Nieuws:

Nu in MSM 254 TEST: Märklin/Trix Pullmanwagenset 'Edelweiss'

Hoofdmenu

verwijderd

Gestart door n/a, 03 mei 2006, 17:04:09 PM

ysbeer

davy
wat je zegt is volgens mij helemaal waar,het valt allemaal best mee.

alleen het aantal arbeiders zie ik toch nog wel wat krimpen.
je zegt het zelf ook al,meer toeleveranciers.

en dat betekend
Is minder personeel

jan
waar gebruikt men nog meer een dcc decoder.
Voor motorola klopt het wel(enigzins)

wim

Havoc

citaat:
waar gebruikt men nog meer een dcc decoder.

Zeg, veel van die decoders zijn niet veel meer dan een of andee microprocessor en enkele transistors, weerstanden en condensators. Daar zit geen speciale electronica in, enkel een beetje software. Die processortjes maken ze met tonnen.

En voor N vrees ik niet. Overal hoor je zowat dat die schaal het uitstekend doet. Z is een ander paar mouwen: hoge kosten, kleine markt...ziet er niet goed uit. Probleem daar is als Marklin dat opgeeft er zelfs geen andere producenten zijn op een handvol-eenmans zaken. Niets slechts over eenmans-zaken, maar de foto's die ik daarvan tot nu gezien heb stemmen niet tot laaiend enthousiasme.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

bytecon

Begrijp ik het goed ?
Een oerduitse firma word overgenomen door een
engelse maatschappij met aan het hoofd een
oostenrijker..........
o ironie van het lot [:0]

ysbeer

Wat is dat aan het hoofd van,
Het is niet de MAffia hoor met en een koppige leiding
De firma is engels,dus de beslisingen worden op engelse wijze volgens economische gromden genomen.

maar desondanks valt het volgens mij allemmaal wel mee.
De fabriek staat in duitsland,die blijft daar echt wel staan.
Het personeel met alle kennis is duits die vervangt men niet,
Hoogstens een deel overbodig er uit.

wim

tonycabus

Zo staat het op de site van M?rklin:

Kingsbridge Capital ?bernimmt M?rklin
? Gesellschafterwechsel ?ffnet neue Wachstumschancen
? M?rklin-Chef Paul Adams: ?Neue unternehmerische F?hrung schafft die Perspektive
f?r Expansion?
G?ppingen/London, 11. Mai 2006 ? ?ber die Zukunft des Traditionsunternehmens M?rklin ist
jetzt eine Einigung erzielt worden. Das fast 150 Jahre alte, auf hochwertige
Modelleisenbahnen spezialisierte Unternehmen wurde mit Vertrag vom 11. Mai 2006 von den
22 Altgesellschaftern an die Londoner Investmentgesellschaft Kingsbridge Capital verkauft.
?M?rklin ist eine der besten Marken der Welt, mit hohen Qualit?tsstandards und einer
loyalen Kundschaft?, sagte Dr. Mathias Hink, CEO und Managing Director von Kingsbridge
Capital Advisors, ein Mitglied der ?sterreichischen HARDT GROUP. ?Als neuer Eigent?mer
f?hlen wir uns der Traditionsmarke M?rklin verpflichtet und werden alles daran setzen, das
Management in der Wahrnehmung der Wachstumschancen des Unternehmens tatkr?ftig zu
unterst?tzen und die Marke wieder mehr an die jungen Leute heranzuf?hren?.
Mit der nun vereinbarten gemeinsamen Investition von Kingsbridge Capital Advisors und
Goldman Sachs ist der Weg frei f?r eine umfangreiche Neuausrichtung, die der
Traditionsmarke M?rklin nach einer Krisenperiode wieder zu neuem ertragreichen Wachstum
verhelfen soll. Zum Kaufpreis wurde Stillschweigen vereinbart.
Die Investmentgesellschaft Kingsbridge Capital besteht aus einem Team von erfahrenen
Restrukturierungs- und Finanzierungsspezialisten, das sich seit der Gr?ndung der
Gesellschaft 2004 sowohl bei Kunert AG, Immenstadt als auch bei EWT Breitbandnetze
GmbH, Augsburg, beteiligt hat.
Auch aufgrund des schwierigen Marktumfeldes der letzten Jahre hat M?rklin bereits 2004
unter der Leitung des Gesch?ftsf?hrers Paul Adams ein Restrukturierungsprogramm
verabschiedet und umfangreiche Kosteneinsparungen schrittweise umgesetzt. Die
kommenden Herausforderungen f?r das Unternehmen sind der rasche Abschluss der
begonnenen Ma?nahmen sowie die Wiederbelebung des Umsatzes.
?Wir haben mit Kingsbridge Capital nun einen verl?sslichen und solventen Partner an der
Seite, der flexibel und schnell auf die Bed?rfnisse des Unternehmens eingehen kann. Diese
unternehmerische Neuausrichtung schafft Freir?ume f?r die Expansion. Damit sind wir f?r
die Herausforderungen der kommenden Jahre gut ger?stet?, sagte Paul Adams.
Medienkontakt:
F?r Kingsbridge Capital:
Max Hohenberg
CNC Communications & Network Consulting AG
Tel: +49 89 599 458 132
F?r M?rklin:
Roland Gaugele
Tel: +49 7161 608 277
Tony, De Bompa van 't forum, A.E.L.M.E. (Arm en lelijk maar eerlijk)
...Model Railroading is MAGIC ;-)

Tom

Ik versta niet veel van dat Duits maar mag ik concluderen dat Marklin nu in handen is van de Engelsen en dat alles verder gewoon daar gaat?
Tom

n/a

citaat:
Geplaatst door janjozef

Wim ik weet dat ook maar het komt toch raar over. Deze decoders worden ook veel voor andere toepassingen gebruikt. Dus de ontwikkelkosten kunnen niet zo hoog zijn.

Jan

Voor welke toepassingen dan ?
De digitale treinen markt is zo duur omdat er zo'n kleine afzet van is, in verhouding van andere electronica produkten.(vb computers)
Nu toen ik 10 jaar geleden in DCC (Lenz) begon was het nog veel duurder.

Mvg
Flip

ysbeer

ja zo ongeveer wel.
Alles blijft waar het was.
En men wil van MARKLIN weer een bloeien bedrijf maken.
en dan ?????
Maar de eerste jaren nog geen zorgen,als wij modelbouwers ten minste blijven kopen.

wim

Tom

citaat:
Geplaatst door ysbeer

En men wil van MARKLIN weer een bloeien bedrijf maken.
en dan ?????
wim

Ik vind het niet erg hoor dat ze van marklin weer HET treinmerk willen maken.
Maar ik Blijf trouwe gelijkstroomrijder.

Is zeker niet geirriteerd of verwijtend bedoeld. [;)]
Tom

ysbeer

tom

ik ook

wim

locomotion

Als het allemaal doorneem, dan is M?rklin nu toch niet in Britse handen, maar in Oostenrijkse handen. Kingsbridge voert aleen maar een opdracht uit en is verantwoording schuldig aan de Oostenrijkse Hardt Group.

"Kingsbridge Capital is a company of the HARDT Group, an international alternative investment company. Kingsbridge Capital is responsible for the private equity investments of the HARDT GROUP. "

Locomotion

tufken

citaat:
Geplaatst door locomotion

Als het allemaal doorneem, dan is M?rklin nu toch niet in Britse handen, maar in Oostenrijkse handen. Kingsbridge voert aleen maar een opdracht uit en is verantwoording schuldig aan de Oostenrijkse Hardt Group.

"Kingsbridge Capital is a company of the HARDT Group, an international alternative investment company. Kingsbridge Capital is responsible for the private equity investments of the HARDT GROUP. "

Locomotion

En is dd HART GROUP geen familie van ROCO?
" Met een lach en wat meer positief denken is het leven zoveel mooier "

ysbeer

Absoluut niet.

Wim

locomotion

Ik dacht ook dat de Hardt Group ergens participeerde in de financi?le afwikkeling van de Roco-affaire, maar kan dit nergens (meer) terugvinden. Het zou me immers niet verwonderen.
Locomotion

dikken

citaat:
Geplaatst door locomotion

Ik dacht ook dat de Hardt Group ergens participeerde in de financi?le afwikkeling van de Roco-affaire, maar kan dit nergens (meer) terugvinden. Het zou me immers niet verwonderen.
Locomotion

dat dacht ik ook.
Bart Lambert
3-rail gebruiker
Ecos bediening
www.modelspoorhobby.be