Nieuws:

Nu in MSM 249 TEST: KATO NMBS 5405 in spoor N

Hoofdmenu

verwijderd

Gestart door n/a, 03 mei 2006, 17:04:09 PM

locomotion

#90
Zoals eerdere reeds aangehaald zit M?rklin niet in Britse, maar in Oostenrijkse handen. In Eisenbahn Magazin staat hierover een artikelje. De Britse firma locatie is enkel een dekmantel om de belmastingen beheersbaar te houden. Twee Oostenrijkse toplui zijn toegevoegd aan de raad van bestuur. Eentje ervan speelt ook met treintjes.
De eerste maatregelen van het Nieuwe M?rklin zijn intussen ook bekend... De prijs zal vanaf augustus met 4 % naar boven aangepast worden.
Locomotion


ysbeer

#91
4 procent nu 3% btw per 1-1-07 eet smakelijk.

wim ysbeer

janjozef

#92
het is duidelijk marklin wordt niet goedkoper.

jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

Jurgen

#93
En daarna gaat het verminderen. Het aantal kopers dan weliswaar. [:D]

Ik had al de indruk dat ze de laatste jaren duurder en duurder werden. Dat was ook maar telkens een paar % per jaar, maar ze werden duurder.
Ze zullen er in ieder geval niet beter van worden. Dat is toch hetgeen ik er van denk.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

MARKLINRIJDER

#94
Als marklinrijder ben ik het eens met wat hier geschreven wordt.  Dat m?rklin binnen een jaar of 20 misschien enkel een alleen nog een vermelding wordt is volgens mij toch niet onbestaande (In zijn huidige vorm).  Als insider lid heb je recht op een wagon en een bundel, de wagon en de bundel zitten in het lidmaatschap(72,90?), dat trouwens op 2 jaar tijd verdubbelde.
De wagon is niets bijzonders en de bundels zijn ong. al een 3maand uitverkocht.  Heb dus nog steeds geen bundel[:(].  Via de winkel waar ik meestal bestel, wachten ze (m?rklin) op meer ontevreden klanten om dan over te gaan tot actie?  Een ding is alvast zeker mij zien ze volgend jaar niet meer op hun lijstje staan, sorry voor mij kan dit echt niet.[:(!]


Zijn er nog in zulke gevallen? En is dat dan gezond voor bedrijven in moeilijkheden?

Laat Mehano en andere maar stilletjes doen, zij hebben er in ieder geval een liefhebber en klant bij.

David

n/a

#95
citaat:
Geplaatst door ysbeer

4 procent nu 3% btw per 1-1-07 eet smakelijk.

wim ysbeer



Gewoon een slimme truc om de BTW verhoging in Duitsland voor te zijn. Mijn handelaar weet van niets dat de prijzen per 1-7-06 duurder worden. De drie procent BTW verhoging in Duitsland jij merkt er niets van. Alleen de Duitsers. Bovendien de prijzen verhogen kan je op meerdere manieren je kan ook de inkoop voor de handelaren duurder maken, maar de adviesprijs het zelfde laten blijven. Een prima manier om al de stunters een lesje te leren. Zij zullen vooral hun prijzen moeten verhogen willen ze nog een marge overhouden.


Jurgen

#96
citaat:
Geplaatst door MARKLINRIJDER

Als insider lid heb je recht op een wagon en een bundel, de wagon en de bundel zitten in het lidmaatschap(72,90?), dat trouwens op 2 jaar tijd verdubbelde.
De wagon is niets bijzonders en de bundels zijn ong. al een 3maand uitverkocht.  Heb dus nog steeds geen bundel[:(].  Via de winkel waar ik meestal bestel, wachten ze (m?rklin) op meer ontevreden klanten om dan over te gaan tot actie?



Ik ben ook nog steeds aan het wachten op mijn bundel. [:(!]
De DVD "Een jaar met M?rklin" zit ook in het lidmaatschap. Die heb ik vandaag toegekregen. Ik heb er een stukje van bekeken en voor zover ik gezien heb is het alleen in het Engels. Ik versta dus niet alles voor de volle 100%, maar enfin.
Die Insider wagens zijn ook altijd zo'n modellen waar 1 of andere Duitse geschiedenis achter zit. De wagen van dit jaar die kunnen we hier op een Belgische baan wel inzetten.
Maar eigenlijk hoeven die wagen en die DVD helemaal niet voor mij. Andere jaren heb ik die ook nooit gekocht.
Maar ja, ik ga nog 1 maal een lidmaatschap nemen en als het dan niet betert geef ik het ook op.

Nog zo'n stunt is het volgende. Vorig jaar in Genk konden Insiders een geschenkje gaan afhalen op de M?rklin stand. Stond daar een dame met een lijstje met alle Insiders en hun nummers. De man die voor mij stond, stond niet op die lijst op hoewel hij al enkele jaren lid was. Mijn beurt en net hetzelfde probleem. Het cadeau hebben we wel gekregen, maar toch vreemd dat zoiets gebeurd.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

MARKLINRIJDER

#97
En wat mocht dat geschenk dan wel zijn?  Een folder met de nieuwigheden van enkele jaren terug?


Jurgen

#98
Hetzelfde als in G?ppingen op de Treff. Het was een flessenopener die het geluid van een stoomloc maakt als je het kroonkurkje van een flesje afwipt. 'k Heb 'm nog nooit gebruikt. [:o)]
Dit jaar kregen alle Insiders een fabrieksplaatje zoals het op de Duitse railbussen hing. Je moest tot nu toe wel naar Duitsland naar de ModellbahnTreff in G?ppingen of naar Intermodellbau in Dortmund. Of we het dit jaar ook kunnen krijgen in Mechelen tijdens de Modelspoorexpo valt nog af te wachten.
Wat ik met dat plaatje gedaan heb weet ik ondertussen al niet meer. Het ligt ergens goed verstopt waar het niet in mijn weg ligt. Ik ben er niks mee en weet zelfs niet waarvoor het dient, maar alles wat je krijgt moet je aannemen zeg ik altijd. [:D]
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

GeM

#99
Ikzelf ben ook 2 jaar insider geweest, maar heb er nu vanaf gezien.
Ik betaal nu evenveel op mijn abo MSM, en dat vind ik beter waar voor zijn geld.
Ok, je hebt die wagon en de bundel (beiden tenandere netjes op tijd aangekregen, dankuwel Jocadis!) maar toch heb ik liever MSM in de bus voor dat geld (ne mens moet kiezen, niewaar?)

Marklin houdt er overigens maar rare praktijken op na met die bundels en jaarwagens : de leverancier moet hiervoor alles regelen (bonnen ontvangen, inventariseren, bestellingen plaatsen) en mag dan nog opdraaien voor de verzendingskosten ook. Opbrengst? Nul komma niks, enkel klagende klanten die hun bundel nog niet hebben gekregen, omdat M* ze niet meer geleverd krijgt.
Gert
HO, 3-rail, NMBS/DB, III, Ecos I

Jurgen

#100
Verzendingskosten zijn niet meer dan anders hoor. Die bestelbons worden samen met defecte modellen opgestuurd of met de handelsreiziger meegegeven. Zo zou ik het toch doen. Misschien kan Tufken eens vertellen hoe het precies gebeurd.

Over de levertijd van de bundel, wagen en DVD had ik vorig jaar ook geen klagen. Dat was allemaal nog mooi op tijd.
Dit jaar laat het heel wat te wensen over. Straks krijgen we de bon voor volgend jaar al en ik heb de bundel van dit jaar nog geeneens. [xx(]
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

Anarchy

#101
@ Jurgen, ik heb de DVD vandaag toegekregen. Als je hem opstart kan je kiezen tussen Nederlands, Engels en Frans normaal gezien

rgp

#102
Dag,

Jurgen, neen die bundels MOESTEN apart opgestuurd worden, dus wel degelijke portokosten.

Ik heb het "geluk" om te kunnen vaststellen hoe M* ermee rammelt.  Alle waren op voorhand te betalen, en dan tot DRIE weken wachten (ik zelf betalingsbewijs en leveringsbonnen gezien)

Bestellingen worden gedeeltelijk uitgeleverd.  Al wat achter was (backorder) werd eind 2005 geannulleerd zonder boe of ba.  (ikzelf gezien)

Ikzelf met M* gebeld omdat de winkelier vond dat ik beter Duits sprak: als ge nu een bedrijf wilt kennen waar hun linkerhand niet weet wat hun rechterhand doet, bel dan naar G?ppingen.

Met de dag groeit mijn respect voor die winkeliers die echt nog proberen service te bieden aan hun klanten, want de rest die denken alleen aan hun maandloon.

Flm is niet beter: Stond met de vertegenwoordiger te praten en vond dat de service beter moest, maar wacht ondertussen al VIER maand op een courant artikel (stoomlok) uit het Magic train gamma !

Roland

Jurgen

#103
@ rgp: Ik geloof je. Ik heb nog al gehoord dat M?rklin de leveringen in stukken doet.
Wat je zegt van de handelaars is ook waar. Zij doen er alles aan om hun klanten tevreden te stellen, maar zij hangen natuurlijk ook volledig af van hun fabrikanten. Als die niet meewerken krijgt de klant zijn gevraagde goederen niet en krijgt de handelaar de schuld. Zo gaat dat meestal.

@ Anarchy: Daarstraks heb ik geen scherm gekregen. Ik ga straks nog eens kijken.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

Kedeng Kedeng

#104
citaat:
Geplaatst door locomotion

De prijs zal vanaf augustus met 4 % naar boven aangepast worden.



Omhoog !!! [:0]
Als Marklin 4% neer beneden gaat dat is pas wereldnieuws [:D].