Nieuws:

Nu in MSM 244 BAAN: Boulevard du Fort

Hoofdmenu

AMSAC Modulebaan - "Lemur"

Gestart door OlivierV, 05 december 2014, 15:07:14 PM

efl045

Vanaf 1:15 lijkt het toch een beetje op een hindernissenparcours, de treinen maken daar een vrij groot sprongetje....Kunnen de rails daar echt niet wat beter op elkaar aansluiten?

Rangeerduivel

Citaat van: efl045 op 13 oktober 2015, 16:33:39 PM
Vanaf 1:15 lijkt het toch een beetje op een hindernissenparcours, de treinen maken daar een vrij groot sprongetje....Kunnen de rails daar echt niet wat beter op elkaar aansluiten?

Er liepen daar zatterikken rond ook,
zal waarschijnlijk énen tegen gestampt hebben... ???
Toen de baan gemonteerd werd (dus lang voor 1:15 :))) sloot alles perfect aan.

;)

OlivierV

Franky, dat punt is gekend dat wordt nog gerepareerd maar we hadden op het moment van ontdekking geen materiaal ter beschikking dat geschikt was om het euvel te verhelpen. Voor de rest zijn de overgangen overal redelijk goed in orde.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

DFS

Mooie baan! Jammer dat ik niet kon langskomen op de open deur, het is nochtans dichtbij...
Inderdaad, ge weathered materiaal is mooier, maar ikzelf heb ook niet altijd het lef om mijn mooiste stuken te vervuilen  :-[ Versta zeker dat niet alle leden van jullie club dit doen!

OlivierV

Het is een persoonlijke keuze he, op de clubbaan reed ook maar 1 vervuilde trein rond (uit mijn stal), waar de loc en 4 wagens proper waren, de overige 15 wagens waren wel vuil.

Meestal is het wel mooier, maar een loc dat durf ik voorlopig nog niet, komt nog wel een keertje.

DFS, langskomen op een maandagavond kan ook altijd, mailtje naar het bestuur via http://www.amsac.be om je komst aan te kondigen is wel aan te raden.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

OlivierV

#185
Eén van onze clubleden die veel van het houtwerk doet voor de modulebaan had een eerste versie van de poten gemaakt die onder de baan komt. Zo zal de baan op een mooie hoogte van 1m37 komen (hoogte van het spoor). Voor mij persoonlijk een heel mooie hoogte als zijnde een persoon van 1m87.


Hoogte modulebaan by AMSAC Ghent, on Flickr


Na het passen van de hoogte heb ik binnen afzienbare tijd de ruwbouw van module 1 verwezenlijkt, volgende week staat er alvast een rondje gipsen op het programma. :)


Brute werken Bak 1 by AMSAC Ghent, on Flickr




Groet,

Olivier
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Chrisrail

#186
.
http://amsac.be/     
Ho / DC     NMBS - CFL
zelfbouw { bijlange nog niet werkloos }  { Terug naar start ( u ontvangt geen geld }

OlivierV

#187
Ikzelf heb mij maar wat bezig gehouden met het modeleren met gips van bak 1, tevens ook het aansluiten van bak 1 en 2 met mekaar.

Modelleren van bak 1 by AMSAC Ghent, on Flickr

Marc was deze week terug na wat klachten aan zijn rug. Hij  is dan maar wat beginnen frutselen aan de rivier, dat frutselen hield in het plaatsen van stenen aan de oevers.

Gefrutsel aan de rivier by AMSAC Ghent, on Flickr

Groet,
Olivier
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

BC911

Mooie vorderingen en leuk om de voortgang hier te kunnen volgen.
Groeten, Bert

Iedereen beleeft zijn hobby op zijn manier ...

OlivierV

#189
Het is een beetje een wazige foto maar vandaag zijn we weer herbegonnen, bak 1 is deels in het donkerbruin gezet, althans het deel waar we zeker van zijn wat we er mee gaan doen, het andere deel is nog deels een raadsel dus dat laten we even zo.

Het deel dat aansluit op bak 3 waar de steunmuur van Tilff op komt is nog bruin, maar dat wordt volgende week wel aangepast met een passende grijze rotskleur zodat alles mooi aansluit.

Ook heb ik 1 spoor al van een roestkleur voorzien, dat is iets wat beter uitkomt om het eens voor het ballasten uit te voeren (lichte wash van roestbruine verf erover voor het ballasten en daarna nog een paar keer).


Bak 1 in de basiskleur by AMSAC Ghent, on Flickr


Samen met een ander clublid (Adriaan) die ongeveer een jaar lid is die graag wat scenerytechnieken onder de knie wou krijgen terug aan de verdere afbouw van module 2 begonnen waar de halte "Le Mur" zich op bevindt.

Samen met hem werden enkele struiken en kleine boompjes gemaakt met behulp van een verst aangekochte voorraad zeeschuim, met die voorraad erbij zullen we alle modules wel degelijk kunnen afgebouwd worden.

Het resultaat is wat mij betreft tot hiertoe niet mis wat betreft de heuvel naast de steunmuur van Tilff.

Oliviertje natuur is ook weer in de weer gewees by AMSAC Ghent, on Flickr


Groet,
Olivier
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

dani

en altijd maar die alcohol er bij....   hopelijk gaan mensen niet veralgemenen...
De eerste 3 keer is het grappig, de volgende 5 keren is het nog min of meer "leuk", maar nadien wordt het storend

Gelukkig zijn niet alle treinliefhebbers dronkelappen.
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

philippe_007

Wat is er dan storend aan een Duvel?

Trouwens onze vrienden van den Amsac hadden gisteren de verjaardag van Chris te vieren

Floris

Wat er storend is aan een duvel? Dak hier met van die flesjes goedkoop supermarktbocht zit  ;D had ook best een duveltje gebliefd  :P
Maarre lekker bezig jongens, en dat jullie er eerlijk voor uitkomen hoe jullie de moed erin houden tijdens het gezwoeg aan die modelbaan vind ik prima.

dani

Citaat van: philippe_007 op 01 december 2015, 08:41:21 AM
Wat is er dan storend aan een Duvel?
De eerste 10 keren weinig.... nadien is 't gelijk een mop met een baard
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

Huugooke

Citaat van: OlivierV op 01 december 2015, 00:22:30 AM
Het is een beetje een wazige foto
Is er een verband met die Duvel  ;D  ?
Sorry, kon het weer niet laten.  :-* :-[