Nieuws:

Nu in MSM 247 REPORTAGE: MOBEXPO 2024 | 2de Dutch US Convention

Hoofdmenu

verwijderd

Gestart door n/a, 03 mei 2006, 17:04:09 PM

Jurgen

#15
Het blijft mij eerlijk gezegd gelijk wie het nu overkoopt. Zolang de kwaliteit hetzelfde blijft (of verbeterd) is het goed voor mij. De prijzen, tja, die mogen omlaag. Maar ons Belgenlandje mogen ze toch niet vergeten moest er een overname gebeuren hoor.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

tufken

#16
Ik kom juist terug uit Duitsland, en daar vertellen verschillende winkels dat het de groep van Roco is die op de eerste plaats staat voor overname van M?rklin.

Er was zelfs al sprake dat de volledige verdeling door Roco zal gebeuren (bij overname) en dat ze de M?rklin afvaardigingen per land dan niet meer nodig hebben.

De eerste besparing.

Ik hoop dat dit verhaal klopt, daar Roco zeer goed werkt nu, goede contacten, directe respons en een luisterend oor.
" Met een lach en wat meer positief denken is het leven zoveel mooier "


railbusje

#17
t'Is in ieder geval te hopen dat hun servicedienst wat sneller gaat werken. +3 maanden om een losdecoder in garantie te herstellen vind ik toch wat te lang.

Kedeng Kedeng

#18
Mij kan het niet schelen wie Marklin koopt,
Zolang hij maar aan zijn Belgische klanten denkt[^]

janjozef

#19
Dat moet toch zeer doen bij die verstokte marklinrijders dat het nu net een gelijstroomfirma is die ze overneemt. maar het ergste kan noch komen : de verandering van de naam in roco [}:)]
(sorry kon ik echt niet laten)

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

tufken

#20
citaat:
Geplaatst door janjozef

Dat moet toch zeer doen bij die verstokte marklinrijders dat het nu net een gelijstroomfirma is die ze overneemt. maar het ergste kan noch komen : de verandering van de naam in roco [}:)]
(sorry kon ik echt niet laten)

Jan



Jan, maak het nu niet te grof, of de MUG komt er nog aan te pas [:p]
" Met een lach en wat meer positief denken is het leven zoveel mooier "


ysbeer

#21
Er is helemaal nog geen sprake van overname.
Het enige (maar dan ook het enige)is dat de uitstaande kredieten
van markiln door een investeringsmaatschap worden opgekocht.(misschien)
Dit gebeurt regelmatig ook met andere firmas

Investerings firma s zijn daar in gespecaliseerd.
Overname door wie dan ook is niet uit te sluiten(bij geen enkele firma)
maar dat dit nog dit jaar of zelf volgend jaar gebeurt is uiterst onwaarschijnlijk ,namen zijn zo i zo nog niet bekend.

bron eisenbahn journaal/eisenbahnkoerier/frankfurter finac,blatt

Begraaf de olifant die als mug geboren is,koop als je wil MARKLIN en
wacht af.
Volgens mij valt het allemaal reuze mee.
wim

ysbeer

#22
voor de belangstellende.





wim

Johnnytrein

#23
@Tufken, een mug, een kistenmaker zul je bedoelen. [:I][:)] Johnny
groetjes Johnny

oh lord, help me to shut my big mouth, until I know what im talking about

Jurgen

#24
citaat:
Geplaatst door janjozef

Dat moet toch zeer doen bij die verstokte marklinrijders dat het nu net een gelijstroomfirma is die ze overneemt. maar het ergste kan noch komen : de verandering van de naam in roco [}:)]
(sorry kon ik echt niet laten)

Jan



Waarom zou dat erg zijn. Door wat voor firma zouden ze anders overgenomen moeten worden? Er zijn toch geen andere dan gelijkstroomfabrikanten. [}:)]
Trouwens ergens heb ik ook gelezen dat zelfs Mattel ter sprake gekomen was. Je weet wel, Barbie enzo. Na haar sportwagen, camper, VW Beetle en weet ik veel wat nog allemaal een eigen trein voor Barbie ofzo? De Barbie express. [:o)][:D]
Maar ik heb het al gezegd, zolang de kwaliteit hetzelfde blijft of beter wordt en de prijzen stijgen niet, blijft het mij allemaal gelijk wat er gebeurd.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

GeM

#25
citaat:
Geplaatst door janjozef

Dat moet toch zeer doen bij die verstokte marklinrijders dat het nu net een gelijstroomfirma is die ze overneemt. maar het ergste kan noch komen : de verandering van de naam in roco [}:)]
(sorry kon ik echt niet laten)


Sorry Jan, maar [:(]

Persoonlijk interesseert het me weining wat er met M* gebeurt, ondertussen zijn er merken genoeg die 3-rail modellen op de markt brengen... Zolang er maar schoon dinges verschijnen, en zeer doet dat echt niet hoor.
Gert
HO, 3-rail, NMBS/DB, III, Ecos I

ysbeer

#26
Grappig He.

Gewoon door gaan met verhalen die kant nog wal raken,en nieuwe z.g.n overname kanidate zoeken,
Ik weet er ook nog wel een paar b.v Shell,Esso,mercedes,albert heyn,aldi
Makkelijk kun je straks met de boodschappen ook gelijk een trein mee brengen.
Waarom stoppen we niet met het steeds weer doem verhalen de wereld in schoppen.
Is zeker voor MARKLIN niet goed als onervaren modelbouwers dit lezen,die denken al dat MARKLIN is verdronken.
Laten we ons aan bewezen feiten houden

Wim

Kedeng Kedeng

#27
citaat:
Geplaatst door ysbeer

Grappig He.

Gewoon door gaan met verhalen die kant nog wal raken,en nieuwe z.g.n overname kanidate zoeken,
Ik weet er ook nog wel een paar b.v Shell,Esso,mercedes,albert heyn,aldi
Makkelijk kun je straks met de boodschappen ook gelijk een trein mee brengen.
Waarom stoppen we niet met het steeds weer doem verhalen de wereld in schoppen.
Is zeker voor MARKLIN niet goed als onervaren modelbouwers dit lezen,die denken al dat MARKLIN is verdronken.
Laten we ons aan bewezen feiten houden

Wim

Vergeet coca cola niet
die hebben hun concurrentie bijna allemaal opgekocht, misschien willen ze dat ook met modeltrein fabrikanten doen.

Jurgen

#28
Misschien kunnen we samenleggen en M?rklin gewoon zelf opkopen. [:D]
Dan zijn we meteen ook van alle geruchten verlost.
Ik stel voor dat er gewoon een slotje op dit onderwerp geplaatst word. [^]
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

Havoc

#29
Dat is pas een idee! We kopen dat op met 500 man en maken enkel wat ons interesseert. Geen probleem meer voor belgische modellen (uitgedacht in Belgi?, uitgetekend in Duitsland, Geproduceerd in Hongarije en gemonteerd in China, verpakt in Maleisi?...)
Met vakantie voor onbepaalde duur.