verwijderd

Gestart door n/a, 03 mei 2006, 17:04:09 PM

n/a

#45
De verkoop aan Kingsbridge Capital is zo goed als rond ook de drie tegenstanders van de 22 familie aandeelhouders zijn nu akkoord gegaan met de verkoop volgens diverse Duitse forums.
http://www.n-tv.de/665370.html

Dat betekent dat Kingsbridge Capital naast Roco nu ook Marklin gaat bezitten. Daarmee zijn ze in Europa de grootste op treinengebied.

ysbeer

#46
Waarkomt daT gerucht over Roco nu weer vandaan.
investeerders zijn geen treinmakers.
Ze bezitten waarschijnlijk ook credite (want daar gaat het om)van nog wel 100 andere bedrijven.
Die doen ze heus niet in een bak hoor.
Er is nogsteeds niets anders aan de hand,dan dat de credite van Marklin zijn verkocht.
DUS NIET MARKLIN ZELF,SLECHTS DE VORDERINGEN OP ZIJN VERKOCHT.
aLS JIJ EEN SCHUlD BIJ DE BANK HEBT (b.v hypotheek)BETEKEND DAT NOG NIET DAT DE BANK EIGENAAR VAN JOU SPULLEN IS.
Pas als je geen rente en aflossing betaald gaat het fout

Ze kunnen natuurlijk wel eisen dat je gaat saneren,bezuinigen e.d
Maar zie jij(of markilin)kans zijn schulden binnen de perken te krijgen dan is er niets aan de hand.
Onze taak is nu
Positief over marklin praten,en zijn spullen(marklin/trix) kopen
Zo een actie als voor Roco zou een klien beetje helpen.

En in ieder geval meer dan ramp berichten.
Lees bovestaande nu eens en reageer daar op,niet weer steeds nieuwe geruchten.
Niet met eens ,perfect,maar zeg dat dan.

wim

Brunel

#47
Niet de schulden, maar de aandelen zijn nu verkocht. Daarmee heeft Kingsbridge de volledige controle over het bedrijf.

n/a

#48
Dat komt van Duitse forums.

ysbeer

#49
Inderdaad ziet het er nu naar uit dat ook de aandelen in vreemde handen komen.
Wat je daar van kan verwachten is koffiedik kijken,ik denk dat men zwaar zal saneren met een nieuwe leiding,de zaak zal opkrikken tot een hopelijk goed winst gevend bedrijf.
En daar na zet men hem te koop.
Zelf treinen maken is niet hun doel.

Sorry ik had niet verwacht(gezien de uitlatingen van vooral de familie)dat ze hun aandelen zouden verkopen.
Maar het ziet er nu toch zo uit.

wim


n/a

#50
Dat heeft Marklin al gedaan er zijn 700 arbeidsplaatsen al verdwenen.
Dat is een derde van het bestand. Ik denk niet dat er nog veel banen zullen verdwijnen.
Een Marklin met 1000 a 1200 mensen zal overblijven met een omzet van jaarlijks rond 130 tot 150 miljoen euro.

n/a

#51
citaat:
Geplaatst door ysbeer

in praten,en zijn spullen(marklin/trix) kopen
Zo een actie als voor Roco zou een klien beetje helpen.


wim



Een klein beetje de importeur helpen misschien  [:D]

Gr
Flip

tufken

#52
citaat:
Geplaatst door Flip

citaat:
Geplaatst door ysbeer

in praten,en zijn spullen(marklin/trix) kopen
Zo een actie als voor Roco zou een klien beetje helpen.


wim



Een klein beetje de importeur helpen misschien  [:D]

Gr
Flip




Ik denk dat dit niet meer zal helpen, dat is maar een druppel op een hete plaat.

Afwachten wat de overnemer zal doen.
" Met een lach en wat meer positief denken is het leven zoveel mooier "


n/a

#53
Zover ik weet doet Marklin in Duitsland dit jaar betere zaken dan het afgelopen jaar. De nieuwe railbus is een hit. Ik heb er 1 besteld zonder geluid. Ook heb ik een dubbele zwitserse set en de nieuwe 01 stoomloc besteld. Dus ik steun Marklin meer dan genoeg.

En Marklin blijft wel bestaan hoor maak je daarover maar geen zorgen. Maar het zal geen Marklin meer zijn met meer dan 2000 man personeel. Veel personeel bestekend ook hoge kosten. De teller momenteel staat rond de 1300 a 1400 man en waarschijnlijk zal dit nog lichtjes verder afnemen. Maar Marklin blijft bestaan.[:)]
[:D]


vandomm

#54
Let wel, 2 rail of 3 rail , gelijkstroom of wisselstroom , Marklin ,
Roco of Mehano , winst moet ieder bedrijf maken .
Heb 'ns eerder  gezegd , "Als Marklin echt verdwijnt zal het voor ons modelspoorders er echt niet beter op worden.
Cees .

Anarchy

#55
Davy,

Welke dubbele zwitserse set? Een startset of zo'n setje met 2 loc's?
Gewoon uit nieuwsgierigheid [:D] want zwitserse loc's interesseren mij ook wel

n/a

#56
Marklin 37512 zie ook onderstaande link:
http://www.suter-meggen.ch/maerklin/index.htm

Klik daarna op "neu bei Marklin".

Prijs in euro rond de 280 euro.

janjozef

#57
Waarbij het laatste antwoord meteen het probleem van de groten aankaart 280? dat is verdomd veel geld. Onze hobby is te duur. Velen kopen enkel 2de hands materiaal en anderen kopen hun materiaal aan de andere kant van de wereld omdat het daar 1? goedkoper is. Mischien toch beter het systeem van atlas, honby en bachman : goedkopere basismodellen en voor elke loc supperingssets verkopen. zie naar de 59 van roco voor 60? werdt hij verkocht ze konden hem op beurzen niet snel genoeg aanladen.  

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

svvander

#58
Dit is inderdaad waar wat je zegt Jan, die 59 is een echte hit, zelf met zijn "kleine" onjuistheden. Maar ik denk dat M?rklin deze weg ook al ingeslagen heeft, met hun hobby-locs. Zie maar naar de set die je nu kan vinden bij het kruidvat.
Het is al eerder aangehaald, de eisen van de meeste modelisten (en ik denk dan vooral aan de verzamelaars) liggen vaak zo hoog, dat de prijs hierdoor ook de hoogte in gaat.
De gulden-middenweg, als die bestaat, zou een oplossing zijn.
Sven Vandersmissen HO - AC - Belgisch (en al wat op het Belgische net verschijnt) - Tijdperk IV - V -VI
Voorzitter MSC De Locloods VZW (https://www.de-locloods.be/) - info@de-locloods.be

Anarchy

#59
Da's inderdaad een mooi setje Davy. Ben daar ook al lang over aan het denken om die te kopen. Het is een aantrekkelijke prijs voor 2 mooie loc's van het type Ae 3/6