Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

ESU nieuwe software

Gestart door Huugooke, 11 november 2014, 20:35:51 PM

Huugooke

nieuwe software voor de programmer en voor de Ecos.
blijkbaar toch nog een paar kleine foutjes :)

2012

Ik heb al een tijdje een ecos en daar reden enkel mijnsmalspoor treinen om van bemo, sinds gisteren heb ik nu ook mijn 3-rails op de ecos aangeslote n. Ik heb een aantal analoge loks maar die rijden ook probleemloos, weliswaar aan een constante niet regelbare snelheid en ik kan ze ook niet de andere kant laten rijden, maar dat geeft ni, want allen rijd hier toch met vaste samenstellingen in dezelfde richting. Ik heb wel nog 3 oude marklin ll's, een 80 en 2 types 16 welke van de jaren 80 zijn die weigeren te rijden. Moet ik die keerrelais eruit halen dan? Ik wil die ook in 1 richti g laten rijden, maar geraak er mome teel ni uit... iemand raad?

een aantal recente 3 rails loks en stellen waren reed voorzien van decoder en die riden dan wel met alle mogelijkheden uiteraard. Recente loks kan je trouwens zelden nlg analoog kopen voor 3 rails, bijna overal standaard met decoder he, mss dat ik nog enekele andere ook ga voorzien van decoder, maar dringend is dat niet. I' ga er van uitdat rijden zonder decoder op digitaal spoor geen gevaar oplevert voor de loks en/of de ecos centrale uiteraard.