Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

kruidvat

Gestart door wisselstromer, 08 mei 2006, 12:34:26 PM

wisselstromer

net in de reclamefolder vh kruidvat gezien
Marklin startset
een lokje (zo een rangeerdiesel) met flikkerlicht op in de nederlandse kleuren maar zonder ns logo
met 3reklamewagons (duracell, kruivat, oral+)
met rails + trafo voor de mooie prijs van 45eur
ik vind dit een zeer goed idee om tegen een lage rpijs in dit soort winkels sets aan te bieden om de jeugd terug aan de trein te krijgen

mvg
Toy trains and ladies breasts are supposed to be for children, but it are the men who are playing with it!


****AC rocks DC****
Wim de wisselstromer

janjozef

maar met een niet echt bestaande loc ??

jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

Gerolf

Tja, vroeger deed men dat ook, en ik denk dat velen op die manier met de hobby begonnen zijn.
Een fictieve loc is natuurlijk geen goede manier om mensen aan te zetten tot 'echte' modelbouw, maar misschien komen ze er spelenderwijs wel toe. Een goedkoop superingssetje erbij voor de beginners?
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Kedeng Kedeng

45? maar!!! Ooit heb ik ze daar zien staan voor 100?

Jurgen

Dit is dezelfde set als een antal weken geleden in Nederland te koop was.
Ik ga de set wel halen. Voor de prijs moet je't niet laten. De transfo alleen al kost meer dan ?45. Trouwens een perfecte set voor mensen die hun perfecte modellen niet om zeep willen helpen bij het testen van het weatheren.
Ik heb mijn moeder haar tenten al laten opslaan voor onze plaatselijke Kruidvat. [:D]
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

Kedeng Kedeng

citaat:
Geplaatst door Jurgen

Dit is dezelfde set als een antal weken geleden in Nederland te koop was.

Aantal weken! Aantal jaar zeker,

Ps zit er ook geen wagon met reclame van Mach 3 in?

Jurgen

citaat:
Geplaatst door Kedeng Kedeng

citaat:
Geplaatst door Jurgen

Dit is dezelfde set als een antal weken geleden in Nederland te koop was.

Aantal weken! Aantal jaar zeker,

Ps zit er ook geen wagon met reclame van Mach 3 in?




Och ja, 1 week of 1 jaar, wat is het verschil h?? Een jaar gaat zo snel voorbij dat het maar een week lijkt h?. [;)]

Op www.kruidvat.be kan je op de laatste pagina van het foldertje een foto zien. Bovenaan in het menu moet je Magazine klikken en onderaan meteen naar pagina 4 gaan.
Let wel de foto is heel onduidelijk, maar ik denk dat er een Mach 3 wagen bij zit.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

bytecon

Ik ben het setje gaan halen.
Wel 2 winkels moeten doen want in de
eerste winkel had 1 persoon de volledige
voorraad opgekocht.Een handelaar die de
sets gaat splitsen ??
O ja , er stond nog een oude prijs op :
66.75 ?

Jurgen

Mijn ouders hebben hun werk gedaan. [:D]
Bij het instellen van het adres heb ik gezien dat er langs 1 kant precies wat roest hangt van de olie. Maar het locje rijdt perfect, beter zelfs dan mijn oudere Deltalocs.
Ik heb wel moeten prullen om de kap eraf te krijgen. Daardoor heb ik wel ontdekt dat de volledige kap kan gedemonteerd worden.

Nu wachten we op MSM om het te verbelgischen. [:)]
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

svvander

Wel leuk dat er zo'n set op de markt komt. Dit noem ik pas een ideaal setje voor de beginner. Zo krijgt men jongeren terug aan de "trein"[:D]

Ik vind het ook wel straf dat een winkel, zoals het Kruidvat, dit kan voor zo'n scherpe prijs. Zoals eerder al aangehaald: voor ?45 heb je bij wijze van spreken, zelf geen transfo!

Zou het dan niet mogelijk zijn, dat een echte handelaar van onze hobby-spullen, zulke set (maar dan met een Belgische lok en enkele Belgische wagons) op de markt brengt voor een scherpe prijs?
(Is dit eigenlijk geen goed idee voor MSM???? [:D])
Sven Vandersmissen HO - AC - Belgisch (en al wat op het Belgische net verschijnt) - Tijdperk IV - V -VI
Voorzitter MSC De Locloods VZW (https://www.de-locloods.be/) - info@de-locloods.be

55erke

Hoy
iemand ne foto van het locje?
Is het een analoog locje of zit er een decoder in?
Groeten
Johan

Frans HOOYBERGHS

Er zit in;

12 keer 24130, gebogen rail
2 keer 24172, rechte rail
2 keer 24188, rechte rail
1 keer transfo 32 VA met aansluitgarnituur
1 dieselloc met DELTA-decoder
3 koelwagens met reclame.

Let op, die dozen zijn wellicht al een paar jaar oud. Locs hebben soms een klein beetje olie nodig. En natuurlijk ook de DELTA-decoder instellen, want zijn standaard conventioneel en rijden anders onbestuurbaar rondjes op een digitale baan (delta, digital of systems).

Als we mensen kennen die hun eerste treintje kochten, hebben, ze bij dat alles wellicht wat hulp nodig, voor ze denken dat er van alles en nog wat mis is met hun treintje. Kunnen we hen een helpende hand reiken!

janjozef

de loc ziet er blijkbaar een duitse v60 uit.

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

Frans HOOYBERGHS

Het is een werkloc zoals artikel 30881, Henschel DHG 700 C, zie voor info op de websites van M?rklin.


bytecon

citaat:
Geplaatst door Frans HOOYBERGHS

Let op, die dozen zijn wellicht al een paar jaar oud. Locs hebben soms een klein beetje olie nodig.



Inderdaad, de mijne had een opknapbeurt nodig want hij sputterde
nogal.Wat olie doet inderdaad wonderen[:)], nu rijd hij goed.
Zo schieten ze wel het doel voorbij vrees ik, beginners zouden
wel eens kunnen ontgoocheld zijn.
Smaken verschillen maar de koelwagens ( met uizondering van de mach-3 ) vind ik aarts-lelijk [xx(]
Decalleke afputteren en iets anders van maken [}:)]