Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

VBV 6283 (budget line)

Gestart door jb, 01 november 2014, 22:36:27 PM

jb

https://www.youtube.com/watch?v=rZn_8cD22u4

Zeer mooie loc, niks op aan te merken!
Maar ook hier weer de rijeigenschappen iets minder. Bij de eerste proefritten maakte de loc kortsluitingen op de baan, overal, bochten, wissels en rechte stukken en nog eens te meer met enkel wagons er aan gekoppeld. Na wat flikflooien en hier ergens gelezen te hebben dat je de wielen (asjes) moest draaien is dit toch ook uiteindelijk verholpen. Enkel is hierdoor het motor geluid wel merkbaar luider geworden???

bij de 6322 is dit dan weer geen probleem....
Ach, misschien de lat ook niet te hoog leggen als je een merceders wil en maar betaald voor een fiat.
Alle sinds rijdt hij nu het volledige parcours zonder haperingen  :D



centauri167

Gaat het om een wissel- of gelijkstroomloc ?
Of hebben beide versies last van kinderziektes want dit is wel een model dat ik zou willen.

jb


ward

Blijkbaar zit dat probleem duidelijk met de gelijkstroom versies,
met de wisselstromers heb ik nog geen problemen ermee gehoord..
Hier allesinds toch supercontent van m'n 2 budget lines, rijden beter dan sommige 'duurdere' modellen..

Mvg
AC, Belgisch materiaal tijdperk V / VI

--> https://www.flickr.com/photos/90049814@N02/  <--

Rangeerduivel

Mooie loc,mooi filmpje en vooral mooie,grote baan,maar blijkbaar zéér korte bochten!
Of is dat camerabedrog?
Alleen zou de zwiermolen wat trager mogen draaien,of geef je de kindjes vooaleer ze er opstappen eerst een astronoutenopleiding? :D

Zoals je wellicht weet is de geluidssterkte aan te passen door CV63 een lagere waarde te geven.
Standaard staan geluidsdecoders op het maximum van de fabriek uit.

;)

jb

8G halen ze in de molen haha
Naar mijn weten maar twee snelheden op die Faller molentjes, 8G of slakkengang,dat laatste is niet echt spectaculair voor de preisers.  ;)

Er zijn wel korte bochten...had ze liever ruimer gehad, plaatsgebrek  :(
Ik zal de loc eens aan de laptop hangen vanavond om die cv waarde te checken.

Metpetergaathetbeter

Citaat van: jb op 02 november 2014, 12:48:13 PM


Er zijn wel korte bochten...had ze liever ruimer gehad, plaatsgebrek  :(

een(eigenlijk 2) wissel(s) had uitkomt kunnen bieden dan kon je loc naar de buitenste(veel grotere) bocht ?  :-\

loebaske

zijn idd. krappe bochten, niet iedereen heeft de mogelijkheid om ruime bochten te leggen en slanke wissels, bij de aanleg van mijn baan was dat wel prioriteit, bochten van 1.10m al moest er dan ook minder sporen komen te liggen, plus dat men bogen ook verkanting hebben, scheel een pak voor de loc's...

Peter

CiteerMaar ook hier weer de rijeigenschappen iets minder. Bij de eerste proefritten maakte de loc kortsluitingen op de baa


Eigenlijk moet de eerste stap zijn: er terug mee naar de handelaar. In dit geval was het een Van Biervliet model. MSM is hierin slechts een tussenpersoon.
Ben er zeker van dat ze bij VBV je direkt en vriendelijk zouden geholpen hebben.
Met vriendelijke groeten
Peter

OlivierV

Citaat van: jb op 02 november 2014, 12:48:13 PM
8G halen ze in de molen haha
Naar mijn weten maar twee snelheden op die Faller molentjes, 8G of slakkengang,dat laatste is niet echt spectaculair voor de preisers.  ;)

Er zijn wel korte bochten...had ze liever ruimer gehad, plaatsgebrek  :(
Ik zal de loc eens aan de laptop hangen vanavond om die cv waarde te checken.
Jouw baan is toch op zich redelijk ruim? Denk zelfs groter dan sommige anderen.

Bij mij komt een bocht met een straal kleiner dan 47cm er sowieso al niet in, vroeger gaf ik nog toe aan 42,5cm, maar nu toch niet meer.
Dan ben ik toch ook van het principe, dat ik liever ruimere bogen leg op zelfs een kleine ruimte, maar ruime bogen mag je met het blote oog zien en die korte "lelijke" dingen niet + je kan er dan makkelijker met alles door.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Davy

Jorg, Als ik het goed voor heb kun je die wielasjes toch zomaar niet verdraaien vermits de wielen aan ene kant voorzien zijn van kunstof busjes en daarom de andere zijde van het tandwielhuis iets breder is gemaakt. Allé zo is het bij mijne VB 6313 toch.
Heb bij mijne wel gezien dat de stroomafname beide kanten wat aan de onveilige kant gemonteerd is wat snel kortsluiting kan veroorzaken.

Wat bedoel je met het motorgeluid is luider? de motor zelf of het soundvolume(wat eigenlijk niet kan :)?

jb

Nu zitten de kunststof busjes allemaal aan de zelfde kant. (Ook beide antislip bandjes aan zelfde kant nu)
Het is het motorgeluid zelf, niet van de sound, dat zou inderdaad vreemd zijn.
Die bochten, tja...dat is iets voor de toekomst dan.

Davy

De kunststof busjes van de wielasjes moeten 2x links en 2x rechts zitten, idem voor de antislip bandjes maar die komen vanzelf goed te zitten.
De tandwielhuizen waar de wielen inkomen zijn identiek maar zitten in spiegelbeeld tegenover elkaar, daarmee links en rechts :)

Rangeerduivel

Deze kunnen toch niet verkeerd gestoken worden?
Ik bedoel daarmee dat de wielen ten opzichte van elkaar niet omgepoold kunnen worden,
Ik denk,als het mechanisch al zou lukken,dat zo'n loc voor geen meter zal rijden voor het begint te stinken,
laat staan dat de veiligheid van de bediening het al zou aankunnen,
Met een Multimaus moet je zoiets al niet proberen!

;)

Stieven76

Bij mijn 6322 zat blijkbaar één of meerdere assen niet volledig goed in het draaistel geklikt door een braam. Kortsluiting had ik niet maar wel waggelen en zeer slecht rijden (met horten en stoten).
Ze hebben dat bij Van Biervliet op 10 minuten opgelost en ik heb nu geen problemen meer.
Dus ik zou er ook mee terug gaan  :)