Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

VB 3004 ( E-lok 2352 )

Gestart door krispy, 31 oktober 2014, 22:40:17 PM

krispy

Gekocht in Leuven maar geen tijd gehad om dit verslag vroeger te posten door tripje naar zee.

Bij deze men test ervaring van VB-3004( LSM ) e-lok 2352 sound versie.

Opmerking , deze reeks VB3004 is reeds volledig uitverkocht

Eens uit de doos onmiddelijk op de testbank  ;) en inrijden maar  :P gedurende 45 minuten per rijrichting.
Het geluid komt mooi over ( ook zit er rij geluid (onder een functie ) in waarbij men de lok duidelijk over de rails hoort bollen , nice , komt zeer natuurlijk over  )
Gaat heel soepel en goede trekkracht ( op de baan natuurlijk ) , kan zeer mooi kruipen en geeft geen haperingen over men wisselstraten ( wat andere al wel eens doen ).
De trekkracht meet ik met een reeks rijtuigen ( ongeveer 2.5 meter lang) dit gaf geen enkel probleem op men klimspiraal  :P.
Langer hoeft hier niet want dan kan hij niet meer in het schaduwstation opgestelt worden .
De test wordt dan nog eens herhaalt met een reeks goederenwagens  van ook ongeveer 2.5 m lang , ook hier geen enkel probleem  :P .
Schakelbaar verlichting zoals het hoort , cabine- en sluitlichten kunnen appart geschakeld worden .

hierbij enkele fotos's

uit de doos op de rolbank



Haarfijne beschrifting op de zijkanten



Zen snoetje ( komt heel mooi over )

Details : zonneschermen aan het raam en fijn cabine interieur ( spijtig  :'( zonder bestuurder , komt er nog wel in  ;) )



Afwerkingdetailes : haarfijne draaistellen en onderbouw , interieur zodat men langs de zijkanten niet in een lege kast kijkt



Details dak voor en achter , zeer fijne Panto's en leidingen





VB3004 versus een lima uit de jaren 80-tig

Hier ziet men duidelijk de verschillen ( mag wel niet vergeten dat de Lima uit jaren 80-tig komt en omgerekend in euro ongeveer 25 euro was )
Voor die prijsmag deze nog wel steeds gezien worden ( heb hierin de aandrijving en stroomafname  in der tijd veranderd en rijd ook zeer soepel )



Van mijnen tweege een pluim voor VBV
MVG
Kispy
Modelbouw Foto-album op flicker
https://flic.kr/s/aHsmTwwZ6m

ward

Knappe loc en leuke beschrijving.. Helaas was ik er te laat voor..
Heb je een filmpje van het rijgeluid? Dat gaan ze ook gebruiken in hun desiro..

Mvg  8)
AC, Belgisch materiaal tijdperk V / VI

--> https://www.flickr.com/photos/90049814@N02/  <--

krispy

Filmpje van het geluid heb ik niet , op het foto toestel komt het niet goed uit ( slechte micro in denk ik ) en camera heb ik niet , vandaar  ;)
MVG
Kispy
Modelbouw Foto-album op flicker
https://flic.kr/s/aHsmTwwZ6m

Michael

Kris, schitterende lok, veel plezier ermee.
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

TECHWIL

Besteld in MAART 2010 geleverd OKTOBER 2014, meer dan 4 jaar, wij zullen het maar gewoon worden zeker.
Het betreft een analoog DC versie.
Volledig akkoord met de ervaringen van KRIS, zeer mooi afgewerkt model.
Hier nog enkele bijkomende gegevens :
Gewicht  :   457 gr
Trekkracht:   155 gr, dus zeer goed.
Panto's zijn elektrisch functioneel, maar permanent aangesloten op de
rechterkant ( +kant)  van de stroomvoorziening.
Rijdt men 3-rail DC en via bovenleiding zoals ik dan dient men deze permanente verbinding op de
printplaat te doorbreken.
Op de loc zijn bij levering  alle onderdelen aangebracht, weliswaar is 1 kant (de voorkant)volledig in vitrinestijl (alles er op en er aan) zonder koppelschacht uitgevoerd. In een bijgeleverd zakje zitten echter alle onderdelen om daar zoals de achterkant van de loc een kortkoppelschacht met aangepaste bufferbalk  te monteren.
De kortkoppeling aan de achterkant klemde lichtjes, de bufferbalk wat bijgevijld zodat de kortkoppeling vrij kan bewegen.
RENWIL

centauri167

@ Kris, super review, graag meer van dat voor andere modellen.

trainboattools

Knap model, ziet er echt goed uit.
Ik had de 2352 laten schieten en sta er nu op voor de 2347.
Kan al haast niet meer wachten!

Groeten Yf Johan
2R Digitaal, Profi-rail, Loconet, TwinCenter, Koploper.
Duitse en Belgische baan, Tp IV-V, Duitse Stomers Tp II-III