Nieuws:

Nu in MSM 244 ACTIEMODEL 2024

Hoofdmenu

teleurstelling

Gestart door dani, 01 december 2014, 13:43:14 PM

dani

Ik kocht recentlijk via Conrad een 3-rail spanningstester van Proses  (Turks product).

Ik zal heel kort zijn, in mijn bespreking van dit stukje gereedschap :  Het is een flinke teleurstelling.   

- 3 LEDjes die spanning aan geven in stappen van 5-9,  9-12  en  12+  volts.
- er zitten maar 2 contactjes op.   Middencontact  (puko's) en  1 rail contact.



Wat ik zou verbeteren :
- een 3de contact zodat je ook kan aflezen of je rails onderling verbonden zijn
- ander gebruik van de LEDs  (bvb   is het  analoog of digitaal wat er op de rails staat, ik heb zo ergens een schemaatje)
- degelijke koper contactjes in plaats van wat koperdraad opgewikkeld. dat gaat gegarandeerd doorslijten
- de mogelijkheid om te checken of er al dan niet diodetruuks zijn toegepast op het railstuk
- de mogelijkheid om een biepje te horen bij kortsluiting  (op snappingsloze rails dan)


Misschien gooi ik het ding gewoon uit elkaar  (een voltmeter of simpele spanningsdetektor kan ik zelf ook op de rails houden) en maak zelf iets op basis van de behuizing.  Dat is het enige wat er aan deugt.


Mijn advies : afblijven, je kan beter die 16 euro aan wat componentjes besteden en zelf iets maken.
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

Klaas Zondervan

In dat doosje zitten waarschijnlijk alleen maar leds, weerstanden en zenerdiodes.
Voor al die andere functies die je noemt zal er toch wat meer intelligentie in gestopt moeten worden.

dani

uiteraard, en het zal ook meer gaan kosten, maar toch moet het mogelijk zijn .
Ik zie het als een nieuwe uitdaging.
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

Klaas Zondervan

Uiteraard is het mogelijk. Maar ik snap niet waar de teleurstelling zit. Op de site van Proses staat beschreven wat het ding doet, en dat doet hij. De functies die jij verwacht hebben ze niet beloofd.
Maar als je het als een uitdaging ziet zou ik zeggen: ga je gang.