Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

Fluppe

Gestart door Fastfly, 23 november 2014, 14:17:49 PM

Fastfly

Hallo,

Mijn naam is Filip, 41 jaar en woon in Heide-Kalmthout, onmiddellijk naast het spoor van lijn 12 en ik kijk elke dag vlak uit op het perron richting Antwerpen. (Mijn nickname 'Fastfly' heb ik al sinds mijn tienerjaren toen ik veel race-spelletjes op PC speelde)

Het modelspoor is al sinds mijn 7e jaar mijn 'grootste' hobby, al is dat met de nodige ups and downs gegaan (je kent dat geen tijd wegens studeren, huisje-tuintje-kindertjes, ...)

Als 7-jarige heb ik het Märklin H0 3-rail systeem gekregen en die eerste locjes koester ik nog steeds (al hebben die toen fameus afgezien met mijn toen met opzet gesimuleerde overweg-accidenten, ...  :o ) en dat systeem gebruik ik nu nog met de oude M-rails en de huidige C-rails.

Ik ben ondertussen wel overgestapt naar digitaal met de ESU Ecos2 en die bevalt mij goed. (de ouwe getrouwe blauwe Märklin trafo's worden nog gebruikt om de oude analoge locs te laten rijden en om de verlichting te voeden.)

Momenteel heb ik in de kelder een 'testbaan' van zo'n 7m bij 1,20m, gewoon gemaakt van 3 grote platen achter elkaar vastgemaakt, gesteund op schragen, waar ik mijn treinen af en toe op laat proefrijden.

Ik ben niet de 'grote' zelfbouwer, maar eerder een quasi 'kant-en-klaar' koper van mooie dingen, maar ik heb de grootste bewondering voor de prachtige kunstwerkjes die velen hier zelf in elkaar steken en/of die je op beurzen tegenkomt.

Mijn doel is om ooit een 'hobby'baan te maken die een combinatie maakt van de mooie natuur hier in Heide en een meer industriële omgeving zoals bv. een stukje haven van Antwerpen of zo, ...  Volledig natuurgetrouw hoeft dat niet te worden, want daar heb ik het geduld en de precisie-vaardigheden niet voor. ???   :-\  :'( (en dan zou ik ook een boel Märklin materiaal de deur uit moeten doen om meer Belgisch getint spoormateriaal in huis te halen (wissels, ....)
We zien wel wat er van komt.

Mijn favoriete modellen zijn de reeks 16 van de NMBS en de 2552 van de NMBS (de laatste in het bijzonder omdat die passeerde toen we onze trouwfoto's aan het station van Heide aan het maken waren en de loc dus ook mooi op de foto staat).
Alleszins probeer ik nu wel af en toe het materiaal te kopen wat hier ooit (en nu nog) op lijn 12 voorbij dendert.

In de zomer hou ik me meer bezig met een andere hobby: mijn oude Peugeot 404 cabriolet uit 1968. (schaal 1/1 8) )

Groeten,

en tot de volgende !!


 

Metpetergaathetbeter

#1
welkom aan boord en hopelijk leer je hier iets bij of mogen wij iets van jou vernemen !

Groeten Peter ;)

doomslu

luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

vyncky

Hé nog een modelspoorder in Kalmthout!

Welkom op het forum!

Misschien heb je in 2011 onze tentoonstelling in Heide bezocht?
Mogelijks zal dit draadje je wel interesseren:
http://forum.modelspoormagazine.be/index.php/topic,18773.0.html

Verder véél plezier op't forum gewenst, en laat regelmatig maar wat foto's zien! :D

Yannick
Webmaster en spotter van Lijn 12 Antwerpen-Roosendaal
www.lijn-12.be
lid van MSV post B (http://www.msvpostb.nl/)

Gerolf

Welkom op ons forum, Filip  8)

Ik rij dus blijkbaar regelmatig langs jouw deur (op lijn 12)  :D
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

philippe_007

Welkom op het forum..... probeer er nu nog maar af te geraken :-)

Steam.N

Welkom op ons forum, Filip!
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

loebaske


Fastfly

Citaat van: vyncky op 23 november 2014, 17:31:42 PM
....

Misschien heb je in 2011 onze tentoonstelling in Heide bezocht?
Mogelijks zal dit draadje je wel interesseren:
http://forum.modelspoormagazine.be/index.php/topic,18773.0.html


yep, ben toen in ons stationnetje komen kijken, en je 'draadje' heb ik ondertussen met veel interesse bekeken  ;D

grts, Filip

Fastfly

Citaat van: Gerolf op 23 november 2014, 18:46:35 PM
Welkom op ons forum, Filip  8)

Ik rij dus blijkbaar regelmatig langs jouw deur (op lijn 12)  :D

;D zo lang het maar niet in één van die treinstellen of stammen met versleten wielbanden is, want die 'boenken' nogal  ???

755philippe

Hallo,

Ik heb in mijn jeugdjaren nog in Kapellen op de kalmthoutsesteenweg gewoont. Ging ook langs de spoorweg naar de treinen kijken. Leuk dat je op het forum komt.
Mvg

755philippe

Snobby Crash

Hey Fluppe, welkom op het forum !

Geert