Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

Type 230

Gestart door Kris, 04 december 2014, 20:44:49 PM

Kris

Hallo,
Ik ben een rangeerloc type 230 aan het bouwen in spoor nul , kit op de kop kunnen tikken maar er moet hier en daar wel wat bijgewerkt worden om het passend te krijgen

Nog lang niet klaar maar al en eerste indruk





Kris

bollen neus

Ga dit met veel belangstelling volgen.
Den Eric.

Gerolf

Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

krisds

Ik volg ook, heb nog een kit liggen voor dit model, wel in HO.

Houdini

Ik ben ook benieuwd  8)

sdz1976

www.ovmv.be
Creatieve mensen hebben geen rommel,
ze hebben overal ideeen liggen.
ho- hoe- on30- 1

Rangeerduivel

Citaat van: krisds op 04 december 2014, 22:57:54 PM
Ik volg ook, heb nog een kit liggen voor dit model, wel in HO.

Heb die kit van PB in HO ook gemaakt,
Hij ziet er niet uit en rijdt niet!
Maar dat ligt volledig aan mijn (niet)kunnen!!! ;D

;)

Kris

Rangeerduvel,

Ik zou het eerlijk gezegd ook niet zien zitten om hem in HO te maken , dat is het voordeel van 0 dat alles dubbel zo groot is , ik heb ook veel moeten aanpassen aan de kit en extra spanten en langsversterkingen moeten steken om te vermijden dat alles krom trekt , daar de HO ook een Mercian kit is zullen de problemen hetzelfde zijn ( de HO versie is een afgeleide van de O versie )
Nog wat verder gewerkt , zandkisten , leidingen , luchttanks geplaatst / aangepast , vooraan speciale luchttanks met hol deksel , originele aangepast ....
Interieur kabine nog af te werken (dak nog los ) , nog leidingen , leuningen, ontluchtingen ... Te plaatsen , decoder nog te plaatsen , ik heb slaters stroomafnemers voorzien, analoog draait hij al op 2v

Enkele nieuwe foto's







Kris

Rangeerduivel

Die van mij is van PBmessing...

;)

Kris

#9
Hallo,
Voor het solderen van het chasis gebruik ik een soldeermal , was niet goedkoop maar een zeer nuttig stuk gereedschap om het onderstel haaks ,vlak  en goed rijdend te krijgen , zeker als er geen compensatie is voorzien

http://www.avonsideworks.com/

Kris

Kris

#10
Hallo,
Reeds lang geleden dat ik aan deze loc heb gewerkt , na type 53 is deze ook in de verf geraakt , ik zal de cabine nog wat verder afwerken , vensters ... , vandaar dat het dak nog niet vast staat
.
Ziet er op de foto  ook wat bleker uit dan dat hij in werkelijkheid is .



Kris

Floris


Peter

Prachtig gedaan Kris
Met vriendelijke groeten
Peter

jean-luc

Goe bezig Kris.

Waarom geen compensatie? Dat is toch zekerder voor de stroomafname en het rijgedrag.

Groeten, Jean-Luc

Kris

Hallo,
Die 230 is gebouwd uit een bouwkit , deze heeft geen compensatie , voor de treinen die ik zelf heb ontworpen (72- 83-253-55-53) heb ik altijd compensatie voorzien , is zeker veel beter voor de stroomafname. Ik heb gelukkig het onderstel gesoldeerd op een mal zodat hij zeker vlak is en ik heb zelf stroomafname op 2 assen voorzien , maar het is zeker niet supper , maar ik zal er nog een cappaciteit in voorzien zodat de stroomafname ook voldoende zal zijn

Kris