Ijzeren Rijn

Gestart door Peter, 06 mei 2006, 12:43:30 PM

Peter

De ijzeren Rijn begint stilaan op een "loden gracht" te lijken[:D][:D][:D][:D]
Met vriendelijke groeten
Peter

Brunel

Als het maar geen loden last wordt.
Onafhankelijk deskundigen hebben in opdracht van Belgi? en Nederland uitgerekend of de heropening rendabel is.
http://www.express.be/sectors/nl/logistics/realisatie-ijzeren-rijn-moet-uitgesteld-worden/107040.htm

B-Cargo

ja de 'Yzeren Rijn' is een soapstory h?..
nochtans, vorige week hebben 7782(uitgerust met PZB+ATB) en 7835 roetuitstoot testen ondergaan in Merelbeke, dit ivm toelatingen voor het rijden over deze lijn.. Misschien lukt het ooit..

Peter

citaat:
Onafhankelijk deskundigen hebben in opdracht van Belgi? en Nederland uitgerekend of de heropening rendabel is


Een van de dingen die ik in het bedrijfsleven geleerd heb is dat je alles kan bewijzen zodat het je goed uitkomt. En of dat het dan over winstcijfers, bankverichtingen of "de ijzeren rijn" gaat, het maakt niet uit. Veel deskundigen of zogezegde deskundigen (uitzonderingen niet te na gesproken) komen dikwijls met resultaten die goed vallen bij hun opdrachtgevers. Als ze nog lang treuzelen is heel het projekt voorbij gestreefd. Kijk maar hoelang ze hier in Antwerpen al over de Lange Wapper liggen te zeveren (en nog weer een studie van xx millioenen aanvragen.) Als het zo blijft voorduren is het geld uitgegeven aan studies alleen.[}:)][}:)][}:)]
Sorry even off topic[:0][:0][:0]
Met vriendelijke groeten
Peter

factageklerk

Ik stel me maar 1 vraag bij dit .... mmmja hoe zal ik het noemen "het rond de pot draaienfestival" . Als men deze lijn met alle geweld wil heropenen waarom hebben ze dan g[xx(][xx(]domme ze destijds gesloten ? Schoon belgische klucht waarmee Nederland in z'n vuistje lacht.
 

Brunel

citaat:
Geplaatst door Peter

citaat:
Onafhankelijk deskundigen hebben in opdracht van Belgi? en Nederland uitgerekend of de heropening rendabel is


Een van de dingen die ik in het bedrijfsleven geleerd heb is dat je alles kan bewijzen zodat het je goed uitkomt. En of dat het dan over winstcijfers, bankverichtingen of "de ijzeren rijn" gaat, het maakt niet uit. Veel deskundigen of zogezegde deskundigen (uitzonderingen niet te na gesproken) komen dikwijls met resultaten die goed vallen bij hun opdrachtgevers. Als ze nog lang treuzelen is heel het projekt voorbij gestreefd. Kijk maart hoeang ze hier in Antwerpen al over de Lange Wapper liggen te zeveren (en nog weer een studie van xx millioenen aanvragen.) Als het zo blijft voorduren is het geld uitgegeven aan studies alleen.[}:)][}:)][}:)]
Sorry even off topic[:0][:0][:0]



Heel erg on topic lijkt me. Maar heb je al gelezen wie de opdrachtgevers zijn?

Brunel

De kosten, de kostenverdeling en de risico's zijn nu al meer dan een jaar bekend. Belgi? is aan zet. Gebeurt er nog wat?

Brunel

Voorlopig niet. Al eerder opgemerkt dat de Duitse kant eigenlijk de meest kwetsbare kant is. Die hebben immers geen enkele verplichting en hebben geen zin om geld weg te smijten.

http://www.limburger.nl/article/20110107/REGIONIEUWS08/110109681/1030

ERVIN

Jammer , maar helaas.[:(]

vanmiegroet

Je zou het gedeelt naar Bederland kunnen heropenen.
Maar ja, wie ben ik?
Ik ben weer een lopend bankbiljet voor de NMBS
Ik ben terug, maar ik meen het deze keer

SuSke

Nederland zou mogelijk toch nog (een klein beetje waarschijnlijk) geïnteresseerd zijn in een spoorontsluiting tussen Antwerpen en het Ruhrgebied via Venlo (het voorgestelde 3RX-tracé).

Artikel in Trends.



Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.