Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

Allerlei vragen over Rosoft...

Gestart door Snobby Crash, 27 november 2014, 22:35:22 PM

Snobby Crash

Ja, zoals de titel het al zegt op dit topic kan je al je vragen kwijt over de modules van Rosoft...

Ik heb me een wisseldecoder en een bezetmelder aangeschaft, maar ik krijg die wisseldecoder
niet aan de praat... de bezetmelder daar wacht ik even mee.... (pfpfpfpf)

Wie kan me een goeie omschrijving geven hoe ik zo een wisseldecoder moet laten praten met
mijn Ecos centrale ?


Ik heb alles netjes aangesloten DCC op DDC aansluitingen, 14Vwissel op de power, dan de drukknop
ingedrukt op de Rosoft wisselmodule, maar mijn centrale blijkt deze niet te zien...


Geen idee wat ik fout doe !

Ik wil geen afbraak doen aan de producten van Rosoft, maar een beetje handleiding erbij zou toch leuk zijn...
we zijn allemaal geen techneuten op gebied van digitale sturingen he !
Afwerking en uitstraling van de geleverde modules daarentegen zijn perfect !

SHOOT !!!

eve

Oei...

En je hebt nog niet RTFM gekregen...?
Je weet toch dat die mannen niets verkeerd kunnen doen.

Heel erg.

Erik

Snobby Crash


eve

Read The Fucking Manual

Enorm onbeschoft antwoord... mijns inziens.

Erik

Snobby Crash

Das het nu juist Erik there is no FM !

Of misschien weet er hier iemand een link er naartoe !

;-)


anne w

Beste Geert,

Heb je al op de website gezocht, http://www.rosoft.info/index.html , nee RTFM is geen onbeschofte uitspraak wel een wat sterke uitdrukking van de vraag: heb je de handleiding al gelezen?, dit is altijd al een slecht ontwikkelde eigenschap van de mens geweest, 35 jaar geleden moest Caterpillar dat ook al vaak tegen hun dealers roepen, iets netter "fucking>damned".

Verder moet je ook de handleiding van de Ecos lezen, ook daar zitten wat handelingen in t.a.v. de wisseldecoder programmering.

Groet, Anne W
Raptor, Edits booster 10A, 4 Ma decoders 27 staps, 9 MFX decoders, waarvan 4 ESU,  (5 met geluid, waarvan 1 ESU), MFX decoder rijdt op 28/27 stappen, automatisch bedrijf met de Raptor, voor baan en landschap zie http://forum.3rail.nl/index.php?topic=6647.

Ronald

Hallo Geert,

Als je de producten van Wim Ros gekocht hebt dan heb je ook contactgegevens van hem.... dus een mailtje naar hem zal je direct antwoord geven, dat weet ik zeker.

Als je die niet hebt, hij zit op het Nederlandse BNLS forum als gebruiker Wim Ros.

Martin Welberg

Blijven onbeschofte Amerikanen die het uitgevonden hebben die kreet...je kunt het ook netter verwoorden..


PietB

Geert het is heel simpel:
Knopje indrukken, de gele led gaat branden.
Bedien nu de knop op je centrale die je als éérste wissel in de stand afbuigend wilt gebruiken.
Kijk maar eens op deze pagina http://www.rosoft.info/Wissel-Decoder-DCC.html
Met deze info is het mij ook gelukt.

grt Piet.

Snobby Crash

Piet, ik heb dit reeds geprobeerd zoals je schrijft, maar dit werkt niet...
Heb ook reeds dit gedaan met de wisseldecoder aan te sluiten op het programeerspoor
en ook dit werkt niet...
Ben reeds vier avonden hiermee bezig geweest... Heb als test een digitale wisselbesturing
van Roco aan de Ecos gehangen en die ziet mijn Ecos direct...
Vanavond zal ik het eens proberen met mijn oude Zimo centrale, hopelijk lukt het dan...

De producten van Rosoft zien er heel netjes uit, mooi in een behuizing en heb er reeds veel
goeie pluspunten van gehoord, maar dit is toch een raar geval...

Vanavond opnieuw aan de slag...

Geert

eric

Je hebt dus alle wissels reeds ingegeven en van adressen voorzien in uw ECoS en daarna de wisseldecoder aangesloten zoals het hoort?
Dan zou het moeten werken volgens de punten die Piet reeds aangaf.
De handleiding via die link is de duidelijkste die ik ooit al heb gezien.
Je haalt ook aan dat de ECoS de wisseldecoders niet ziet. Wat bedoel je daar juist mee?
Mijn ECoS ziet geen enkele wisseldecoder en toch werken ze allemaal.

dani

RTFM mag dan onbeschoft klinken, probeer eens  RTMF   (read the manual first).

Maar als er geen is, dan ben je naturlijk nog altijd ge-"f"-word....

Tsja, goedkoop en kompleet gaat niet altijd hand in hand.   Rondvragen, testen ....
Ik koop de laatste tijd ook makkelijker (tams) decoders zonder manual of beschrijving  (sommige verkopers doen dat) omdat ik daar enkele euro's mee uit spaar en ik die dingen inmiddels vanbinnen en venbuiten meen te kennen.   Maar bij een eerste aankoop is een handleiding inderdaad nooit een ovebodige luxe.


Anderzijds als Dhr  W  Ros zijn apparatuur zo goed is als altijd beweerd wordt, dan heb je 3 mogelijkheden :
1. ofwel doe jij iets fout
2; of wel is het ding defect
3. ofwel zal hij ej met plezier helpen

Ik denk niet da 1,2 en 3 elkaar uitsluiten in dit geval, dus probeer het even, contacteer hem en je zal wslk wel een oplossing krijgen.
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

Ronald

Citaat van: dani op 28 november 2014, 09:00:20 AM
RTFM mag dan onbeschoft klinken, probeer eens  RTMF   (read the manual first).


Da's ook de juiste, alleen ook Wim bezigt nog wel eens die andere ;)

Citaat van: dani op 28 november 2014, 09:00:20 AM
Anderzijds als Dhr  W  Ros zijn apparatuur zo goed is als altijd beweerd wordt, dan heb je 3 mogelijkheden :
1. ofwel doe jij iets fout
2; of wel is het ding defect
3. ofwel zal hij ej met plezier helpen

Ik denk niet da 1,2 en 3 elkaar uitsluiten in dit geval, dus probeer het even, contacteer hem en je zal wslk wel een oplossing krijgen.

Ofschoon Wim niet altijd even tactvol is weet ik zeker dat hij je zal helpen. Lukt het hier niet kun je proberen hem via Beneluxspoor.net te bereiken. Hij is daar wat actiever en geeft regelmatig advies en hulp.

PietB

Citaat van: Snobby Crash op 28 november 2014, 07:10:04 AM
Piet, ik heb dit reeds geprobeerd zoals je schrijft, maar dit werkt niet...
Heb ik ook een keer gehad met één van de modules van Wim.
Geen enkel probleem, kon hem zo terugsturen en hij werd vervangen door een goed werkende.

Heb je al kontakt gehad met Wim, hij zal je zeker verder helpen.
Het snelste gaat dat per e-mail.

grt Piet.