Roco reeks 80: Inbouwen verlichting

Gestart door evan, 28 oktober 2014, 17:02:25 PM

Stieven76

Ik heb een stuk van de aluminiumblok die erin zit weg gevijld/gefreesd om zo plaats te maken voor de decoder. Dan kon het interieur van de stuurhut blijven zitten.

loebaske


loebaske

Citaat van: Stieven76 op 31 januari 2015, 13:16:22 PM
Ik heb een stuk van de aluminiumblok die erin zit weg gevijld/gefreesd om zo plaats te maken voor de decoder. Dan kon het interieur van de stuurhut blijven zitten.

Heb je daar een fotooke van Steven??
Ben bijna klaar met men ombouwing, heb wel andere leds gebruik zodat ik de lensjes nog kon hergebruiken...foto verslag volgt wel...

loebaske

#18
Heb met een boortje van 0.5mm handmatig langs de achter zijde een gaatje geboord, eens door de massa komt de lens los, zorg er wel voor dat je deze goed bewaard voor later...



Heb gebruik gemaakt van smd leds van 1x1mm plaats die mooi plat in de opening en voer de lakdraadjes langs achter door...



De link om eventueel te bestellen..
http://www.benl.ebay.be/itm/221513992971?ssPageName=STRK:MEWNX:IT&_trksid=p3984.m1497.l2649





Je kan nu opnieuw de lensjes terug plaatsen, een heel klein puntje lijm is voldoende om de lens op zijn plaats te houden, doe je dit niet dan is die vroeg of laat verdwenen, kan er van meespreken.
De lenzen zitten wat verder dan normaal, heb die simpel afgevijld tot ongeveer de lamp houder.





In de trede boor je ook een gaatje van 0.5mm daar kan je gemakkelijk de vier lakdraadjes doorvoeren naar onder.



Alles samen brengen, maak er wel geen getorst bundel van, want die neemt teveel plaats in onder de trede en door voeren in de opening van de loc..





Plaatsen van de decoder, veel plaats is er niet, wat weg vijlen zodat de bestuurders plaat er ook weer in kan..
Om de draadjes te geleiden naar de decoder moet er heen en ander worden weg gezaagd en gevijld..



Nog wat weathering aanbrengen en de kast kan terug op zijn plaats.









Gerolf

Netjes gedaan, Eric. Leds zelf aan de lakdraadjes gezet ?
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

eve


loebaske

Gerolf, heb eerder gedaan die lakdraadjes daar aan solderen,hier de link http://www.benl.ebay.be/itm/221513992971?ssPageName=STRK:MEWNX:IT&_trksid=p3984.m1497.l2649 maar voor die prijs kan ik het niet doen...

loebaske

 oeps, kon de link niet kopieëren....zal het nog eens proberen...

erik de noorman

Moeten die voorzien worden van een weerstand?

Erik

loebaske


Als je een digitaal printje heb al dan niet, moet er een SMD weerstandje tussen...

gardevil

In de digitale versie zit blijkbaar een zimo decoder. Kan alleen niet achterhalen welk type dit is.

Iemand een idee?
Als liefde blind is, waarom is lingerie dan zo belangrijk?

loebaske


Helaas kan ik daar geen antwoord opgeven, want heb de gewone DC, die digitale koppeling kan ik niets mee aanvangen,
de reden is dat al men eerste wagon is voorzien van de Kadee koppeling.
Steek daar dan zelf een gewone LokPilot in.

Peter_66

Citaat van: gardevil op 23 november 2016, 14:21:38 PM
In de digitale versie zit blijkbaar een zimo decoder. Kan alleen niet achterhalen welk type dit is.

Iemand een idee?

In mijn 52535 (HLR 8061) met digitale koppeling is standaard een Zimo MW630R V31 geleverd

Peter

gardevil

Citaat van: Peter_66 op 25 november 2016, 13:21:27 PM
Citaat van: gardevil op 23 november 2016, 14:21:38 PM
In de digitale versie zit blijkbaar een zimo decoder. Kan alleen niet achterhalen welk type dit is.

Iemand een idee?

In mijn 52535 (HLR 8061) met digitale koppeling is standaard een Zimo MW630R V31 geleverd

Peter

Bedankt
Als liefde blind is, waarom is lingerie dan zo belangrijk?

755philippe

Heb deze loc ook gekocht maar in digitale versie. Er stak geen verlichting in dus docht ik even dit draadje lezen en beginnen maar. Heb nog een hele rol lakdraad liggen dus ledjes hierop gesoldeerd en de werkwijze van Loebaske min of meer toegepast.
Heb wel de indruk dat mijn draad dunner is waardoor ik 'waarschijnlijk' niets zal moeten wegvijlen. 1 kant is al af maar voor de aansluitingen naar de dekoder moet ik nog even zoeken. Heb de indruk dat de toevoer naar F0 op de print niet doorloopt. Waarschijnlijk zal hierop een draadje moeten aangesoldeerd worden + weerstand. Graag had ik de sluitverlichting apart geschakeld maar F1-F2 zijn in gebruik door de koppeling. Weet iemand raad ?
Mvg

755philippe