beleefdheidshalve even voorstellen

Gestart door GeertVC, 01 december 2014, 21:26:38 PM

GeertVC

Gegroet beste forumleden,

Bij deze mijn eerste post in het forum. Ik ben Geert, 36 jaar en woon in de Vlaamse rand. Zoals velen onder u in de kindertijd besmet geraakt met het virus. Het was allemaal aardig onder controle tot er een petekind in het spel is gekomen. sindsdien verzamel ik voornamelijk materiaal bij gebrek aan ruimte voor een baan. Omstreeks het nummer 100 van het modelspoormagazine ook abonnee geworden. Ik lees ook al een paar jaar mee op het forum. Vanaf vandaag word ik echter actief op het forum, alhoewel ik vrees dat (genoeg) tijd soms een probleem zal zijn. De reden voor registratie is dezelfde als de reden waarom ik weinig tijd zal hebben. Sinds dit jaar eigenaar geworden van een huisje dat grondig gerenoveerd zal worden. Het perspectief van een treintjeszolder lonkt. In een eerste fase ga je me dus vooral tegenkomen in topics over ideeën en planning en een testbaantje (hopelijk ergens 2de helft 2015).

Om het verhaal nog even af te maken : Ik rij Belgisch en verzamel in een vrij brede periode die ongeveer overeenkomt met mijn leeftijd. Mijn baan zal een duidelijkere periode krijgen. De pukkeltjes op de rails storen mij niet, dus heb ik veel C-rails. Ik ben wel geen echte keiharde fan van Märklin (meer), dus ga je een veelvoud van merken vinden. Als centrale heb ik een ECOS II.

Groetjes,
Geert 

reeves


Geert

Welkom Geert,  herkenbaar verhaal.

Geert
Schaal HO - digitaal zelfbouw - Favoriete Lok: V200 DB
Huidig project: LocoNet 16 poorten ingangen/uitgangen

Steam.N

Welkom op dit forum, Geert.
Inderdaad erg herkenbaar verhaal  ;)

Veel plezier met de renovatiewerken, en succes met je toekomstige baan !
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

loebaske


Metpetergaathetbeter

Welkom hier op het forum !

Groeten Peter ;)

philippe_007

Welkom op het forum....
En inderdaad, tijdens de bouw van uw baan ga je niet veel tijd hebben om uw huis te verbouwen  ;D ;D ;D ;D ;D 

loebaske

Of wel omgekeerd, ben al enkele jaren bezig met verbouwingen en geen tijd om aan men baan te werken....
Ben tot de conclusie gekomen deze zomer dat de baan bevolkt is met stofnetten en dode vliegen  :( :( :(

dani

Welkom Geert, en nog veel plezier hier gewenst.  En vooral : succes met je (toekomstige) baan.
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

tsjoektsjoek

Ook wellekom, ik merkte op dat je niet zo'n fan meer ben van Marklin dat schijnt een beetje een trend te zijn
de sport verloedert
modelspoor verbroedert

Snobby Crash

Welkom Geert vanwege je naamgenoot !

Geert

GeertVC

Alvast allemaal bedankt voor de warme welkom. Ik ga me hier goed voelen.

@ Philippe_007 : ik hou van uw manier van denken.  ;D ;D ;D

Het is een feit dat de verbouwing op mijn tijd zal inhakken. Gelukkig ben ik nog vrijgezel, wat betekent dat ik de afwerking van de zolder vrij hoog op de prioriteitenlijst kan houden (op keuken, slaapkamer en living na). Wat mijn merkenvoorkeur betreft is Märklin gewoon één van de merken geworden terwijl het vroeger misschien op een voetstukje stond. Al mijn Märklin en Primex-materiaal van 30 jaar geleden heeft de tijd goed doorstaan en dat ondanks de nogal onvriendelijke behandeling als ik klein was (Een treinongeval was iets fascinerend om na te bootsen). Daarom het voetstuk. Mijn ervaring met de CS 1 die ik nota bene in Göppingen gekocht hebt was minder. Misschien gewoon pech gehad maar dan net met een duur stuk.

Groeten,
Geert



Gerolf

Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw