Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

Vampisol : bouwen met gips

Gestart door eve, 16 november 2014, 08:50:51 AM


Michael

Leuke introductie over het bouwen met gips, Erik kan je ook nog iets vinden over het kleuren van gipsen gebouwtjes?
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

marc goovaerts

Bij het youtube-filmpje gewoon even doorklikken op 'Vampisol Modellbau', dan vind je deze:

https://www.youtube.com/watch?v=018_ZfsTo7w
https://www.youtube.com/watch?v=cmBeeD1Bq-k

Er zitten daar trouwens nog andere interessante dingen. Blijkbaar werkt hij graag met Valejo-washes (die hij op zijn website ook verkoopt natuurlijk)

PeterC

Weeral bijgeleerd: de 'spleten' vullen met dunne gips uit een pipet!
Groetjes, Peter


Gerolf

Citaat van: PeterC op 16 november 2014, 21:13:01 PM
Weeral bijgeleerd: de 'spleten' vullen met dunne gips uit een pipet!

Fout gekeken: water uit een pipet, en een klein schepje gips er bij  ;)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

marc goovaerts


Michael

Wat me in de filmpjes opvalt is dat men geen grondverf gebruikt, dacht eigenlijk dat dat gips de eerste lagen verf flink opslurpt.
Misschien vergis ik me daarin.
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

evan

Het vocht wordt idd fel opgeslurpt, maar het pigment blijft op de opervlakte.  Rotsen schilderen gebeurt op dezelfde wijze en is zeer effectief.

Groetjes,

Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Peter

Met Vampisol zijn er mooie dingen te bouwen, mits de nodige zorg en voorzichtigheid.

Een voorbeeld van hun modellen is het seinhuis Werdohl. . Met de dunne stukjes wat voorzichtig zijn, ondank het feit
dat en in de delen dunne messingdraad ter versteviging verwerkt zit
De bijgevoegde zeer goede bouwinstrukties raden het gebruik van Vallejo verven aan en het gebruik van de
Ruderer L530TF lijm (verkrijgbaar bij vampisol en in de meest modelshops in Duitsland.)  Een echte aanrader die lijm.



En, de wel zeer voorzichtig te behandelen,  STRAIL overweg , door de zeer dunne gips

Met vriendelijke groeten
Peter

marc goovaerts

Citaat van: evan op 17 november 2014, 10:33:04 AM
Het vocht wordt idd fel opgeslurpt, maar het pigment blijft op de opervlakte.  Rotsen schilderen gebeurt op dezelfde wijze en is zeer effectief.
Groetjes,
Als het acrylverf is, wil dat dan ook zeggen dat het vocht de kans niet krijgt om voor een binding te zorgen en de pigmenten er uiteindelijk als losse poeders 'op' liggen ?

Kautenbach

mooie video, hoelang blijft het gipswater eigenlijk vloeibaar? dit ivm het pipet, ik doe t zelf met n kwastje, dit is wel een goeie zo, met een pipetje