou presenteren dan ervoor.

Lichten klaar by AMSAC Ghent, on Flickr

Korte fotoshoot op de modulebaan.

Ook even de i4 rijtuigen van LS models/Jocadis in beeld.
Modellen die er nog mooi mee door kunnen ondanks dat ze uit de beginperiode van LS Models komen. Echter dienen deze ietsje te verhoogd worden en moet er iets gedaan worden aan het hangend kortkoppelingssyndroom. Bij de A en de AB is dit reeds gedaan, de B die achteraan hangt krijgt morgen zijn verdere behandeling. De A en de AB dienen wel nog wat bijgewerkt te worden.

Deze combinatie moet samen met nog een 3-tal i2 rijtuigen gaan schitteren op de komende opendeurdag van AMSAC op deze baan.

NMBS HLE HLE 2002 by AMSAC Ghent, on Flickr

Er staat al weer heel wat op de planning voor volgende week!

Toedeloe.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

DFS

Ik kijk er alvast naar uit de baan te inspecteren op jullie opendeur

chef garde

Citaat van: OlivierV op 22 augustus 2017, 11:09:34 AM

Deze combinatie moet samen met nog een 3-tal i2 rijtuigen gaan schitteren op de komende opendeurdag van AMSAC op deze baan.

NMBS HLE 2002


Klein detail: misschien de achterste panto omhoog laten ipv de voorste als je jaren 70 rijdt?  Rijden met de voorste sleper omhoog is iets dat nog maar enkele jaren gedaan wordt.

loebaske


Een goede opmerking Wouter, veel maken die fout...

stevend


SuSke

Mijn dom verstand ziet een reden ??? :-[:
Als ge de achterste panto beschadigde en er eventueel afreed, had ge de voorste nog.
Als ge de voorste eraf rijdt is de kans groot dat de achterste ook een tik heeft gekregen en dus niet meer bruikbaar is.
Maar ik weet niet of dat de juiste is  ;) 8)
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

stevend

a ja , dat lijkt me inderdaad logisch .
Hopelijk zijn de nieuwe panto's geen chinese makelij   ;D 

FREMO e.V. - afd België

#352
Hallo,

Ivm. de eerste "PANTO".

Ik weet uit ervaring dat in bepaalde depots (FSD - FR - LZR - (F)FO ), de plaatselijke opzichter van het tractie materiaal; verdeler er steeds op wees dat er niet in de normale dienst mocht gereden worden met de eerste panto tegen de draad. Bestuurders werden daar op beboet als zij opgemerkt werden.

Er mocht enkel en alleen gereden worden met de eerste panto als het uitdrukkelijk werd vermeld op het werkschema blad.  Uitzonderingen waren indien de eerste 4 goederen wagens in het konvooi glas producten bevatte of voertuigen, dan was het verplicht met de eerste te rijden. Reden de inbranding van de vuurbogen tussen panto en de rijdraad juist na de HLE.

Mvg,
Onafhankelijk machinist (Stoom enkel + Compound).

Instructeur/Lesgever in Europa enkel.

Michiel

Citaat van: FREMO e.V. - afd België op 30 augustus 2017, 07:47:35 AM
Uitzonderingen waren indien de eerste 4 goederen wagens in het konvooi glas producten bevatte...[/size]
ik vermoed dat dit "gas" moet zijn. Glas lijkt met niet echt brandbaar of explosief.  ;)
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

FREMO e.V. - afd België

Citaat van: Michiel op 30 augustus 2017, 08:33:24 AM
Citaat van: FREMO e.V. - afd België op 30 augustus 2017, 07:47:35 AM
Uitzonderingen waren indien de eerste 4 goederen wagens in het konvooi glas producten bevatte...[/size]
ik vermoed dat dit "gas" moet zijn. Glas lijkt met niet echt brandbaar of explosief.  ;)


Neen Michel.

Wel degelijk #G L A S#, want deze werden vroeger vervoerd op schraagwagens en deze gloeiend hete gensters vielen dan op dit glas en branden dan in het glas. Was dezelfde voorwaarde voor Auto's, en dergelijke producten.

Gas wagens, voor 1980, mochten nooit in de eerste helft van het konvooi worden opgenomen.

Mvg,
Onafhankelijk machinist (Stoom enkel + Compound).

Instructeur/Lesgever in Europa enkel.

Michiel

groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Klaas Zondervan

De reden voor achterste panto op in normaal bedrijf is dat de winddruk op de voorste groter is door de luchtstuwing tegen het front van de loc. Alleen als er kans bestaat op brand of beschadiging van de lading dan wordt met de voorste panto op gereden. Als de lading bijzonder kwetsbaar is wordt ook wel een extra wagen achter de loc ingevoegd.

OlivierV

Citaat van: chef garde op 29 augustus 2017, 14:51:14 PM
Citaat van: OlivierV op 22 augustus 2017, 11:09:34 AM

Deze combinatie moet samen met nog een 3-tal i2 rijtuigen gaan schitteren op de komende opendeurdag van AMSAC op deze baan.



Klein detail: misschien de achterste panto omhoog laten ipv de voorste als je jaren 70 rijdt?  Rijden met de voorste sleper omhoog is iets dat nog maar enkele jaren gedaan wordt.

Bedankt voor de correctie, we zullen er op letten tijdens de opendeur. ;)
Normaal zal het merendeel van de portalen op Lemur er staan, dus dan kunnen we net zo goed met de panto's (gefixeerd) omhoog rijden.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

chef garde

Citaat van: OlivierV op 30 augustus 2017, 11:57:23 AM

Bedankt voor de correctie, we zullen er op letten tijdens de opendeur. ;)

Ik misschien ook!!!  Staat alleszins al op de kalender geschreven!

stevend

Dat weten we nu ook al weer , en het is nog geeneens september maand
Dank aan beide heren voor de uitleg .