workshop bomen bouwen door Jos Geurts

Gestart door eddy, 05 december 2014, 09:32:58 AM

Cozzy

Martin & Jos,

Thanks voor de uitleg! Kan verder aan de slag met strooien zodra ik weer een boompje klaar heb.

@ Peter: Mooi man! Heb jij de vezeltjes gewoon met de zeef laten vallen of met de elektrostaat?

Groeten!
Tom
Modelspoorgroeten! 
Ailleurs-Niverance  |  Modelspoorblog

Gerolf

Inderdaad een mooie boom door Peter  :P

Die blaas-truc had ik eerst niet door - nu begrijp ik de reden. Hangende naalden en twijgen, niet ?
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

PeterVG

Inderdaad Gerolf, door de luchtverplaatsing worden de vezels naar de onderkant van de takken geschoven. Verbluffend hoe dit de takken van een spar tot leven doet komen.
Tom, deze boom werd via de elektrostaat bevezeld met 6mm vezels. Een zeefje lijkt me ook goed. De winst om de 6mm vezels mooi hangend te krijgen zit toch in de blaastruc.

Michael

Citaat van: milocomarty op 08 mei 2015, 02:54:50 AM
Ben beter met grasjes dan met pinus of wat dan ook  :P

De 0,5 en 1mm vezels doen het ook wel aardig op naaldboompies..

Martin wie heeft die super korte vezels in het programma zitten?
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

Martin Welberg

Polak heeft 1mm, slecht te verkrijgen. Misschien wel goed bij de Duitse importeur. En Mininatur heeft de mos set met 0,5 en 1mm vezeltjes..

loebaske

Ik heb er van Faller, Noch en Woodland, altijd leuk om eens iets anders in huis te hebben zoals die je aangeeft...
In feite heeft nen mens nooit teveel soorten.

Martin Welberg

Woodland vezels 3mm, Faller ook zoiets, de kortste van Noch in 1,5mm maar niet de fijnste kleuren