Nieuws:

Nu in MSM 249 BAAN: Saint-Hilaire * Rügen kustbaan

Hoofdmenu

De handleiding van ESU voor de Lokpilot V.4

Gestart door eve, 01 december 2014, 09:56:54 AM

eve

Op blz 55 van bovengenoemde handleiding staat onder 12.2.3.1 een "Beispiel" (voorbeeld).

Op het einde schrijft men : Damit unser Beispiel funktioniert, muss der AUX3 Ausgang auch eingeschaltet werden. Dies wird in Abschnitt 12.3. erläutert.

"Opdat het voorbeeld werkt moet AUX3 ook ingeschakeld worden. Dat leggen we uit in deel 12.3."

Ik heb het niet gevonden of niet begrepen.
Hoe schakel je volgens 12.3 AUX3 in ?

Erik

Michael

Erik, 12.3 staat niet in de index, maar dat wist jij allang, trouwens in de NL handleiding komt ook 12.2.3.1 niet voor????
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154


eve


pandur

Bij ESU is betreurenswaardig dat de manuels  niet altijd (nooit) up to date zijn.
De bijsluiter van de V4 decoders is wel van november 2013 maar toch nog iets vollediger
Blijkbaar is de ontwikkeling te snel voor de drukker !!
De laatste twee jaar waren er niet minder dan 22 update's voor de LokProgrammer, waarvan 11 updates voor de decoders (V4)
Het voordeel is dat we Gratis deze ontwikkeling mogen volgen. (voor diegene die dit wil en kan)
Eric
NMBS-DB / H0 2rail DCC - ABC / ECoS II 4.2.13 / ECo Boost /MC II / LokPro 5.2.7 (2.7.9)

eve

#5
Ik heb de "7. Auflage November 2013".
Is er nog een meer recente ?

Erik

pandur

Het zou kunnen, dat is juist het probleem
Deze bijsluiters vernieuwen (soms) wanneer ESU een nieuwe oplage decoders op de markt brengt
Eric
NMBS-DB / H0 2rail DCC - ABC / ECoS II 4.2.13 / ECo Boost /MC II / LokPro 5.2.7 (2.7.9)

dgrr57

Alles staat toch (goed) uitgelegd  ;)

Op 12.2.3.1 spreekt men van de functie mapping. Daar werd dus aux3 op f8 vooruit en f8 achteruit gemapt.

Dit geeft dan met hulp van het programma :

CV31 = 16, CV32 = 3
----------------------
CV330 =  16
CV346 =  16

Dan in 12.3 moet je kiezen (activeren) wat je wil doen met aux3 : niets, licht, rook, koppeling ...

En dat geeft dan (ik heb voor licht gekozen aan halve helderheid) :

CV31 = 16, CV32 = 0
----------------------
CV294 =  16



eve

Ik ben nog altijd niet helemaal mee. Naast de duitse handleiding heb ik er ook de engelse op nageslagen.
Dit is het uitgangspunt :

12.2.3.1 Example
Example: Switching AUX3 with F8. Assuming you have a LokPilot V4.0 decoder and you want to switch AUX 3 with the button F8 subject to direction of travel.


Dat is allemaal klaar . Maar dan staat er :

For this example to work the AUX3 output must also be switched on. This is explained in chapter 12.3.

Niet dimmen of zoiets : gewoon op en af zetten zoals in het uitgangspunt.

Erik

dgrr57

per default staat aux3 niet actief. Hoe zet je hem actief ? Door te kiezen wat je er mee wil doen : licht, rook, telex, ...

Ik kan het niet anders uitleggen want er is niets anders uit te leggen  ;)

eve