Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

OVERMOEDIGE RANGEERLOC

Gestart door Rangeerduivel, 18 november 2014, 11:18:32 AM

Snobby Crash

Rudy,

heb net hetzelfde fenomeen meegemaakt als jij nu hebt... bij het aanzetten van de
railspanning ging een loc opeens hard rijden en stopte dan...

kijk even in het onderstaande draadje....

http://forum.modelspoormagazine.be/index.php/topic,19707.msg246817.html#msg246817

Geert

Rangeerduivel

Heb het draadje even doorgenomen Geert,
Het verschil bij mij is wel dat de loc geen 2sec rijdt,hij blijft maar doorgaan!
Hij staat zich af te peigeren tegen een stootblok.(gelukkig heeft hij geen rubberbandjes!)
Maar dat houdt ook in dat hij quasi geen geluid maakt,en daardoor soms een tijdje staat te draaien vooraleer ik het merk.
Van de baan nemen zal voorlopig de enige oplossing zijn.
Wat ik eerder ook met UH-decoders had,bij het onder stroom zetten van de loc gingen de lichten spontaan branden,ook als stond de F0-toets op uit.(dit deed zich voor bij 4 loc's tegelijk)
Doch dit verschijnsel(wat hou ik toch van woordspelingen! ;D) is na een tijdje vanzelf opgehouden.

;)

ceuleer

Met een Ecos kan je CV's uitlezen, ik weet niet bij alle decoders, maar ik heb toch een paar verschillende merken, bv. decoders die door roco verkocht worden, ze lijken hard op ESU, maar als je ze op de Ecos uitleest komt er een andere naam, ik kan er nu niet opkomen, maar die cv's zijn uit te lezen, en ook te herschrijven.

dani

Citaat van: ceuleer op 18 november 2014, 12:46:46 PM
Met een Ecos kan je CV's uitlezen, ik weet niet bij alle decoders, maar ik heb toch een paar verschillende merken, bv. decoders die door roco verkocht worden, ze lijken hard op ESU, maar als je ze op de Ecos uitleest komt er een andere naam, ik kan er nu niet opkomen, maar die cv's zijn uit te lezen, en ook te herschrijven.

zie hoger op  :

Citaat van: dani op 18 november 2014, 11:50:49 AM
of nekeer aan een stuk spoor met de ECOS hangen om CV's te lezen en schrijven....   :-) je weet me wonen hee
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

Rangeerduivel

Moet je nu wat weten!
Zopas ontdekt dat de loc reageert samen met een andere loc,
De VBV61(vermoedelijk ESU) heeft adres 61.
De Roco 80 A.B.R.(Lenz) heeft adres 79.
Toch rijdt de Roco mee en volgt de bevelen op die ik aan de 61 geef...
Omgekeerd werkt het niet.

Ik begin in paranormale krachten te geloven...! ;D ;D ;D

;)

Huugooke

Da's ne stalker!
Doet 'm dat alleen met die loc of ook met andere. Zou wel eens die DC instelling kunnen zijn waarover hier sprake.

Rangeerduivel

Citaat van: Huugooke op 18 november 2014, 17:39:44 PM
Da's ne stalker!
Doet 'm dat alleen met die loc of ook met andere. Zou wel eens die DC instelling kunnen zijn waarover hier sprake.

Dat ga ik morgen eens uitproberen met alle andere loc's,vandaag geen tijd meer,andere katten te geselen! ;D

;)

PietB

Citaat van: Rangeerduivel op 18 november 2014, 17:30:59 PM
Ik begin in paranormale krachten te geloven...! ;D ;D ;D
Nou nee het is digitale techniek en dat is heel erg transparant en logisch.
Ik geloof eerder in geknoei met adressen en het door elkaar halen daarvan.
Leg eerst eens een administratie aan van de juiste adressen die je hebt.
Dan komt de fout vanzelf boven drijven.

grt Piet.

Michiel

Staan de adressen in 61 en 79 toevallig niet in treinschakeling (dubbeltractie)?
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Rangeerduivel

Citaat van: PietB op 18 november 2014, 17:51:16 PM
Citaat van: Rangeerduivel op 18 november 2014, 17:30:59 PM
Ik begin in paranormale krachten te geloven...! ;D ;D ;D
Nou nee het is digitale techniek en dat is heel erg transparant en logisch.
Ik geloof eerder in geknoei met adressen en het door elkaar halen daarvan.
Leg eerst eens een administratie aan van de juiste adressen die je hebt.
Dan komt de fout vanzelf boven drijven.

grt Piet.

Wat jij suggereert Piet is met de MM niet mogelijk,als een loc in de bibliotheek van de MM staat met een bepaald adres,kan je er géén andere bij invoeren met datzelfde adres.
Citaat van: Michiel op 18 november 2014, 17:52:38 PM
Staan de adressen in 61 en 79 toevallig niet in treinschakeling (dubbeltractie)?

Nee Michiel,
Ik heb nog nooit dubbeltractie-loc's op die manier ingesteld.
Ik heb maar 1stel (77ers) die in dubbeltractie rijdt en die zijn vast gekoppeld (Symoba) en hebben dus beide het adres 77.

Daarenboven heb ik loc 80 en loc 61 hun adres opnieuw ingegeven om elke verwarring uit te sluiten.

;)

ceuleer

Zou het niet te maken kunnen hebben met de instelling van het snifferadres ?

dani

op een MM heb je denk ik geen snifferadres
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

ceuleer

Hier en daar op het net wordt er over consist adres gesproken.
Op cv 19 zou je het consist adres kunnen instellen voor dubbeltractie, misschien wordt dat adres mee geactiveerd wanneer de andere loc vertrekt.
Als je cv 19 op 0 zet, zou deze functie uitstaan.

Snobby Crash

Spoken op zolder ? Of een Duveltje teveel ?

;-)


PietB

Citaat van: Rangeerduivel op 18 november 2014, 18:12:02 PM
Wat jij suggereert Piet is met de MM niet mogelijk,als een loc in de bibliotheek van de MM staat met een bepaald adres,kan je er géén andere bij invoeren met datzelfde adres.
Neen dat bedoel ik niet Rudy.
Ik ben bang dat jij denkt dat je een loc met adres 61 en een loc met adres 79 hebt.
En dat de praktijk is dat beide het zelfde adres hebben.
Daarom adviseer ik, altijd een papieren administratie.

grt Piet.