Goovermodels -Misterie opgelost!

Gestart door vyncky, 21 november 2014, 20:29:27 PM

Houdini

Het lijkt me toch ook dat je de Desiro's niet zomaar kan ombouwen...de kV aanpassen gaat, maar echt ombouwen tot dubbeldekkers? Dan ben je toch meer kwijt dan dat je gewoon nieuwe zou maken? (ook al duurt het dan wat langer)

ward

Citaat van: Houdini op 15 december 2014, 13:55:20 PM
Het lijkt me toch ook dat je de Desiro's niet zomaar kan ombouwen...de kV aanpassen gaat, maar echt ombouwen tot dubbeldekkers? Dan ben je toch meer kwijt dan dat je gewoon nieuwe zou maken? (ook al duurt het dan wat langer)

Inderdaad, iedereen met een beetje logisch verstand weet dat wel..  ::)
Er was eerst sprake dat ze de nieuwe dubbeldek rijtuigen/stellen zouden gebruiken die besteld gaan worden,
maar door de aanhoudende problemen met de MR75 gaan ze nu 5 desiro's zoals ze nu rondrijden aanpassen zodat ze onder het nederlandse net kunnen rijden zonder problemen te hebben met uitschakelingen en storingen aan de computers.

Mvg
AC, Belgisch materiaal tijdperk V / VI

--> https://www.flickr.com/photos/90049814@N02/  <--

Houdini

Citaat van: ward op 15 december 2014, 13:57:22 PM

Inderdaad, iedereen met een beetje logisch verstand weet dat wel..  ::)
Er was eerst sprake dat ze de nieuwe dubbeldek rijtuigen/stellen zouden gebruiken die besteld gaan worden,
maar door de aanhoudende problemen ....



Je bedoelt de nieuwe M7 dubbeldekkers dan?

ward

De M7 dubbeldeksrijtuigen zouden multifunctioneel zijn.
Gewone M7 dubbeldeksrijtuigen, M7 stuurrijtuigen (voor met loc) en M7 stuurrijtuigen met motor zodat ze ook als stel kunnen rijden.
Die bedoel ik inderdaad, maar éénmaal deze geproduceerd, gehomologeerd,.. zullen zijn, is het wel al heel wat later dan de huidige MR08 ombouwen.

Mvg  8)
AC, Belgisch materiaal tijdperk V / VI

--> https://www.flickr.com/photos/90049814@N02/  <--

krispy

#49
Dat de varkensneus niet in nieuwe uitvoering ging komen was toch al zeer lang bekend. ;)

Ik heb het zelfs in der tijd in men draadje vermeld , toen ik men oud lima stel in new look versie had omgedoopt.
Ik vermelde toen dat ik waarschijnlijk de eenige ging zijn , daar die plannen bij de nmbs reeds opgeborgen waren en men geen aanpassingen ging doen , omdat het teveel geld ging kosten om ze up to date te krijgen

( heb wel een copie kunnen bemachtigen van de officiele plannen  ;), daar men er toch niks meer met was )
MVG
Kispy
Modelbouw Foto-album op flicker
https://flic.kr/s/aHsmTwwZ6m

ward

Hey Krispy,

er is idd al heel wat over gezegd geweest..
Mooiste voorbeeld was onlangs met de voorstelling van het nieuwe vervoersplan..
Eerste lezer kwam vertellen dat al het materiaal met een FVEL5 remkraan (MR75/66) eruit moest,
tweede lezer kwam het project van de vernieuwing van de MR75 voorstellen.
Begin juli hebben ze testritten gedaan met één van de vernieuwde stellen, deze is echter al snel terug naar de
werkplaats gegaan en niemand heeft er sinds dien nog een spoor van gezien..
Ik denk dat het gewoon afwachten zal zijn wat ze effectief zullen doen, maar een MR75m zou allesinds geen slimme optie zijn..

Mvg  8)
AC, Belgisch materiaal tijdperk V / VI

--> https://www.flickr.com/photos/90049814@N02/  <--

Anarchy


Anarchy

Opmerkelijk dat er een keuze kan gemaakt worden tussen aandrijving op 1 of 2 draaistellen. Wat moeten we ons daar praktisch bij voorstellen? Zal de enkele aandrijving voldoende presteren?

MARKLINRIJDER

Jeroen,

Deze optie werd in het leven geroepen om alsnog als halve dummy te kunnen gebruiken, een dummy die toch zelfstandig kan rijden.

Een treinstel met 1 aangedreven wielstel kan uiteraard ook perfect functioneren.

Grtjs,

David

centauri167

@Jeroen: misschien ben ik de enige, maar je uitleg begrijp ik niet echt en daar ik interesse heb in je model vraag ik het liever:

- wat bedoel je met een halve dummy ?
- heb je een set met aandrijving op 2 wielstellen nodig als je een dummy wil gebruiken ?
- ga je ook dummy's uitbrengen, want die optie heb ik niet gezien ?

Sorry voor de misschien stomme vragen ...

MARKLINRIJDER

Het prijsverschil tussen een dummy en een model met 2 aangedreven wielstellen is normaal gering.

Om een tegemoetkoming te doen, heb ik ervoor gekozen dat de klant het model kan aankopen met 1 aangedreven draaistel of 2.

Zuivere Dummy ZONDER aangedreven draaistellen komt er ,denk ik momenteel, NIET

Om klanten die toch een Dummy wensen heb ik dus de optie 1 draaistel in de plaats gezet.

Dat maakt dat je Dummy toch nog zelfstandig kan rijden.

Grtjs,

David

centauri167

Dus als je maar één stel neemt, moet je er in principe eentje nemen met aandrijving op 2 draaistellen ?

jb

Citaat van: MARKLINRIJDER op 15 december 2014, 19:02:08 PM


Om klanten die toch een Dummy wensen heb ik dus de optie 1 draaistel in de plaats gezet.

Dat maakt dat je Dummy toch nog zelfstandig kan rijden.

Grtjs,

David

Vlot genoeg? Anders moet'k men bestelling aanpassen  ::)

MARKLINRIJDER


Anarchy