Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

Ijzeren Rijn

Gestart door Peter, 06 mei 2006, 12:43:30 PM

Peter

Het zal nog niet voor morgen zijn, dat deze spoorverbinding er komt ALS ze er al komt. Na Nederland die heel de zaak op de lange baan schoof, zijn het nu de Duitsers die hun voet dwars zetten.
Volgens het blad "Z?ge" is met de Duitse regerings-wissel een nieuwe herziening gestart, met blijkbaar funeste gevolgen. Gemeenten op wiens grondgebied het spoor loopt hebben het definitief afgeschoten, en dit met de steun van het Nordrhein-Westf?lische Verkehrsministerium. Een poging om alternatieve tracees te zoeken werd reeds door het Ministerium geweigert. De eisen voor geluidbeperking (L?rmschutz) werden zo hoog gesteld dat dit niet meer haalbaar zou zijn. Dus waarschijnlijk: Adieu ijzeren Rijn.
Met vriendelijke groeten
Peter

Tom

Tom

dikken

daar zitten de nederlanders achter![}:)]
Bart Lambert
3-rail gebruiker
Ecos bediening
www.modelspoorhobby.be

ERVIN

Dat is wel heel jammer,want normaal gezien zou de ijzeren rijn hier door Mol gaan komen met dagelijks heel wat goederentreinen.
[V][V]

Kedeng Kedeng

Ik zal het spijtig vinden als hij er niet komt [V]

Havoc

Met een belasting op vrachtwagens is dat natuurlijk kassa-kassa.

Allemaal een gevolg van politieke idioten hier ten lande die de lijn jaren lang laten verkommeren hebben om communotaire kwesties.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

ysbeer

Nederland ziet het natuurlijk niet zitten.
Antwerpen /duitsland is concurentie voor Rotterdam en de Betuwe lijn.
Kennelijk heeft men nu de duitser ook om geluld,
Overigens heb je dat stuk duitse grens -munchen gladbach wel eens gezien

lijkt wel een tropishe oerwoud

wim

Tom

Nochtans, een tijdje geleden zijn een Belgische en Nederlandse minister (ik weet nie meer welke) samen gekomen om te praten (weeral) en daar is ook het onderwerp 'ijzeren Rijn' aanbod gekomen en evntjes zag het er goed uit.
Maar het mag niet zijn. [:(]
Ze kunnen al een boek schrijven over dit onderwerp, o ja,is al gebeurd. [:o)]
Tom

ysbeer

nederland zegt wij willen wel (moeten wel) maar ja als duitsland nu niet mee werkt,dan kan het natuurlijk niet.
Dat spijt ons heel erg[:D][:D],maar het is de schuld van duitsland

en stiekum Duitsland bedankt.

wim

DelticPower

Enkele jaren terug sprak ik in Neerpelt iemand van de Vlaamse Deelregering, ben de naam vergeten. We spraken over de IJzeren Rijn en de vertragingstechnieken van de Nederlandse Regering. Deze man lachte en zei:"Zolang de IJzeren Rijn niet open gaat, zolang rijd er geen HSL van Ned naar Belgie".[:D] Wij zullen dus Duitsland nodig hebben om met de HSL naar Frankrijk te komen. Als dit geen Europese samenwerking is.[:(]
Misschien komt er nog een alteratief: via Neerpelt naar Weert en met een extra boog bij Geldrop naar Venlo.
Jammer dat het spoor van Neerpelt via Valkenswaard naar Geldrop opgebroken is. Daar een boog richting Venlo. Zou al een alternatief kunnen zijn.
Verder blijft men praten over A67 trace. Komt er ook nog eens een treintje langs mijn dorp.[:D]


Groeten van Jan

janjozef

Ook in limburg zijn er gemeentebesturen die die echt gelukkig zijn met het terug openen van de ijzeren rijn. Langs deze lijn zijn daar nieuwe woonwijken verrezen.

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

Havoc

Janjozef: ik kan dat niet echt goed volgen. Zijn ze blij omdat de Ijzeren Rijn niet terug opengaat (omdat dan al die kiezers die zo dicht bij de sporen wonen in opstand zouden komen) of zijn ze niet blij, want omdat ze er zou komen zijn er daar zoveel mensen komen wonen (en nu komt ze er niet).
Met vakantie voor onbepaalde duur.

janjozef

lees het nog eens

Ook in limburg zijn er gemeentebesturen die NIET echt gelukkig zijn met het terug openen van de ijzeren rijn.

Foutje van de schrijver

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

Brunel

Iemand al op het idee gekomen dat die Duitsers wel eens gelijk zouden kunnen hebben en dat de IJzeren Rijn in het Europese vervoer weinig meerwaarde biedt? In ieder geval niet genoeg om de bevolking tegen zich in het harnas te jagen.
Geldt trouwens ook voor de Betuweroute. Ook daaraan werken de Duitsers niet van harte mee en in Nederland hebben ze al weer spijt van het miljardenverslindend project.

De HSL is bijna klaar en daar gaan gewoon treinen rijden.

Peter

Volgens mij (maar wie ben ik) komt die lijn er niet. De DB heeft helemaal geen interesse in een nieuwe goederenlijn. Waarom zouden ze? Ze zien toch al met lede ogen toe hoe de creme van het goederenvervoer naar privemaatschappijen gaat. Hun eigen Raillion draait trouwens ook niet zo denderend, en eerlijk gezegd zie ik daar op korte of middellange termijn geen verandering in komen. Ze investeren op dit moment veel meer in milliarden verslindende ICE lijnen en Mega stations zoals Berlijn of St?ttgart.
Met vriendelijke groeten
Peter