Nieuws:

Nu in MSM 244 ACTIEMODEL 2024

Hoofdmenu

AMSAC Modulebaan - "Lemur"

Gestart door OlivierV, 05 december 2014, 15:07:14 PM

OlivierV

#210
Een rustig en ontspannend werkje, volgende pauze zal ik beginnen schilderen. :)

Dit muurtje komt naast de aanlegsteiger van de kayakvertrekplaats te staan. Een muurtje gemaakt in het gekende pluimkarton. Als steenstructuur heb ik eens eens voor iets willekeurig gekozen ipv vierkante of rechthoekige stenen.


Waar pauzes tijdens het blokken/labo's hermaken al niet goed voor zijn by AMSAC Ghent, on Flickr

Groet,
Olivier
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

dani

de werken vorderen gestaag zie ik ....   fijn !

Dat muurtje met willekeurig patroon is niet mis, alleen die rechte lijnen zo parallel er doorheen die vind ik toch wat onnatuurlijk, vooral als je een "breuksteen" effect wil
Maar da's mijn besch... mening natuurlijk, je doet er wel de moeite voor om het mooi te maken.
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

OlivierV

Zo'n structuur met breuklijnen heb ik wel al af en toe ergens gezien ze zijn er vooral gekomen omdat ik er in het begin nog niet helemaal uit was wat voor patroon ik op de muur zou plaatsen.

't Zal wel goed komen nadat ik met een penseel ben gepasseerd.

Eerst nog wat oefenen met mijn Arduino tegen vrijdag 10u15. :) (gelukkig heb ik mijn theorie gisteren al gestudeerd)
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

SuSke

Mooi muurtje Olivier.
De horizontae lijn zal de lengte zeker benadrukken.
Ben benieuwd naar de inkleuring van het geheel.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

OlivierV

Inkleuring is gestart en dat zal wel goed komen, straks nog wat verder doen aan het muurtje, nu nog wat verder blokken/Arduino programmeren.
In de eerste post van het topic kan je nu een index vinden (voor degenen die eens snel door de updates heen willen bladeren). ;)
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

OlivierV

#215
Na een basislaag met donkere tinten enamelverf (groen, grijs, zilvergrijs, wat zwart ... volgden verscheidene washes met witte acrylverf uit den action, deze zorgen ervoor dat de voegjes wat ingekleurd geraken.
Ik ben er bijna denk ik, misschien nu nog een heel lichte donkere wetwash erover ...

De reden dat het bovenaan nogal wit toont is door het licht.
Voor 't plezier ook even een loc bijgezet.


Voortgang muurtje by AMSAC Ghent, on Flickr
Groeten,
Olivier
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

sdz1976


Knappe dinges tot hiertoe 8) 8)

Grtz,

Samuel.
www.ovmv.be
Creatieve mensen hebben geen rommel,
ze hebben overal ideeen liggen.
ho- hoe- on30- 1

SuSke

Olivier, als het een muur uit graniet opgebouwd moet voorstellen, mis ik zacht-roze en blauwe tinten. Misschien ook een beetje beige door het grijs mengen.
Het geheel verdient in ieder geval nog een redelijk intensieve behandeling met dry brushes en washes
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

OlivierV

#218
Frans, qua motief ben ik van zoiets als onderstaand uitgegaan, maar dan zonder voorbeeld, en dan ook zonder de bruine stenen, enkel met grijze.  ::)
'k Ben nog niet klaar, maar zit toch op de goede weg denk ik.

- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

SuSke

Als dat je voorbeeld was, heb je nog een aardige weg af te leggen  ;)
Maar blijkbaar is het een beetje zoals een cheeseburger, maar dan een zonder kaas en zonder tomaat en zonder saus  8)

Zoek eens een voorbeeld van een egale grijze granieten beukstenen muur  ;)

kleurvariatie in de steen uit 1 groeve


Allemaal kasseien uit 1 groeve

Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

OlivierV

#220
Muurke geplaatst.

Kleur etc wordt nog wel bijgewerkt, 't staat in zijn natuurlijke omgeving dan vind ik dat persoonlijk wat gemakkelijker om de kleur wat bij te sturen.


Muurtje geplaatst by AMSAC Ghent, on Flickr
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

OlivierV

#221
Onder de tunnel van Nessonvaux zit een pantograafvanger verscholen. Ondanks het feit dat we met gefixeerde panto's zullen rijden passen we dit toch toe, je weet nooit dat er eens eentje naar boven schiet.

Weer wat geleerd dus, want onze voorzitter heeft het mij voorgetoond, een simpel en degelijk systeem.

Maandag kunnen we dan weer verder aan de modulebaan werken. De komende weken hopen we om de tunnel wat vorm te gaan geven!


Pantograafvangers by AMSAC Ghent, on Flickr

Meneer de voorzitter heeft ook 1 van de bakken van de schaduwstations mee om servo's op te monteren, zodoende kan er weer wat vooruitgang geboekt worden voor de opendeurdag van maart.

Groeten,
Olivier
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

loebaske

Dat is een systeem dat ik al jaren toepas...is idd."als " het gebeurd kan het geen kwaad...

OlivierV

#223
Dat denk ik ook Eric!

Onder de schaduwstationbakken met wissels werd er telkens een ESU switchpilot servo geplaatst, hiermee worden de servomotoren digitaal aangestuurd.

Een beetje zond is het feit dat we maar 2 van de 4 uitgangen van de switchpilot gebruiken omdat er slechts plaats is voor 4 sporen op de bakken, eigenlijk hadden er 6 sporen moeten liggen.


Onderkant schaduwbak met wissels by AMSAC Ghent, on Flickr

't Zat al even in mijn hoofd, ondertussen is deze hoek bijna klaar en gaan we meer en meer naar links waar een tunnelportaal komt dat geïnspireerd is op dat van Nessonvaux.

Naast het groen zit er een stuk rots in dat uitgekerfd is in het gips. Eerst gaf ik het een goed grijstint, weekje laten drogen en de week erop kwam er een drybrush met wit op, wanneer die anderhalf uur later droog was depte ik er nog een wetwash met zwart over, nadien krijg je dan een rotsformatie zoals deze op de foto.



Hoekje bak 1 moduleovergang. by AMSAC Ghent, on Flickr

Groetjes,
Olivier
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

OlivierV

#224
De omgeving van het station raakt meer en meer aangekleed. Er is nog wel wat werk maar maandag zijn we weer van de partij op de club en dan zal deze bak weer wat verder afgewerkt zijn. Echter zal hij nog niet klaar zijn voor onze opendeurdag van volgende week, maar dat is geen ramp. Er is alvast heel wat voortgang te zien sinds de laatste keer dat de baan aan het publiek werd getoond.

Beetje bij beetje by AMSAC Ghent, on Flickr

Bij bak 1 wordt er naarstig gewerkt aan de basis van het landschap. Links komt er een tunnelportaal geïnspireerd op dat van Nessonvaux (ik zal de foto's hier nog wel in de map modelspoorinspiratie plaatsen).
Daar waar deze module aansluit met de module met de halte is deze bak al heel wat meer afgewerkt.

Achterin ben ik er voor aan het zorgen dat de rotspartij mooi aansluit met die boven de tunnel van het wegdek. Voorin deed ik reeds net hetzelfde. Wel moet het ballastbed nog verder verweerd worden maar dat kan pas als de ballast helemaal klaar is.
Dit is nog niet het geval omdat de railstaven daar losgeschoten zijn uit de bielsen. Dat wordt volgende week zaterdag wanneer de baan opgezet wordt voor de opendeurdag (waarop iedereen welkom is) in orde gebracht


Bak 1 van basis naar meer afgewerkt by AMSAC Ghent, on Flickr

Straks nog wat tekst schrijven.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan